wie heeft er ervaring met 00sevens en SPRINGEN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stephanie1

wie heeft er ervaring met 00sevens en SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 13:52

hallo,

ik vroeg me af of er mensen zijn die met hun 00seven springen. die van mij is echt een dressuur paard maar een hindernisje vind hij ook wel leuk.

ik ben benieuwd ( misschien wel leuk om er een springfoto bij te voegen)

groetjes

Javayo

Re: wie heeft er ervaring met 00sevens en SPRINGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 14:44

Nou mijn OO Seven is nog wat jong om echt te springen, maar hij heeft inmiddels wel getoond dat hij het kan: hij wil geen natte voeten krijgen dus dan springt hij maar over de sloten en plassen heen. Al enkele malen met een flinke sprong... dus bij de waterbak houden wij de hoeven droog

Dus wie weet heeft hij nog potenties als springpaard Volum heeft in ieder geval zijn compactere bouw mee, ik vond het springen zelf vroeger ook altijd leuk, dus als we mislukken als dressuurmeutjes kunnen altijd nog uitwijken naar het springen

Ben ook wel benieuwd of er nog springtalenten tussen zitten...

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 08:27

ik heb nu een paar keer een sprongetje gemaakt met die van mij en hij doet het echt goed. alleen ik ben niet echt een springheld . dus ik denk dat het niet verder gaat als een oefen parcour

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 15:21

heb weer wat fotos gevonden van u2 , helaas geen spring fotos maar daar wordt aan gewerkt.

ze staan op mijn site :
http://members.lycos.nl/stephanie1/fourdescphotos.html

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 16:08

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:35

Mijn OOseven heeft als veulen menig maal over de heining van 1.50 gesprongen én alles heel gelaten.
Nu springt hij alleen nog maar inderdaad over......plassen........OOseven vererft schijnbaar angst voor natte voeten.

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-05 19:57

haha , ja u2 vind slootjes plassen en greppels ook erg!! leuk . ( vooral als hij geen zin heeft om van het land te komen)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 20:26

LDRD schreef:
Mijn OOseven heeft als veulen menig maal over de heining van 1.50 gesprongen én alles heel gelaten.
Nu springt hij alleen nog maar inderdaad over......plassen........OOseven vererft schijnbaar angst voor natte voeten.

Dit herken ik ook bij mijn ooseven. Zeer bang voor natte voeten.
Hij is overigens als veulen wel eens het land uitgesprongen, maar sprong ook altijd wel weer netjes terug.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 00:21

Op zich zouden ze het wel moeten kunnen als je naar het papier van OOseven kijkt, zeker als mama ook nog wat talent/springgenen had.

Maar de OOsevens die ik tot nu toe gezien heb zou ik toch niet helemaal met vertrouwen mee naar een hindernis rijden
Meeste waren toch niet echt handig op de sprong

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 07:33

LDRD schreef:
OOseven vererft schijnbaar angst voor natte voeten.

Daar lijkt het wel op ja
Heel apart... mijn OOseven is hardstikke stoer; gaat overal langs (blaffende honden, wapperend plastic, vrachtwagen...) langs een plas water wilt ook wel lukken ; maar er doorheen!? Echt niet!! Eerst zet hij zich schrap; en als hij dan door heeft dat hij geen keus heeft, maakt hij een grote sprong er overheen... En loopt vervolgens verder alsof er niks gebeurd is

stephanie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 15:15

vAndaag heeft u2 zijn springkunsten weer is vertoond. ik ging vandaag voor het eerst met hem naar het strand en hij was echt een bommetje maar super braaf. hij wou alleen niet in de zee en niet door plassen. dus hij sprong braaf over alles heen . wel een beetje hard maarja hijs jong.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:48

AAAAAAAHA, daar komt die angst voor natte voeten vandaan
Eerste keer strand........Joem het water in? NO WAY! Echt niet

Van de week lag er een flinke plas na het hekje van de ingang van de paddock? Er doorheen? NO WAY! Er over heen met een flinke mooie sprong.

Bij Joem zit er Juventus achter dus dat zou qua springen nog best moeten lukken. Toch?