Cool Cracker S & Skydancer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skitter

Cool Cracker S & Skydancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 17:00

Hoi!

Ik had een vraag, wie heeft ervaringmet deze hengsten, ofwel, nakomelingen?
En wie kan mij vertellen of een deze hengsten misschien een goede combinatie zou zijn met een Enrico X Norlando merrie.

Ik hoop iets te horen, mocht je meer info moeten hebben over de merrie of fotos, zeg het maar.

Op de site van Ruby White staat dat de dekgeld van Cool Cracker S in 2004 E450 is, weet iemand of dat nog steeds zo is?

Sammie

Re: Cool Cracker S & Skydancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:19

Cool Cracker staat momenteel te koop dus of hij voor de dekdienst beschikbaar blijft is nog maar de vraag.

Skydancer staat bij olthoff.

Je kunt beter een foto van je merrie laten zien en de goede en slechte eigenschappen en verbeterpunten benoemen ipv de vraag zo stellen, want het zijn 2 verschillende hengsten die je opnoemt.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 13:14

Okee, overnieuw:
Dit is onze merrie:
Afbeelding
Ze is van Enrico, en is 1,65 hoog.
Zelf heeft ze erg goede gangen, kan echt leuk bewegen. Haar probleem is dat ze niet wil weken en vecht liever (tot ze doodgaat). Voor het hele verhaal kijk maar in mn profiel onder Kilini.
We willen een dus wel werklustig veulen, en het liefst met dressuuraanleg.
We zijn 'suckers' voor bontjes, dus willen heel graag een bonte, vandaar Cool Cracker S.
Maar Skydancer spraak ons ook erg aan.
Merrie heeft nu een donkerbruine veulen van de zwart-bonte hengst King Nero, fotos in profiel.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 16:31

Wat ik van Cool Cracker heb begrepen is dat hij wel veel bont door fokt, behalve als de merrie vos is. Dan wilt er nog al eens een vosje uitkomen. Verder fokt hij meer naar de merrie toe.
Een merrie geeft veel van zichzelf door, zij is ook immers diegene die het veulen opvoedt, dus als je echt zekerheid wilt dan kun je beter een bonte kopen. Weet je zeker dat het bont is en lief.

Skydancer vind ik een leuke hengst, een allrounder al is het meer een dressuurpaard. Hij is alleen niet zo veel in de schijnwerpers. En ik heb te weinig van hem gezien om te zeggen of hij bij deze merrie past.

Als het een kwpnmerrie is kun je misschien ook aan Samber zelf denken, die geeft ook lieve karakters door en je hebt een volpapier.

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:46

inderdaad ja. OP mijn oude stal zijn er meerdere veulens van cool cracker geboren en deze waren allemaal vos, uit vos merries

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 21:09

De moeder van deze merrie is wel vos, zou dan hieruit nog een vos komen denk je?

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 11:59

Skydancer staat trouwens bij Stal Oldenhoff en niet bij Olthoff

http://www.oldenhoff.nl/hengstskydancer.php

Ik heb dit jaar een veulen van Skydancer (van een Pion merrie) Is een erg leuk paardje geworden.
Het zijn vaak chique beestjes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:13

Olthof.. Oldenhoff. Ik bedoelde die

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:19

Wie weet er wat ze voor Cool Cracker vragen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:09

hogere prijsklasse, en hij is zz zwaar.

Maar ik zie 'm nu nietmeer op sporthorses staan.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:15

ik vind skydancer wel een mooie hengst voor je merrie, wel een mooie bloedlijn skydancer x enrico, denk dat er een mooi veulen uit zal komen

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 05:56

Vorig jaar hebben we een hengstveulen van Skydancer uit mij Kennedymerrie gekregen. Inderdaad een chique veulen, zwart met weinig aftekeningen. Eerlijk aanhankelijk karakter maar ook erg speels. Ik heb hem verkocht aan iemand die de hogere dressuur met hem in wil en hem hengst wil houden.

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:31

Ik heb vorig jaar een merrieveulen van skydancer uit mijn Flemmingh merrie gekregen. Het is mooie zwartbruine merrie zonder aftekeningen met veel front/hals en een sterke bovenlijn (iets wat mijn flemmingh merrie een beetje mist).
Ze heeft een lief karakter en wil graag aandacht.
Skydancer heeft in deze combinatie zijn sterke bovenlijn en achterbeen gebruik mooi doorgefokt.

Esther_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:41

Hoi Hoi, sundance11 heeft een nakomeling van Coolcracker S, ook heeft zij bij de eigenaren (fam. Schut) ook een helepoos andere paarden verzorgt, waaronder ook de moeder van Coolcracker, Fabiola, als ik het goed begrepen heb, maar ik zou zeggen, zoek eens contact met haar, ze kan je wellicht meer vertellen! ik weet dat sundance, het paard van sundance11 heel braaf van karakter is en ook zeker wil werken!!

succes ermee, groetjes esther

ps: inderdaad ik had ook gezien dat cracker te koop stond maar de advertenties van marktplaats en sporthorses zijn verdwenen!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:48

mh dacht al dat cool cracker te koop was, stond deze week ook al advertentie in hoefslag namelijk....

Afbeelding

Afbeelding

Bovenste foto is Voyager S, veulen van Olivia S en die zie je weer op de onderste foto. Voyager is ook een cool cracker, maar dat hadden jullie vast al geraden;-)
Olivia s is trouwens het rechtse paard op de onderste foto.

De linkse is voor geintereseerden Umberto S (Oo Seven) en afgelopen seizoen kringkampioen B dressuur.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:03

Cool Cracker S fokt idd zoals Sammie zegt veel naar de merrie toe, echt verbeterend is hij niet. Hij wordt op internet te koop aangeboden maar ik had begrepen dat zolang hij bij F. Schut staat hij zijn dekdiensten nog wel doet. Hou er rekening mee nu hij GP loopt het dekgeld idd wel omhoog kan gaan, voor 2004 en 2005 bleef deze ongewijzigd...voor 2006 moet ik nog informeren

Als je zeker voor bont wilt gaan (dus een bont veulen wilt fokken) er is in NL ook een jonge hengst die homozygoot positief getest is. Evt kan ik je daar meer info over geven. Ikzelf vind naast samber de jonge hengst Pedro ook een mooie betaalbare hengst om mee te fokken. Ook qua exterieur die hij vererft (en veel bont, van de laatste 4 jaar 80% bonte veulens hij dekt ca 20merrie`s per jaar).

Elke vos merrie of donkere merrie met 1 of meerdere vos ouders heeft met bont kans op een vos nakomeling. Maar er zijn ook wel hele mooie vos bonte paarden gefokt hoor...kans is alleen kleiner.

Succes met je beslissing! Cool Cracker S vind ik zelf een super hengst en zijn nakomelingen hebben ook een fijn karakter.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 22:03

Hmm..Skydancer lijkt me echt een geschikte hengst!
Denk dat wij een erg chique veulentje zou krijgen!
Onze merrie is zelf ook best chique hoor, en opzicht mogen de veulen op haar lijken ze moeten alleen niet haar wil hebben om niet gereden te worden

En ik val echt op bontjes, dus RUBYWHITE de homozygoot hengst klinkt goed! Pb je mij ff wat meer info over hem?

Naja, we wachten tot het voorjaar met insemineren, en tot dan blijf ik er een beetje over nadenken..Bedankt voor al de info tot nou toe mensen!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 08:43

Cool Cracker is verkocht aan zijn amazone die er Prix st Georges mee rijdt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 12:04

Blijft hij ook voor dekdienst beschikbaar?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:08

Ik heb een jaarling merrie van Cool Cracker S! Ze is een ontzettend lieve BONTE merrie! Kijk maar in mijn profiel voor foto's en verdere info!

Afbeelding

Mocht je nou nog foto's willen hebben van Cool Cracker S zelf, ik heb er een hele hoop zelf gemaakt tijdens Concours Hippique Eindhoven! Wat een machtige hengst om te zien is dat!

Voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:35

Ik heb hem ook weleens gezien,vind er niet zo heel veel aan qua bewegingen..wel een mooi kleurtje! Ik zou voor Skydancer gaan!

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 07:49

Voor zover ik Skydancer ken is dat niet de allersneltse. Op de HK moest de amzone er flink met de zweep aan rijden. Kan rijtechnisch zijn, maar ik vond het wel wat traag aandoen (qua looplust en qua reacties) Maar weet dus niet of dit puur rijtechnisch is of echt iets wat in het karakter zit.