Hengst Pedro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schattemaud

Hengst Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 16:35

Ik heb mijn merrie dit jaar laten dekken door Pedro (v. Samber).. Ik ben benieuwd of er meer zijn die hun merrie hebben laten dekken door Pedro.. Of misschien iemand die een nakomeling heeft??
Altijd leuk om daar over te kletsen en dingen uit te wisselen!

angellove

Re: Hengst Pedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:42

Pedro staat in mijn dorp... leuk beest staat bij wim... hij dekt nog natuurlijk of niet... en is ook niet zo duur... miss dat ik mijn merrie ook laat dekken...volgend jaar dan...

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 14:33

Het is inderdaad een hele mooie hengst!! Echt een plaatje vind ik!
Hij staat bij Wim ja! En dekt natuurlijk.. De prijs vind ik zelf ook goed te doen!
Leuk dat je reageert! Zijn er nog meer Pedro liefhebbers?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:53

Pedro vind ik een leuke hengst oa vanwege z'n kleurtje en z'n paps. Cool Cracker vind ik alleen beter, jammer dat het onzeker is waar hij heen gaat, aangezien hij te koop is.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 02:34

mm, ik ben niet zo weg van Pedro... is pedro nu alleen bij het ES goedgekeurd?

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 18:26

Volgens mij wel. Paard komt uit een veulenboek merrie. Ik zou er persoonlijk niet mee dekken....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:14

Dat de moeder een vb merrie kan een hoop oorzaken hebben en zou voor mij geen reden zijn om een merrie daaruit gelijk te laten staan.

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 19:17

Volgens mij staat hij ook bij het KWPN ingeschreven.. Je kan iig geval wel je veulen dara in laten schrijven.. Hij heeft wel een KWPN nummer.. Maar dat maakt mij niet veel uit allemaal. Mijn merrie heeft geen papieren dus een super papier zal mijn veulen nooit krijgen.. Maar de hengst vind ik persoonlijk wel heel erg leuk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:43

Je kan met een papierlooze merrie je Pedro veulen niet bij het kwpn in laten schrijven. Zij moet Reg A of minimaal VB zijn.

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 21:09

hee hoi de merrie pony van mijn zusje is gedekt door pedro maar ja pedro is niet de hengst voor mij maar dat kan ook niet want pedro en mijn merrie hebben de zelfde bloedlijnen.Afbeelding
pedro.
Afbeelding
en dit is sunshine zij is gedekt door pedro zij is een kruising e ponyx tinker
wel een heel leif ding en awachten tot het veulen komt ben wel benieuwd.

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:21

Pedro is KWPN gefokt maar je zult er nimmer een KWPn papier bij krijgen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 18:51

Wel waar, mits de gedekte merrie Reg A of vb/stb is. Dan wordt het nl. reg B bij het kwpn.

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 17:53

Ja dat kan goed kloppen.. Maar ik hoef dat toch niet bij KWPN dus maakt voor mij niets uit.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:28

Volgens mij heeft Rubywhite ook een nakomeling van hem. Maar dit weet ik niet helemaal zeker

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:22

carrembally schreef:

tja en wat maakt het uit dan??????
als het maar een leuk veulen word tegenwoordig zeggen die papieren ook niets meer.
bij die van mij zit wel een papier maar ook een reg A omdat haar pa toenertijd niet goedgekeurd was bij het kwpn en nu wel.
maar mij maakt het geen *** uitze is lief en wil werken das het belangrijkste en miss dat ik ooit nog een veulen wil maar nu eerst wedstrijden en dan zien we wel weer.

groeten marjan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:32

mschuring schreef:
als het maar een leuk veulen word tegenwoordig zeggen die papieren ook niets meer.

Papieren zeggen tegenwoordig wel iets (meer), iedereen wilt in deze tijd graag voor een dubbie op de eerste rij. Goeide papieren bij een paard horen ook daarbij.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:19

Wat leuk dat er een aantal bokkers zijn die ook met Pedro dekken. Ik ken wim nu al een aantal jaar en pedro dus ook Toen een vriendin van mij indertijd aan kwam zetten of wij Pedro niet konden promoten voor onze site had ik zo`n idee van...mmm kweet niet hoor

Maar eenmaal bij Wim was ik helemaal in luv, op Pedro wel te verstaan Het is een pracht hengst, super bont getekend, goed karakter en hij is wel volledig KWPN gefokt. Met zijn ES papier kun je het veulen gewoon KWPN reg. B laten registreren, als dat veulen weer door een KWPN hengst gefokt wordt krijgt dat veulen gewoon KWPN VB papier.

Het ES Stamboek ben ik zelf ook niet weg van, maar jullie weten allemaal wel dat ze bij een KWPN/NRPS/AES niet zomaar een bonte KWPN goedkeuren of aanwijzen (en als ze dat nu wel doen hebben ze al veel goede laten lopen). Waarom denk je dat Cool Cracker S nu zo hoog in de sport loopt?

Pedro vererft naar mijn mening mooie bonte nakomelingen met een zeer goed karakter, mooi aan de maat en misschien zijn het wel geen nakomelingen die spectaculair bijzonder goed zijn, maar wie heeft er dan wel een superieur veulen/paard op stal? Bovendien hing er dan een heel ander prijs kaartje aan dan 250 euro dekgeld.

Papieren zijn leuk, ik heb zelf bonte merrie`s met goede (predikaatrijke) afstamming, echter vind ik zelf prestaties toch belangrijker dan alleen het papier. Mensen die op kleur fokken kijken naar de hengst, zijn kleur en karakter en exterieur. Een mooi bont veulen levert zijn geld altijd wel op als er maar een papiertje bij zit.

Ik blijf van mening dat je voor kwaliteit van het dier betaald, niet voor het papier. Je kan nog zo`n super papier hebben, een paard wat niet toont ga ik geen geld in stoppen.

Zelf heb ik van Pedro 2 veulens gefokt waar ik zeer wijs mee was (ze zijn niet meer in mijn bezit) en ik heb ontelbare Pedro nakomelingen gezien. 2 1/2 jaar geleden heb ik een nakomeling van Pedro bij Wim gekocht Winnetonka was toen nog een lief veulentje en volgend jaar gaat ze onder zadel en wil ik haar laten dekken. Ik ben zeer content met haar, ze is in mijn ogen perfect getekend en ik denk dat het een beter dressuur paard wordt. Al blijkt ze ook enorm veel spring vermogen te hebben, dus wie weet een goede allrounder.

Het is jammer dat ik zelf 2 samber merrie`s heb en een pedro dochter. Anders ging ik zo weer naar Wim om mijn merrie door pedro te laten dekken.

Een kiekje van mijn Pedro docjhter:

Afbeelding

Op deze foto is ze wat aan de schrale kant, maar ze groeit momenteel weer flink de hoogte in (ze meet nu 1m65)
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort komen de nakomelingen van Pedro (een groot deel) op mijn website, we hebben momenteel wat problemen met de update daar wordt aan gewerkt. Dus als jullie veulentjes er volgend jaar zijn en jullie willen ze graag aan bonte-pedro-fans laten zien, schroom je niet om foto`s aan mij te mailen ik plaats ze graag op mijn site onder de nakomelingen erbij...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 06:19

carrembally schreef:

Je kan je beter eerst verdiepen in iets voor je wat roept...Licht het aan mij of komen je berichtjes een beetje erg afgunstig over? Heb je iets wat je met ons wilt delen

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 13:26

Sammie schreef:
Papieren zeggen tegenwoordig wel iets (meer), iedereen wilt in deze tijd graag voor een dubbie op de eerste rij. Goeide papieren bij een paard horen ook daarbij.

Hai sammie
tja this ook maar net wat je wil he mijn merrie word wel door een goed gekeurde hengst gedekt maar of dat ook een kwpn`er word ben ik het nog niet over eens ik denk toch dat ik naar de jonge duitse hengsten kijk vind ik mooier. en goedkoper.

mijn zusje gaat het er alleen om dat ze een leuk bont veulen krijgt en een leuke maat die een beetje goed loopt meer vraagt ze niet en net wat wendy zecht van rubywhite het gaat ook om het oog en of ze goed lopen papieren zeggen soms niets.
ken ze ook goed papieren paard loopt prut tja en dan klagen dat ze geen wp halen.

wendy ben het voledig met je eens
en leuk om je hier ook eens te zien.
zet je rockefeller dan ook op je site als nakomeling van sambertino vind ik ook wel leuk en ze is een kleinbeetje bond he onderhaar buik zit een witte vlek.
ha ha ha.

en als het veulen er is van mijn zusje dan sturen we je foto ik heb je email.
hopen dat het bond is
groeten marjan

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 17:43

Haai marjan
Ik wil rockefeller best voor je op de site zetten hoor...geen enkel probleem. Heb je binnenkort in de buurt nog wat wedstrijdjes? Wil rocky eigenlijk wel weer eens een keertje zien als dat kan...ben wel benieuwd hoe het haar vergaat...

mschuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 19:56

hai

ja met rock gaat het prima ze is nu weer eindelijk wat in de breedte
gegroeid de vorige pensionstalling waar we stonden die voerde veel te weinig en dat met qua werk ik met haar verichte had er al meerdere keren wat van gezecht en hij wou maar niet meer voeren dat zag ik gewoon.
ze werd steeds magerder en nu heeft ze een beetje buik gekregen en ze krijgt eindelijk weer een volle kont niet dat ielige meer gelukkig. durfde op een gegeven moment niet al te veel meer te rijden.
nu rijden we gewoon meer dan een uur en ze houd het prima vol.
en soms rijden we nog wel langer.
we staan nu in oosteinde met de paarden vlak bij ruinerwold zelfs mijn instructrice zij al dat ze mooier werd. ja 2 schepjes biks op een paard vol in het werk van 180m dat kan nie ze staat nu op 6 kilo en een heleboel hooi.
en hij had dingen gedaan met z`n eigen paarden en met die van mij wat gewoon niet door de beugel kon ik sprak hem daar op aan en toen ontkende hij het gewoon ik zag het toch zelf en de paarden aan een touw vastzetten op stal omdat ze te druk waren ja als ze pas na 2en buiten komen met prachtig mooi weer.
dus snel de knoop dorgehakt en half augustus ze overgebracht naar de nieuwe stallen. ze was binnen een dag niet druk meer en helemaal gewend tja daar is het rustig.
er staan er maar 4 op stal en de 5e word nu gemaakt 2 paarden van de eigenaar en 2 van mij en 1 van mijn zusje.
zezellie zo.
de paarden gaan om 7 uur smorgens naar buiten en komen binnen als het donker word.
het bevalt hun heel goed en ons ook

groetjes marjan

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:56

bij ons op de manege staat nu een merrie die dragend is van pedro. ben benieuwd wat er uit komt! pedro zelf is dus wel prachtig!!

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 21:20

Wat leuk om dat allemaal te lezen..

Riskjuhruled.. hou je ons ook op de hoogte.. Ik vind het namelijk leuk om te weten

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:36

schattemaud schreef:
Wat leuk om dat allemaal te lezen..

Riskjuhruled.. hou je ons ook op de hoogte.. Ik vind het namelijk leuk om te weten

het duurt nog wel eventjes maar ik zal het late weten!

schattemaud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 09:46

Het duurt bij mij ook nog wel even.. Maar gelukkig gaat de tijd snel