Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

lonnie schreef:wie heeft hier ervaringen mee?
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel voor mijn tinker. nu staat hier op bokt een nette te koop, een wintec. er zit op dit moment een normale boom in maar ik begreep dat je gemakkelijk een bredere kan kopen.
Wie heeft er hier een wintec pro dressuur voor zijn tinker/haflinger/fjord?
passen ze goed of schuift het? en hoe breed zijn desbetreffende paardjes?
en verder: waar koop ik een bredere boom en hoe krijg ik die in mijn zadel?
groetjes lonneke

mutsefruts schreef:mijn paardje heeft ook een wintec veelzijdigheid dan maar daar ligt de witte boom in maar misschien over een half jaar moet de rode er weer in hij is nog in de groei!! maar past perfect de witte

Pellie schreef:mutsefruts schreef:mijn paardje heeft ook een wintec veelzijdigheid dan maar daar ligt de witte boom in maar misschien over een half jaar moet de rode er weer in hij is nog in de groei!! maar past perfect de witte
dit kan niet want de witte is de breedste
die paarstinten passen alleen in de speciale vzh, wat eigenlijk jammer is toch?
lonnie schreef:wie heeft hier ervaringen mee?
Ik ben op zoek naar een dressuurzadel voor mijn tinker. nu staat hier op bokt een nette te koop, een wintec. er zit op dit moment een normale boom in maar ik begreep dat je gemakkelijk een bredere kan kopen.
Wie heeft er hier een wintec pro dressuur voor zijn tinker/haflinger/fjord?
passen ze goed of schuift het? en hoe breed zijn desbetreffende paardjes?
en verder: waar koop ik een bredere boom en hoe krijg ik die in mijn zadel?
groetjes lonneke

Pellie schreef:wit is vrij standaard voor een tinker volgens mij, is de jouwes niet heel smal voor een tinker?
een handige vriend of vader kan de boom ook verwisselen
barokkie, ik vind die vzh's veel te ver naar voren liggen, de zweetbladen dan. die liggen al gauw helemaal op het schouder en dat zit niet echt lekker voor het paard.

zwart is maat "31 toch?