Hallo, ik heb een Gregor ruin van 1993, dus die is nu 12 jaar.
Het is een schimmel, maar heeft nog steeds erg veel grijskleur (gelukkig!)
Hij is niet al te groot (+/- 1.60), maar wel stevig, dat komt van mams haar kant.
Zijn moeder was een stermerrie met super achterhandgebruik en hij heeft zelf ook leuke gangen. Met rijden is hij meestal braaf, maar wat hij niet wil, dat wil hij dan ook ECHT NIET!!! En je kunt banketstaaf als Brugman, maar het lukt je echt niet. En boos worden, stemverheffen, of afstraffen, licht of zwaarder, het maakt het alleen maar erger. Dus het enige wat je kunt doen is je schouders ophalen en iets anders proberen.
Mijn instructeur waarschuwde mij gelijk al: Uniform (de vader van Gregor) geeft leuke veulens, en tot de M gaat het meestal goed, maar ze zijn lastig / moeilijk, dus dan komen de problemen als hij hard(er) moet werken.
Maar al met al ben ik superblij met hem. Het is een knuffel en eigenlijk is hij normaal gesproken rustig en gemakkelijk in de omgang. Met eigenlijk maar 1 nadeel: hij heeft "verlatingsangst"en dan komt hij over de box heen, wil door het hek (bak of land) heen, en als je erop zit, dan moet je oppassen dat je niet in de bomen hangt. Maar het is niet zo dat hij kwaad wil, hij flipt gewoon als het ware. En als je rustig blijft, dan komt het wel weer goed. (Al duurde het op een wedstrijd de hele tijd door........)
Maar ik zou hem voor geen goud meer willen missen!