Gedrag merrie naar veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Gedrag merrie naar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 11:07

Mijn veulentje Flores staat op de weide met haar moeder Gomera en nog een andere oudere merrie Almrose.

Ik bemerkte deze ochtend hetvolgende:
Ik leg steeds drie hopen hooi in de weide omdat er niet veel gras meer te bespeuren valt. Nu ging Flores daarnet wat hooi peuzelen bij Almrose. Deze was hier niet mee gediend, zo erg zelfs dat ze haar een beet gaf waardoor Flores omviel !! Ze raakte hierdoor niet gekwetst hoor maar verschoot wel even. Nu wilde ze vervolgens bij mams hooi gaan eten maar ook zij joeg haar eigen dochter weg...

Flores is nu bijna vier maanden oud, vinden beide merries het misschien tijd om haar in te wijden in de rangorde van de groep of moet ik me wat zorgen maken?

Voorts drinkt Flores nog steeds bij mams.

oxer

Re: Gedrag merrie naar veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:15

Geen idee Mausie, mijn hengstveulen is nu 5,5 maand en zijn moeder deelt nog alles met hem en 'bij onze andere merries heb ik ook nog nooit gezien dat ze hun veulen wegjoegen.

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 11:28

Pffff vanaf dag 1 mag mijn hengstveulen al niks mee-eten bij zn moeder ! Als ze biks krijgt moet hij helemaal opzouten ! Qualitytime voor moeders ! Werd er mij verteld !!

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 22:25

Alvast bedankt voor de reacties, toch vind ik het raar dat mijn merrie dit zo plots doet. Als het blijft aanhouden zal Flores iets rapper dan gepland gespeend worden vrees ik...

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:54

Neejohhhh, das echt geen reden om haar snel af te spenen hoor ! Denk je dat dat in een andere kudde niet gebeurt ?? dat hoort bij het groter worden, je plekkie weten ! Ze wordt er hier voorzichtig op voorbereid, maar om haar hier nu eerder om af te spenen....ze mag toch drinken bij dr moeder ? alleen niet aan dr eten komen, ja logisch toch ??