Is dat altijd zo of ook weer afhankelijk van het stamboek? En bij welke stamboeken mag dat (naam op papier veranderen)? Quarter werd al aangegeven, maar zijn er nog meer stamboeken die dat toestaan?
ja maar bij het kwpn moet je betalen voor een naamswijziging. weet niet hoeveel maar is geloof ik nog al duur. maar waarom wil je de naam veranderen?? ik heb mijn paard op wedstrijd een andere naam gegeven en dat is gratis. maar dan heeft hij wel zan hele leve lang deze naam op de startkaart. de naam weer veranderen op een startkaart kost 71 euro.
Naam wijzigen bij het KWPN kost 23 euro. Wanneer het paard als driejarige op de keuring komt, zijn er geen kosten verbonden aan het wijzigen van de naam. Het is uiteraard toegestaan om een andere naam als sportnaam te gebruiken.
Ik heb een veulen gekocht met een afschuwelijke naam, deze ga ik ook veranderen. Ik ben toch van plan haar voor de fokkerij te gaan gebruiken dus dan wil ik graag een naam die past bij de lijn/stam. En in dit geval dus eindigend op -sina.
Mijn pony heet: Ilona van de vloeiweide op papier, ik noem haar in de sport: Luna, dit is ook haar roepnaam. In haar paspoort staat dus Ilona van de vloeiweide als geregistreerde naam, en luna als sportnaam