Jaaaaa, Ayla legt haar oren in haar nek!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PridesRanch

Jaaaaa, Ayla legt haar oren in haar nek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 11:29

Veulens doen dat niet, totdat ze het geleerd hebben en begrijpen wat ze ermee bedoelen.
Maar gister was het zover; haffie Winowa wilde spelen en Ayla was even met andere zaken bezig dus had geen zin, en ze legde haar oren plat in haar nek en haffie droop af. Ik was compleet vertederd. Schetig gezicht, een veulen met die oortjes in haar nek. Ze leek helemaal trots. En ik vond het echt super! Stom he!

Mac

Re: Jaaaaa, Ayla legt haar oren in haar nek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:10

Grappig om te lezen hoe verschillend veulens dan kunnen zijn! Shane legde idd ook nooit zijn oren plat (nu nog niet echt) maar Gracie kan vanaf haar geboorte haar oortjes al héél goed platleggen . Mama Pepsi ging zelfs braaf voor haar opzij (ok, Pepsi is onnozel, maar dan nog). Helaas hebben wij Gracie met hulp van Lee en Shane op soms niet al te zachtzinnige wijze moeten leren dat je niet ongestraft je oren plat kunt leggen naar alles en iedereen.

Dat heeft overigens wel zijn vruchten afgeworpen: Gracie is een heel beleefd en lief paardje geworden!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 18:36

Dave kon het ook al vanaf dag een! En een veulentje op de Kalverhoek, de jongste en kleinste die kan dat helemaal goed!! Dat vind ik zo grappig aan haar!!
Wel grappig dat je ze zo ziet veranderen in het gedrag!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 20:51

hey,heb jij een haflinger die winowa heet??
mijn welshje heet winoa,maar je spreekt het hetzelfde uit.
is best wel grappig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:04

Haha!! Leuk is dat wanneer ze dat voor het eerst doen! ik weet nog dat Senna dat al vrij snel deed, Rock weet nog niet hoe dat moet, of dat ook ooit gaat gebeuren betwijfel ik. Ik heb ook het idee dat merrie veulens het eerder doen dan hengst veulens, wat denken jullie?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:06

Ik denk idd dat merrietjes veel pinniger uit de hoek komen dan hengstjes op die leeftijd. Die gaan pas fratsen uithalen als de hormonen beginnen te werken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:07

Hihi, en voor die tijd hoop ik daar een stokje (lees:scherp mes) voor te steken!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:22

jeddah schreef:
Hihi, en voor die tijd hoop ik daar een stokje (lees:scherp mes) voor te steken!

Heel verstandig. Het is helemaal niet leuk om tegen die hormonen op te moeten boksen. Shane veranderde van een droplulletje in een vreselijk irritante pre-puber. Maar het verschilt natuurlijk per paard. Dus misschien heb jij geluk en blijven de mannen zulke heerlijke knuffels!

Maarreeee ... on topic : Shane heeft dus nooit zijn oren plat gelegd. Als veulen heeft hij een paar keer geprobeerd tegen je op te steigeren. Toen zijn hormonen begonnen te werken, kreeg hij hele vlugge voorbeentjes en werd hij vreselijk irritant met zijn mond (dat laatste is er nooit meer helemaal uitgegaan: hij zit nog steeds in de orale fase )

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:59

Wat bewoord je het weer lekker Mac

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:41

Assedo doet het ook, van zn moeder geleert. Hij racet steeds achter Bart aan met de oren in zn nek. Vrouwelijk hengstveulen? Z'n moeder is nogal aanvallerig, dus hij zal het daar van hebben.

Ennuh, Assedo zit ook in de orale fase. Hey halster, jij hier? Daar gaat hij altijd op kauwen Timon zit er ook nog steeds in. Wil je hem het halster om doen, doet hij hem in als een bit

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 19:37

Hmm, als er iemand ook een aanvallerige mama gehad heeft was het Rock wel , dezelfde mams als Senna, en toch doet Rock het niet, Senna wel (nu niet meer hoor). Het zal dus toch per veulen verschillen. Oraal is Rocky tot nu toe niet echt, probeer ik ook streng en concequent af te "straffen".

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 23:18

Odess schreef:
Assedo doet het ook, van zn moeder geleert. Hij racet steeds achter Bart aan met de oren in zn nek. Vrouwelijk hengstveulen? Z'n moeder is nogal aanvallerig, dus hij zal het daar van hebben.

Ennuh, Assedo zit ook in de orale fase. Hey halster, jij hier? Daar gaat hij altijd op kauwen Timon zit er ook nog steeds in. Wil je hem het halster om doen, doet hij hem in als een bit

Moet je bij Timon eerst een hand voor zijn neus houden en dan snel het halster er omheen schuiven Werkt echt!

Ik ga ook eens opletten of Kalyps al oren in de nek legt...
Eigenlijk heeft ie best wel van die flaporen...volgens mij vouwt die ze soms alle kanten op

Kalyps is nu (pas ) in de rol fase...overal gaat ie in rollen
Vind het best laat...hij is ruim 5 maand
Venita ging vorig jaar met 2 weken al rollen maar das volgens mij ook wel weer erg vroeg...

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 09:19

Ayla mag ook graag op haar halster kouwen. Het is een kwestie van haar "te snel af" zijn. Ze komt haar halster echt halen, ze is altijd benieuwd wat we gaan doen.
We hebben een paar weken geleden Loeky Groenevelt op stal gehad (zie www.ozzy.nl , ze heeft ook in Bit gestaan, communiceert met paarden) en die vertelde dat Pride haar eigen veulen als een hengstje zag, en niet als een merrie. Vlecht in Prides staart blijft ook niet lang zitten, Ayla kauwt het elastiekje eruit. Van de haren blijft ze weer af.
@Inowa: Het is niet mijn haflinger, maar ze staat eigenlijk altijd bij Baduh, Pride en Ayla. Ze is 3, bijna 4, en leert een hele hoop van de kudde die ze in principe met zijn 3tjes zijn. Zowel Baduh als Pride zijn in een kudde opgegroeid waar ze de eerste 3 jaar van hun leven geen mens gezien hebben, dus die kennen hun paardetaal enorm goed. Winowa betekend "eerstgeborene" trouwens. De eigenaresse heeft haar zo genoemd omdat het haar 1e eigen paardje is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:30

Senna deed dat al naar een hele dominante merrie toen hij 2 maanden was . Ik heb me rot gelachen.

Als ze niet aan de kant gingen voor Senna moesten ze dat wel voor Roosje(Senna's mama), dus rennen deden ze wel .

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 15:39

aahh schattig

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 16:49

hahaha leuk Allejandro wist al heel vroeg hoe dat moest

lisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 17:04

Mijn verzorgpony (merrie)die legt haar oren nogal snel in haar nek(niet alleen dat maar ook bijten!en hard!),
maar haar zoon doet dat dus echt niet!
Dat is gewoon meer een knuffelpony.
Die merrie deed dat niet toen ze jong was, we denken dat ze zo doet omdat ze toen ze een veulen was is gepest.
Zo van* kijk is wat lekker* en dan duwen ze het veulen weg en geven de moeder het eten.
Hellaas is dat niet meer af te leren en ze bijt nog af en toe(pas nog gebeurd).

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 18:59

Leuk verhaaltje,, onze hond heet ayla

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:00

Wist je dat ayla ook een meisje is in een boek wat opgroeit bij beren? Het boek heet de stam van de holenbeer

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 19:00

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 16:45

nandalover schreef:
Wist je dat ayla ook een meisje is in een boek wat opgroeit bij beren? Het boek heet de stam van de holenbeer

Waar denk je dat ik haar naar vernoemd heb? En Ayla groeide niet op tussen de beren hoor. Het was een stam met "oermensen" die als "totem" de holebeer had en zich daar naar noemde.

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:28

Leuk joh !! Mijn Shireveulen staat bij een Belgenveulen van 1 maand ouder....die staat erg vaak met zijn oortjes in zn nek......mijn Shirebaby niet, die gaat dan wel opzij hahahahhaha, maar ik wist niet dat ze het niet kunnen als ze jong zijn !
Belgje doet het wel, maar bedoeld er volgens mij weinig mee....er is weinig aktie bij, om het zo maar te zeggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 08:19

hihi, lief! Volgens mij als mijn pony gedekt word, kent het veulen het ook vanaf de eerste dag. Die ziet niets anders bij mamma!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 09:17

Aah dat is zo lief he.
Nou mijn dame weet al heel lang hoe het moet en vooral tegen lastige hengstveulentjes

caviatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:50

dat bewondert je weer leker op mac:D