Welke hengst voor een French Buffetxx x Goodtimes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Welke hengst voor een French Buffetxx x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 15:31

Ik ben op zoek naar een KWPN goedgekeurde hengst, springer met beweging.
Mijn merrie kan wel wat meer bot gebruiken, want ze is heel fijn gebouwd. Ze kan ook wel wat meer ruimte in haar stap en draf, galop is goed.
Vader: French Buffetxx
Moeder Lady -ella Keur
mvader: Goodtimes
dan komt er Tolbert en nog Corvielle xx
HIer wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zaten zelf aan VDL Oramé te denken, wat vinden jullie??

Marijkeeee

Re: Welke hengst voor een French Buffetxx x Goodtimes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:56

Niemand??

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:08

Tenerife??, of Quatro, maar Orame lijkt me ook wel goed passend, alleen wil die af en toen nog wel eens forse gewrichten vererven(niet grof, maar degelijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:11

Charmante merrie heb je. Is ze ook op de keuring geweest?
Haar hals zou mooier kunnen en meer formaat. Ik heb wel hele mooie merries van Orame gezien op de keuringen. Ik denk niet dat het een slechte keus is, maar meer massa zal je dan denk ik niet krijgen. Bovendien ben ik een beetje van: als de vader(indoctro) er nog is....
Ik heb een jaarling van Odermus, ze komt vrijdag thuis, ik zal wat recente foto's plaatsen. Ik zou het iig wel bij een springhengst houden gezien haar afstamming, en dan wel letten op beweging.

Ik heb tenerife op de hengstenkeuring gezien, hij leek me vooraf heel interessant maar ik vond het geen leuk paard(sprong niet apart, was lastig, viel mij tegen in het echt, heeft iemand al een afstammelingen rapport van hem?)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 19:01

Ze is 1.69m maar ze lijkt kleiner, komt door wat smal te zijn. Jah ze is op de keuring geweest, maar ze was net ziek geweest, dus ze was te dun en wat stijf. Volgend jaar gewoon weer proberen. Dit jaar was trouwens haar eerste keer.
Jah haar hoofdhalsverbinding kan net wat langer zijn, dan lijkt haar hals ook wat mooier, maar op de keuring zeiden ze wel dat ze een mooie lange hals heeft.
Zal nog een standfoto maken.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:12

[***] schreef:
Ik heb tenerife op de hengstenkeuring gezien, hij leek me vooraf heel interessant maar ik vond het geen leuk paard(sprong niet apart, was lastig, viel mij tegen in het echt, heeft iemand al een afstammelingen rapport van hem?)

Naam: TENERIFE-VDL Rijpaardtype

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2004 (veulens)
Tenerife-VDL toonde ruim voldoende ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens zijn rijtypisch.
Het hoofd is goed gevormd en sprekend. De nek is goed van lengte. De hals is voldoende van lengte. Een enkele maal is op stand een onderhals waargenomen. De schoft heeft voldoende lengte en is vaak matig ontwikkeld. De schouder is voldoende van ligging en lengte. De rug is voldoende van lengte, in een enkel geval wat gezonken. De lendenen zijn lang en goed bespierd. De croupe is normaal van lengte en voldoende bespierd. De broekspier is vaak wat kort. Het voorbeen is correct gesteld, in een enkel geval wat steil gekoot. De stand van het achterbeen is overwegend correct gesteld, een enkele maal iets lang en klein gehoekt. De spronggewrichten zijn goed ontwikkeld. Het fundament is goed ontwikkeld.
De stap is zuiver, heeft ruimte en souplesse. In draf bewegen de veulens met veel zelfhouding en balans. Het voorbeengebruik is goed. Het achterbeengebruik is ruim voldoende, in een enkel geval zou het achterbeen meer moeten ondertreden. De veulens van Tenerife-VDL galopperen makkelijk aan en hebben souplesse.

Kort samengevat: Een uniforme groep ruim voldoende ontwikkelde rijtypische veulens met ras. Op stand hebben de veulens een enkele maal een onderhals. De beweging is ruim voldoende met een goed voorbeengebruik.

Getoond zijn twaalf geprikte en vijf door de eigenaar geselecteerde veulens. Drie thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage. De door de eigenaar geselecteerde veulens passen in het beeld van de rapportage.
De keuringsbaan was erg glad ten gevolge van regenval.
De kwaliteit van de moeders was in doorsnee goed.
Getoond: 17 (+3) veulens uit 73 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig = vijf; voldoende = zes; ruim voldoende = zeven; goed = acht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:32

Krijg je korting bij VDL of zo

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 04:19

Pipo schreef:
Krijg je korting bij VDL of zo

Dat krijg je overal, volgens mij.....

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 07:25

Najah, tenerife heeft van zomer bij olthof op stal gestaan waar ik werk en het is toch echt een heel apart paard. Echt een paard met karakter wat werken wil. En zoals die bij olthof op de hengstenshow heeft gesprongen was toch echt heel apart. En omdat die bij olthof stond, heb ik ook veel veulens gezien, en eigenlijk geen 1 echte lelijkerd gezien. En ze hebben zowiesow allemaal super mooie koppies. We hebben zelf ook 2 tenerife veulens, en dat lijkt er ook heel goed op.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 08:36

Wij hebben kennisen die hebben ook een Tenerife veulen uit een Animo merrie, viel ons wat tegen, eerst was het ee lomp, grof en groot veulen, maar toen ie wat ouder was werd het wel een mooi beest. Maar het achterbeen was wel traaf en treed niet goed genoeg onder. Wij hebben een merrie met een snel achterbeen, maar treed zelf zomz ook niet genoeg onder, dus een hengst die een goede achterhand heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 14:19

Ik zou op een jonge merrie toch een al wat meer bewezen vererver nemen, dus Tenerife bijvoorbeeld als zijn 3 jarigen op de keuring zijn geweest. Het rapport is niet slecht trouwens.