welke dressuurhengst voor een flemmingh X nimmerdor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

weule

welke dressuurhengst voor een flemmingh X nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 10:46

hallo!

Aangezien onze merrie, winola, nu 2,5 is en we haar volgend voorjaar willen laten dekken zijn we alvast aan het kijken naar een geschikte hengst voor d'r.

De merrie is een flemmingh X keur. pref. prest. v. Nimmerdor X Keur pref. prest. v. Amor X kroon pref. v. L'invasion

Ze is behoorlijk groot nu, ca. 1.67, heeft een luxe hoofdje, veel front, met een lange hals die mooi uit de borts komt met al een beetje 'kap' erin. mooi voorbeen gebruik (dat extra knietje erin) is super sterk van achter.. misschien een tikkeltje krom achterbeen, wat ik voor de dressuursport niet erg vind, maar exterieurmatig natuurlijk niet helemaal gewenst is, en dat mag dus iets steiler worden en in elk geval niet krommer) Haar rug en lendenen zijn gewoon normaal, niet strak of juist week (flemmingh) verder mocht ze iets langere benen hebben, ze doet in haar lichaam misschien tikkeltje klassiek aan,... en gezien de huidige ontwikkelingen hebben we liever een paard met iets meer bloedvoering.., dus iets langere benen,..
Kan helaas geen foto plaatsen, misschien over paar weken aangezien ze binnenkort op stal komt....

we zoeken een dressuurhengst, leeftijd maakt niet.. jong of bewezen
er vallen er echter al wel een stel af, die we (ook al zouden ze misschien wel passen, er niet op willen hebben) en dit zijn:
-nakomelingen van en de hengsten zelf: ferro/jazz/gribaldi/houston en flemmingh/krack C natuurlijk, i.v.m. inteelt..

alvast bedankt voor eventuele reacties... graag met de reden waarom, hoeft niet persé KWPN te zijn, mag ook duitse hengst zijn.. (geen nrps/aes)

kellysmikkel

Re: welke dressuurhengst voor een flemmingh X nimmerdor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 10:57

hallo

wij hebben ook een flemmingh merrie wij hebben haar laten dekken door een jonge hengts mischien ken je hem wel tenerief helemooie hengt? wij hebben in mei een veulen van gehad erg mooi iel veulen

groeten kelly

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:23

Jammer dat je jazz-zonen uitsluit, de combinatie Jazz/flemmingh viel zeer positief op op de HK vorig jaar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:26

Sandro Hit?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:28

wel € 2.500,- dekgeld

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:30

Of een zoon van Sandro Hit kijk maar eens bij de IJzeren Man.
Mijn San Brentano x Contango is een beauty die flink aan de maat is ze wordt zeker groter dan haar moeder van 1.64 (zie profiel)
Jazz kan ik me goed voorstellen wegens de inteelt op Amor.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 13:32

Ik heb ook een flemmingh gereden en die hebben ze 2 keer laten dekken door Ronaldo en dat heeft 2 keer heel goed uitgepakt!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 15:41

Sandro-hit zijn we mee aan het denken geweest, maar we hebben op de performance plus veiling van eugene reesink er een stuk of 15 van gezien, (mijn vader zag ze, ik mocht ze voorbrengen) maar die vielen eigenlijk behoorlijk tegen.....
En tenerife hebben we al 2 veulens en een jaarling van, is een hele mooie goede hengst, en vererft nette beweging, maar is geen uitgesproken dressuurhengst, (geeft wel mooie veulens met goede bewegingen, voor een springer)
Misschien dat we toch nog wel aan Jazz gaan denken, maar misschien iets te pittig bloed, omdat er toch ook al Amor in de pedigree zit, al heeft de flemmingh zoals het er nu naar uitziet een super koel karakter.. heel makkelijk en eerlijk..
Florencio??? zou dat passen, vererft die een beetje bloed?? ken enkele van zijn volle broers en zussen, en heb paar nakomelingen gezien, die leken mij ook wel redelijk hoogbenig..

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:23

Als je met Tenerife hebt gedekt is misschien Riverman ook een leuke optie. Alleen ook geen echte dressuurder. In het verrichtingsonderzoek loopt nu een Riverman x Flemmingh x Nimmerdor (hoe is het mogelijk he?), niet echt bloederig beest maar wel een leuk paard. Op de Select Sale site is ie ook te zien met beweging etc.

Verder als je denkt aan echte dressuurders binnen KWPN dan heb je ook nog OO-Seven, alleen ik weet niet precies hoe deze vererft. Wel dat ie af en toe ramshoofdjes geeft.
Voor Duits bloed ben ik persoonlijk weg van De Niro, superleuke paarden komen daar van. Misschien Voice (De Niro x Rohdiamant)? Ik gooi maar wat in de strijd.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:41

Ik vind Showdown (Sandrohit x Goldstern) een goede optie. Veel bloed voert die en toch een dressuurder.

Ook Pharaon xx als je met een volbloed durft te fokken is een goede keuze.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 16:44

Wat vind je van Obelisk?

Ik heb net een fijn merrieveulen van Tango x Flemmingh x Nimmerdor gekocht, dat is natuurlijk Jazz-bloed, dus dat wil je niet (hoewel deze erg vriendelijk is in de omgang, maar het is natuurlijk altijd afwachten of dat onder het zadel zo blijft).
Maar die Flemmingh x Nimmerdor merrie heeft 2 jaar geleden een hengstveulen van Obelisk gehad dat kampioen werd op de CK van Brabant.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:13

Obelisk heeft toch als vader Ulft? Dezelfde vader als Ferro

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 17:20

Obelisk is Matador xx x Clavecimbel keur x Ulft keur,
dus wel Ulft, maar pas als overgrootvader.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:45

weule schreef:
Misschien dat we toch nog wel aan Jazz gaan denken, maar misschien iets te pittig bloed, omdat er toch ook al Amor in de pedigree zit, al heeft de flemmingh zoals het er nu naar uitziet een super koel karakter.. heel makkelijk en eerlijk...

De Houston x Jazz die nu in de verrichting loopt is een heel fijn dressuurpaard, met super bewegingen EN een heel fijn nuchter dier.

Afbeelding

weule

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 18:56

misschien dat die Voice nog wel wat is, zal is het 1 en ander over hem opzoeken..
Obelisk spreekt mij minder aan
Pharaon XX ken ik aardig goed, (2 jaar lang regelmatig zijn stal gedaan dus..) en gezien zijn karakter en de nakomelingen die ik ervan ken, valt die ook af..
OOseven, was tot voor 3 dagen terug ook mijn favoriet, tot ik geruchten hoorde dat zijn nakomelingen lucht zogen, en daarna hoorde dat hij het zelf ook deed...
en inderdaad ben ik benieuwd wat er nu in de verrichting loopt, misschien dat ik woensdag nog ga kijken...
Houston X jazz klinkt wel beetje spooky, maarja kan natuurlijk ook hard meevallen, en hier krijgen de paarden wel een degelijke opvoeding, rotzakken hebben we nog nooit gehad..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:12

Ik heb de houston x jazz op een hengstenshow gezien, hij was zeer braaf ook met zo'n grote groep mensen op 'm heen en hij kon echt mooi lopen.

@joki, het is wel de bedoeling dat een combinatie past en niet elke keer een hengst opnoemt die jij leuk vind. Showdown past bij jou overal op...

ooseven zuigt iid zelf lucht, en hij heeft een traag achterbeen en vlakke gangen. Voice komt uit dezelfde moederlijn (oma is zus van Barbria, moeder is (driekwart) zus van ooseven) als ooseven, dus wellicht als alternatief.. Je fokt ook met deze 2 terug op Amor.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:16

Heb je ook een foto....

Ik zat aan Prestige te denken...

OOseven......Heb trouwens ook hele mooie combi's gezien van Farrington x Flemmingh en andersom.....

en dat luchtzuigen( wat IMO niet 100% procent erfelijk is, maar van vele faktoren afhangt) zou ik niet te bang voor zijn, ....als dit soort "erfelijke" dingen belangrijk vind............zou ik eerder bang zijn voor de OCD-tjes die Flemmingh dan zou geven..................

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 19:19

en van nimmerdor, amor en hko van l invasion...

Is er nog dv van Farrington in Nederland ?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:05

@ Sammie ik vind Showdown hier een goede hengst voor. Tja sorry als jij dat een probleem vindt

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:21

Sammie schreef:

Jah bij VDL kun je diepvries krijgen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:21

Je vind showdown over al een goede hengst voor en geen enkele hengst is zo perfect.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:22

Sammie schreef:

Naar mijn weten is er DV sperma van Farrington .....

Voor hij naar de USA ging was hij ook diepvries beschikbaar voor het buitenland......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:27

Oke, ik vroeg het mij gewoon af omdat ik 'm niet meer in de advertentie tegenkwam dit jaar.................

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:35

Ik heb niet zo vaak gereageerd, en vind hem echt niet overal goed voor maar toevallig wel voor die paar waarop ik gereageerd heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:16

Ik heb mijn Parcival merrie gedekt met Flemmingh. Leek mij een sterke combi. Ik zou me niet zo blindstaren op het hoogbenige gebeuren, voor een goed evenwichtsmodel is ook wat te zeggen. Of de combinatie ook echt past weet ik natuurlijk nog niet....