Afstammelingen KWPN hengst Gregor?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

Afstammelingen KWPN hengst Gregor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-05 13:53

Ik hoor/lees eigenlijk maar heel weinig over Gregor afstammelingen.
Mijn merrie heeft in 94 een hengstveulen van hem heeft gehad en ik vraag me nu eigenlijk af hoe de andere Gregortjes geworden zijn qua uiterlijk/karakter etc etc.

Dus iederen die een afstammeling heeft/kent; kom maar op met jullie informatie

sandradeboer

Re: Afstammelingen KWPN hengst Gregor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 20:18

Ik kocht in 98 een merrieveulen van Gregor. Als veulen na het afspenen al met de oortjes achterover op je afkomen. Daarna altijd een dominante merrie gebleven. Door de consequente opvoeding (en klappen) heb ik haar eronder kunnen houden. Beleren ging daartoe weer heel gemakkelijk. Super intelligent. Maar als ze er geen zin in had gebeurde het niet. Op de achterbenen. Voor mannen een drama. Erg sensitief in de omgang. Sloot zich bij voorbaat al af voor vreemden. Door een ongelukje niet meer geschikt als sportpaard en uiteindelijk in Belgie belandt. Kortom, een hele story beleeft met dit paard. In Friesland is in die jaren regelmatig gefokt met Gregor (sperma was toen via Flevohorse verkrijgbaar). Ik heb van iedereen die met de nakomellingen te maken heeft gehad, gehoord dat het allen zeer getalenteerde paarden waren, maar je ziet ze nooit in de sport terug, vanweg hun k..karakter.

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 07:26

Ik heb een 7 jarige merrie met de afstammeling Donnerstern x Gregor.
Gregor is dus de vader van de moeder.

Ook dit is een bijzonder getalenteerd paard maar wel een met karakter (en streken).
Ik heb haar nu 2 jaar en heb al verschillende keren op het punt gestaan om haar te verkopen. Nu ben ik echter blij dat ik het niet gedaan heb, want het lijkt erop dat het beter gaat worden nu.
Het vertrouwen begint ze te krijgen lijkt het en ze gaat zich meer geven.
Ze loopt nu in het M1, en als haar streken een beetje afnemen kan ze nog ver komen.

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:41

Hallo, ik heb een Gregor ruin van 1993, dus die is nu 12 jaar.
Het is een schimmel, maar heeft nog steeds erg veel grijskleur (gelukkig!)
Hij is niet al te groot (+/- 1.60), maar wel stevig, dat komt van mams haar kant.

Zijn moeder was een stermerrie met super achterhandgebruik en hij heeft zelf ook leuke gangen. Met rijden is hij meestal braaf, maar wat hij niet wil, dat wil hij dan ook ECHT NIET!!! En je kunt banketstaaf als Brugman, maar het lukt je echt niet. En boos worden, stemverheffen, of afstraffen, licht of zwaarder, het maakt het alleen maar erger. Dus het enige wat je kunt doen is je schouders ophalen en iets anders proberen.

Mijn instructeur waarschuwde mij gelijk al: Uniform (de vader van Gregor) geeft leuke veulens, en tot de M gaat het meestal goed, maar ze zijn lastig / moeilijk, dus dan komen de problemen als hij hard(er) moet werken.

Maar al met al ben ik superblij met hem. Het is een knuffel en eigenlijk is hij normaal gesproken rustig en gemakkelijk in de omgang. Met eigenlijk maar 1 nadeel: hij heeft "verlatingsangst"en dan komt hij over de box heen, wil door het hek (bak of land) heen, en als je erop zit, dan moet je oppassen dat je niet in de bomen hangt. Maar het is niet zo dat hij kwaad wil, hij flipt gewoon als het ware. En als je rustig blijft, dan komt het wel weer goed. (Al duurde het op een wedstrijd de hele tijd door........)

Maar ik zou hem voor geen goud meer willen missen!

Jolieka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 15:51

(P.S.: ik wist niet dat de uitdrukking ...... als Brugman
zou worden weggeschreven als banketstaaf als Brugman, maar we begrijpen waarschijnlijk evengoed wel wat ik bedoel?! , haha.)

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 21:49

Nog een naschrift op mijn eerdere verhaal over de Gregor merrie. UIt deze merrie fokte ik een hengstveulen van San Remo. Het veulen heeft daarintegen weer een heel fijn karakter. Was gelijk goed handmak; geen drammer; altijd nieuwsgierig en mensgericht. De Gregor merrie was een goede moeder tot de 4e maand en het hengstje ook uit de voerbak wilde eten. Hij heeft verschillende hoeken van de box gezien; ik heb hem dan ook vlot gespeend toen hij eenmaal zelf goed krachtvoer at.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:24

Als je het over Don Gregory hebt,
dan heb ik n dochter van haar,
een merrie, 1.74, pikzwart met enkele witte haren op haar hoofd.
Een echte dressuurcrack, niet met haar gesprongen.
Ze is een kreng op stal, dan zit ze te dreigen en te bijten, als ze de kans krijgt!
Zodra je haar uit haar stal haalt, is het een echte schat!

Gr!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:12

Oud topic en daarom een slotje