een nieuwe welsh a !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amen

een nieuwe welsh a !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 20:11

na een paar maand welsh-loos te zijn geweest...

Heb ik nu voor zantosz een maatje gekocht

Het is een schimmel hengstje v Colne Hyperion uit een ster merrie v Tyrcanol Lucius. Hij liep in annen 1 c op de keuring....op internet vond ik ook fotos van dit veulen in de keuringsring in annen.....

Dit is de afstamming

http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&horse=DOLF&g=5&cellpadding=0&small_font=1&l=

Wie kent meer nafok v Hyperion en wie kent deze engelse moederlijn..??

Ik geloof dat de fokker van dit veulen ook op bokt zit....die heb ik al een PB gestuurd...

dit is een foto van de keuring....
http://paardenfoto.fredgols.nl/slides/102_0291-b.html

Wat vinden de kenners????

deze foto heb ik vanmiddag bij aankomst gemaakt,.... ze kunnen het al goed met elkaar vinden.....ze staan nu samen in de box....

Afbeelding

joostvangestel

Re: een nieuwe welsh a !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 08:50

De familie Meecham-Jones (tyrcanol) is me goed bekend.

Hun website is hier : http://www.welshponiesfromwales.com/

De moederlijn is héél bekend. Revel Spring Song was een Royal Welsh kampioene. Haar dochter Revel South Wind is moeder van onder andere Revel South Drift en Belvoir Windflower. De laatste was ooit eens Nederlands Reserve Kampioene bij het NWPCS en kampioene bij het WPCV.

Revel South Drift staat meer bekend als de vader van Top Town Heidi (een van de topmerries op Maesgwyn) en daarnaast als grootvader van Ysselvliedt's Special Edition.

Revel Secret is iets meer dan een 3/4 zus van South Drift. Secret is ook van een zoon van Revel Spring Song uit dezelfde moeder. Als aantekening kan ik wel melden dat Twyford Sprig en Revel Society wel twee heel verschillende hengsten waren (hoewel ze beiden vos waren).

Revel Hallmark is ook bekend. Vader van Revel Lady Hanna, die vroeger heel veel won, maar ook vader van Revel Cymbol, die moeder is van Vechtzicht's Cymro Bach, Vechtzicht's Crystal en Vechtzicht's Chelsea.

Tyrcanol Lucius is een leuk gefokte hengst uit dezelfde lijn als de Twyford "M" ponies, de Coed Coch "P" lijn en de Clan "P" lijn.

het veulen ziet er leuk uit, met name die foto van de keuring is erg mooi. Veel sukses!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 13:29

joostvangestel schreef:
De familie Meecham-Jones (tyrcanol) is me goed bekend.

Hun website is hier : http://www.welshponiesfromwales.com/

De moederlijn is héél bekend. Revel Spring Song was een Royal Welsh kampioene. Haar dochter Revel South Wind is moeder van onder andere Revel South Drift en Belvoir Windflower. De laatste was ooit eens Nederlands Reserve Kampioene bij het NWPCS en kampioene bij het WPCV.

Revel South Drift staat meer bekend als de vader van Top Town Heidi (een van de topmerries op Maesgwyn) en daarnaast als grootvader van Ysselvliedt's Special Edition.

Revel Secret is iets meer dan een 3/4 zus van South Drift. Secret is ook van een zoon van Revel Spring Song uit dezelfde moeder. Als aantekening kan ik wel melden dat Twyford Sprig en Revel Society wel twee heel verschillende hengsten waren (hoewel ze beiden vos waren).

Revel Hallmark is ook bekend. Vader van Revel Lady Hanna, die vroeger heel veel won, maar ook vader van Revel Cymbol, die moeder is van Vechtzicht's Cymro Bach, Vechtzicht's Crystal en Vechtzicht's Chelsea.

Tyrcanol Lucius is een leuk gefokte hengst uit dezelfde lijn als de Twyford "M" ponies, de Coed Coch "P" lijn en de Clan "P" lijn.

het veulen ziet er leuk uit, met name die foto van de keuring is erg mooi. Veel sukses!

I
Dank je....

Wat weet/vind je van de nafok van Colne Hyperion, Joost??

en in combi met deze lijn???

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 08:52

Hoi, ik ken Colne Hyperion niet zo goed. Zijn volle broer Colne Heartsease fokt natuurlijk geweldig, maar dat is geen garantie. Op zich is de combinatie wel leuk.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:42

Ben geen kenner, maar vind het een snoepie!
Veel plezier met hem!

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:53

in mijn profiel staan foto´s van luca, een nakomeling van Colne Hyperion

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:30

Ik heb een merrie van Hyperion. Ze is precies haar vader. Zie mijn website voor foto's.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 06:10

Melanie5 schreef:
Ik heb een merrie van Hyperion. Ze is precies haar vader. Zie mijn website voor foto's.

mooie ponie......mooie kleur ook.....!!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:38

Hier een foto van Hyperion:
Afbeelding
En mijn merrie:
Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 19:57

mooie foto...veulen was nog niet zo oud zeker op foto/???

Hoe beweegt jouw merrie??

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:37

Veulen was hier 1 dag oud.
Merrie beweegt best, maar niet zo als het moet. Ze is nl altijd te dik, wat de beweging belemmerd. Ze is nu op dieet en in training.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 10:09

Wij hebben ook een nakomeling van Colne Hyperion gehad, mooi gebouwde merrie, ondertussen 2 jaar jong/oud.

Welshrijk's Happy Ann (Colne Hyperion x Measgwyn Hi Tec)
Afbeelding