Ha wat grappig Lielle! Mijn Flemmingh lijkt volgens mij in karakter heel veel op die van jouw!
Perry is dus ook heet en licht en in het verleden had ik problemen dat ie te licht werd (en bijna achter de teugel kroop). Met Perry is het precies hetzelfde, wat jij zegt, je moet een fijne lijn zoeken tussen actief en te heet. En het geloof het of niet keertwendingen zijn Perry`s specialiteit! Die zaten er zo in, maar dat is eigenlijk met alles bij hem. Zodra ie het begrijpt levert het je ook nooit meer problemen op. Alleen door z`n hete karakter onder zadel gaat ie als ik bv keertwendingen hebben geoefend al voor je uit denken. Als je bv. een wending in stap rijdt en een klein beetje je achterbeen er bij legt dan maakt ie onmiddelijk een keertwending. Je moet doodstil zitten in stap want iedere beweging die jij maakt daar verzindt iets op
Dus bv in stap verplaats ik m`n binnenbeen iets, huppakee meteen schouderbinnenwaarts. Maar zodra ik hem laat strekken stapt ie zo 4 (als het er nket meer zijn, hij kan enorm overstappen) hoeven over en is ie helemaal relax.
En wat jij zegt Carlijn83, klopt ook bij Perry. Hij kan zich enorm heet maken maar draait niet door ofzo. En in de omgan is het een watje joh, niemand die hem aan zijn touwtje ziet staan kan geloven dat ie onder het zadel zo heet is! Maar hij is heel werkwillig, het heeft even wat tijd gekost om de juiste knopjes te vinden maar ik vind het wel een ideaal temperament (mischien een beetje te heet soms)