Mijn doelgroep: me, myself and I! En alles wat het paard MEER kan dan ik er uit kan halen is meegenomen.
VOornaamste: karakter. Want dat bepaalt een hoop of ik er mee kan werken of niet. Ben zelf geen anky van Grunsven, dus die hele moeilijke gecompliceerde karakters zijn voor mij niet weggelegd.
Natuurlijk droom ik er stiekum van mijn veulen t.z.t. terug te zien onder een beroemde ruiter en dan zelf te verschijnen in IDS als zijnde de fokker van dat wonderpaard. Maar het voornaamst is wel dat het dier terecht komt op een plek waar hij hoog gewaardeerd wordt. Of dat bij een topruiter of amazone is of bij een of ander ozewiezewoosje dat er buitenritten mee rijdt en dolveel van dat paard houdt.
[***] schreef:De doelgroep is mensen zoals ikzelf. Ik probeer allround paarden te fokken met een braaf karakter. Paarden waar je een dressuurproef mee kan rijden, een parcours mee kan springen, een buitenrit mee kan maken en die koel genoeg zijn om voor de wagen te kunnen. En ik vind het keuringsgebeuren erg leuk, dus ze moeten een beetje mee kunnen draaien. Verkoop interesseert me niet heel veel want geld kost het me toch. Ik heb niet de illusie er geld mee te verdienen. Ik wil wel dat de veulens die bij mij geboren worden goed terecht komen dus ik vind predikaten in de moederlijn erg belangrijk. En dus ook het karakter want een braaf paard komt eerder goed terecht. 'Mijn' paarden zullen dus niet snel in de topsport terecht komen maar gezien de moederlijnen denk ik dat ze de potentie wel hebben. En ik heb er zelf heel veel aardigheid in. Of mijn doel gehaald wordt weet ik waarschijnlijk pas over een jaar of 10.
Sja, dat is zo'n beetje ook mijn verhaal!