Wie heeft er ervaring met nakomeling van Lancet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dailonka

Wie heeft er ervaring met nakomeling van Lancet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 15:37

Hoi,

Ik heb een 5 jarige Lancet merrie. Ze is niet de makkelijkste, wil nog wel eens gaan staken voor mijn been, tegen de hand zijn, maar soms loopt ze super. Ik hoor vaak dat de nakomelingen van Lancet wel aparte zijn, wie heeft er ervaring mee??

gomir

Re: Wie heeft er ervaring met nakomeling van Lancet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 23:08

Ik heb er een gekend hier in de regio.

Niet te groot, heeft als 4-jarige zelfs nog bij de pony's meegelopen, daarna toch nog de paardmaat ingegroeid.
Was ook zeker geen makkelijke. Wilde nog weleens in de staak gaan en had nog wel wat van die aparte dingen. Dier kon wel vreselijk ruig springen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 05:32

Hmmm, ik ken er meerdere.

De paarden die ik ken zijn stuk voor stuk juist ngoed aan het been en snel loperig. Ik vind ze vaak herkenbaar en hele ruime gangen (maar misschien dat ik nu net die paar goede ken). Wel vind ik ze vaak wat lang en slungelig. Maar ik moet zeggen, een daarvan loopt nu met zijn 6 jaren wel al in het M2, dus doet het niet slecht voor een slungel.

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 08:33

Mijne is ook boven de 1.70 meter en een slungel....
Was 2 jaar geleden echt heel mager (toen we haar kochten), eerst
maar een jaar goed gevoerd en toen langzaam aan begonnen met zadelmaken maken en inrijden. Ze wordt met de dag mooier.
Ze kan ook goed gaan als ze dr koppie de goede kant uit heeft staan, helaas is dat niet altijd zo...

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 09:26

Nee,ik heb geen ervaring met een aparte Lancet nakomeling want de mijne is juist heel braaf.
Misschien is ze daarom juist wel apart.
Ik hoor ook vaak dat Lancet's nakomelingen niet de makkelijste zijn,nu moet ik wel toegeven dat de mijne erg op haar moeder lijkt (mv. Candyboy).

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:46

Wat je schrijft over jouw paard, is wel heel bekend voor me. De Lancet van ons is een 5 jarige merrie met een moeilijk en lastig karakter. Een beetje een kattekop, die toch ook wel weer aanhankelijk is. Als ze haar hoofd er naar heeft kan staan kan ze best sjouwen, maar als ze geen zin heeft.............
'T is ook een paard wat je snel beledigd, hoor ik trouwens over wel meer Lancets. Springen kan ze trouwens voor geen meter.

Er is ook eerder een topic over geweest. Als je Lancet invult, kun je het vast en zeker vinden

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:27

Dat is idd ook mijn ervaring met Lancets... Ze kunnen absoluut niet springen, hahah! Maar goed, dat zeggen ze ook over Jazz-nakomelingen en die van mij kan het dus weer wel...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:24

Die Lancet die ik kende sprong echt grandioos.

Ken trouwens ook een Jazz die simpel het Z rondspringt Kon nog veel meer maar is niet verder uitgebracht in de sport

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:50

Die van mij is juist erg braaf en makkelijk in de omgang. Ik vind de meeste Lanets vrij ruim in het bewegen en wat loperig. Tempo ligt vaak wat hoog. Mijn merrie kan wel aardig springen maar is geen natuurtalent. Van moeders kant is ze spring gefokt, van Haarlem, dus dat is wel jammer. Kuss