stam 183

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

stam 183

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 18:06

als ik op paardenfokken.nlmijn paard zoek komt er te staan dat ze tot deze groep hoort(stam183)wie kan mij vertellen wat dit verder inhoudt?

dank je wel

Sammie

Re: stam 183

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:24

Is het een special D x hollywood?

Dat nummertje geeft aan wat voor fokfamilie het is. Alle paarden die uit die familie komen hebben via hun moederlijn een gezamelijke voorouder. Dus zo'n nummer wordt via de moeder doorgegeven en niet via de vader.

De vader van mijn merrie is Obrecht en komt ook uit die stam, maar mijn paard zelf komt uit fokfamilie 1544.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:29

ja het is inderdaad de special d.
Maar kan je hier nou extra gegevens mee opzoeken?IS het dan b.v een interressante lijn om mee door te fokken?of heeft het geen meerwaarde?heb hier dus echt geen verstand van!!
in ieder geval bedankt voor je reactie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 21:57

Een bokker op bokt heeft dan een (half)zus van jouw paard (gehad). Ze stond te koop, maar of ze al is verkocht weet ik niet. Ik zal eens kijken in mijn berichten. edit: Als ik mij niet vergis heeft bokker Anke een (half zus) Animo x hollywood gehad.

Of zo'n lijn een meerwaarde heeft hangt erg van het paard zelf af. Bijna elke familie is zo genummerd, dus het is niet zo dat een genummerde stam al gelijk meerwaarde is.
Opzich is 183 geen verkeerd lijntje. Ik kan je meer vertellen over Obrecht, Brieka, Fransien, Ecolien, Julana e.d. dan de tak waar jouw paard uitkomt. Toch is de -granta lijn uit deze familie ook niet echt verkeerd, al vind ik sommige takken uit Gigranta wel minder dan de andere. Maar je paard is nog jong, dus zal ze zichzelf toch nog moeten gaan bewijzen.