malito de reves x papa 2?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeiaLuna

malito de reves x papa 2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 14:02

Een kennis van mij verkoopt zijn hengstenveulen(jaarling).de vader is malito de reves en de vader van de moeder is papa 2.
Wat vinden jullie van deze afstamming en kan er iemand mij iets meer vertellen over deze hengsten want ik vind via google niet veel informatie terug...
Het veulen heeft wel het "geel water" gehad,maar ik weet niet wat dit is eigenlijk...Volgens hem heeft hij er niets aan overgehouden,maar ik wil graag jullie mening horen
De moeder is een echte "pismerrie" zoals wij in belgië zeggen,dus ze loopt constant hengstig en in groep mee nara buiten gaan in niet mogelijk.ik heb deze zomer op weekend geweest met het eerste veulen(4 jarige) van deze merrie en deze had wel een superkarakter.
Wat denken jullie van zo'n veulen?

jessje

Re: malito de reves x papa 2?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:27

Papa II: http://www.hellebos.be/papa.htm
Malito de Reves ken ik eigenlijk niet...

Om iets over het veulen te kunnen zeggen zou je toch minstens een foto moeten plaatsen of wat meer info geven.
Let wel op dat het kopen van een jaarling (in mijn ogen) veel moeilijker is dan een veulen of een driejarige, ik vind het heel moeilijk om de goede jaarlingen te herkennen.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:36

Malito de Rêve is een talentvolle zoon van de bekende internationale springhengst Cumano (Cassini I) waarmee Jos Lansink vele successen boekte. Malito de Rêve komt daarnaast uit dezelfde merrielijn als de internationale springpaarden Cacao Courcelle en Marico.

1812 MALITO DE REVES SCHIMMEL
FRA - 00712123C - CSF
geboren op: 29/05/00 | stokmaat: 164
gekeurd op: 29/03/03
Hengstenhouder De Brabander Joris
Galgstraat, 17
9100, Sint - Niklaas
03/777 78 27

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 08:11

tnx voor de informatie nu weet ik toch al iets meer. misschien dat ik er binnekort een foto van kan plaatsen,als ik nog een keertje ga kijken.
Vermoedelijk zal hij de kleur erven van zijn vader,hij is nu valkkleurig met een grijze ondertoon dus het zou weleens een bruinschimmeltje kunnen worden.
Ik maak me wel wat zorgen over dat zogenaamde "geel water" dat hij gehad heeft...ik weet echt niet wat zoiets inhoud.
Iemand die iets meer weet over het karakter van deze hengsten?