Wijzigen naam op papier toegestaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Wijzigen naam op papier toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 09:53

Mag je de naam die op de papieren van je paard staat, wijzigen. Ik denk nl van wel, maar wat moet je daar dan voor doen?
Laatst bijgewerkt door Karin op 05-10-05 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

crazycactus

Re: Wijzigen naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 09:58

Dat verscheelt per stamboek. Bij de Quarters bijv. mag het alleen als het paard geen punten behaald heeft op shows (wedstrijden...)

Paardennamen

Re: Wijzigen naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 22:23

Ok, dank je wel

Duveltje

Re: Wijzigen naam op papier toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 10:18

Als je een startkaart aanvraagd kan je een andere sportnaam gebruiken dan dat er op je papier staat.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 12:38

Is dat altijd zo of ook weer afhankelijk van het stamboek? En bij welke stamboeken mag dat (naam op papier veranderen)? Quarter werd al aangegeven, maar zijn er nog meer stamboeken die dat toestaan?

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:16

KWPN, zolang er van het paard nog geen nakomelingen geregistreerd staan.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:40

ja maar bij het kwpn moet je betalen voor een naamswijziging. weet niet hoeveel maar is geloof ik nog al duur. maar waarom wil je de naam veranderen?? ik heb mijn paard op wedstrijd een andere naam gegeven en dat is gratis. maar dan heeft hij wel zan hele leve lang deze naam op de startkaart. de naam weer veranderen op een startkaart kost 71 euro.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:54

Naam wijzigen bij het KWPN kost 23 euro. Wanneer het paard als driejarige op de keuring komt, zijn er geen kosten verbonden aan het wijzigen van de naam. Het is uiteraard toegestaan om een andere naam als sportnaam te gebruiken.

Ik heb een veulen gekocht met een afschuwelijke naam, deze ga ik ook veranderen. Ik ben toch van plan haar voor de fokkerij te gaan gebruiken dus dan wil ik graag een naam die past bij de lijn/stam. En in dit geval dus eindigend op -sina.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:35

Mijn pony heet: Ilona van de vloeiweide op papier, ik noem haar in de sport: Luna, dit is ook haar roepnaam.
In haar paspoort staat dus Ilona van de vloeiweide als geregistreerde naam, en luna als sportnaam