Cool Cracker S fokt idd zoals Sammie zegt veel naar de merrie toe, echt verbeterend is hij niet. Hij wordt op internet te koop aangeboden maar ik had begrepen dat zolang hij bij F. Schut staat hij zijn dekdiensten nog wel doet. Hou er rekening mee nu hij GP loopt het dekgeld idd wel omhoog kan gaan, voor 2004 en 2005 bleef deze ongewijzigd...voor 2006 moet ik nog informeren 
Als je zeker voor bont wilt gaan (dus een bont veulen wilt fokken) er is in NL ook een jonge hengst die homozygoot positief getest is. Evt kan ik je daar meer info over geven. Ikzelf vind naast samber de jonge hengst Pedro ook een mooie betaalbare hengst om mee te fokken. Ook qua exterieur die hij vererft (en veel bont, van de laatste 4 jaar 80% bonte veulens hij dekt ca 20merrie`s per jaar).
Elke vos merrie of donkere merrie met 1 of meerdere vos ouders heeft met bont kans op een vos nakomeling. Maar er zijn ook wel hele mooie vos bonte paarden gefokt hoor...kans is alleen kleiner.
Succes met je beslissing! Cool Cracker S vind ik zelf een super hengst en zijn nakomelingen hebben ook een fijn karakter.