Graf Furioso...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Graf Furioso...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:21

Hey ik weet niet of het hier nou echt thuis hoort, maar ja gaat toch over een balangrijke hengst
Ik ben vandaag bij Haras du Pin geweest, en daar heeft Furioso dus ongeveer 20 jaar gestaan.... Heb foto's van het graf enzow gemaakt, dacht dat er hier mensen het ook wel leuk vonden om te zien..
Oh ja hij is dus begraven maar dat hebben jullie nu vast al begrepen
Afbeelding
Afbeelding
Zijn Graf

een stukje tekst van de rondleiding;
Afbeelding

en de gedenkplaat;
Afbeelding
dat was t... xxx

Jellie

Re: Graf Furioso...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:24

Wel apart zeker om zoiets te bezoeken?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 21:24

Dat is best wel interessant om te zien ja, kun je wat meer vertellen over deze fokkerij?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:30

We gingen daar gewoon ff kijken, omdat t in de buurt is, en het vandaag dus open was..... toen zagen we op dat papier van de rondleiding staan dat ie daar lag... en gelukkig had ik het fototoestel mee genomen.... maar dat is idd wel apart, heb ook nog een neef van mn paard gezien... dat was ook wel leuk...

@ Adriana: haras du pin is een van de oudste staats stoeterijen van Frankrijk, en bestond al in de tijd van lodewijk de 14de als ik het goed heb... Ze hebben er 60 hengsten staan van 10 verschillende rassen, waaronder de Percheron, de Cob Normand, Conemara, Draver en Engels volbloed... De meeste hengsten zijn van de Harsa, maar er zijn er ook een aantal "gehuurd" voor een tijdje, om de franse bloedlijnen weer nieuw leven in te blazen, deze hengsten komen dan uit o.a. Duitsland en America.... mensen met bijv een Percheron merrie kunnen daar voor zo'n €80,- terecht om hun merrie te dekken... zodat er dus ook wat nieuw bloed komt hier... ik zal kijken of ik een site kan vinden met meer info....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:33