"familie" van mijn paard gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lexitje4ever

"familie" van mijn paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 22:02

Ik ben op zoek naar mensen die paarden hebben die verwant zijn aan de mijne.

v: Faram (vv: Aram), mv is Pretendent, Nomia-stam, fokfamilie 13.

Ik vroeg me af in hoeverre andere afstammelingen van Faram op mijn paard lijken, ik weet dat mijn ruin een halfzus heeft in Zweden maar daar zit ook erg veel Thoroughbred in, dat zie je wel, hoewel ze ook hetzelfde, redelijk zware hoofd heeft dat Aram vaak doorgeeft aan afstammelingen. Presley is een doodeerlijk paard, er steekt geen greintje kwaad in, hij is alleen vreselijk schrikkerig (maar m'n paard heeft een verleden, dus zal het daar wel grotendeels mee te maken hebben), en hij is heel erg snel afgeleid, hij doet niet graag een hele tijd na elkaar hetzelfde. Hij staat gewoonlijk niet erg vooruit, maar kan er soms zonder verklaarbare reden ineens vandoor vliegen. Hij heeft veel dressuuraanleg (heel mooie middendraf, als hij wil ), en een heel goede springtechniek. Jammer van zijn achterstand, want er zit heel wat in mijn paard, maar aangezien we toen ik hem net had helemaal van 0 zijn kunnen beginnen, en een paar maand later weer ...

Afbeelding
Afbeelding
(die zijn allebei wel een beetje overbelicht)

Afbeelding

groetjes,
Ellen

Zesiram

Re: "familie" van mijn paard gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:45

Ik rijd momenteel een Faramruin voor iemand. Hij lijkt best veel op je paard: zwaar hoofd, langgelijnd, hoge schoft. Voor de rest is het een echte knuffel, maar is ie vrij moeilijk te rijden; inderdaad, snel afgeleid en erg schrikkerig. Daarnaast kan hij snel beledigd zijn.
Ik vind het erg moeilijk om hem bij elkaar te rijden, dat dan even vol te houden. Bij het minste of geringste gaat ie weer volledig uit elkaar lopen.
Hij heeft trouwens een aparte kleur; bruin lijf en hoofd, grijze manen en staart.

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:09

Heej Heej
Ik heb ook een Faram-merrie het is schimmel van 1.54 ( te klein gebleven dus)
Het is ook een hele moeilijke pony om te rijden en ook zwaar in het hoofd, langgelijnd, en heel schrikkerig, verveeld zich snel, dus moet haar aant werk houden enzo, Kijk ook eens op mijn topic : Wie heeft er een afstammeling van de hengst Faram? die staat ook bij fokkerij en afstamming, staat er nog niej zo lang op, zou het leuk vinden als er menen reageren!!!
Groetjes van Noraahlover

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 16:24

ik bedoel, zou het leuk vinden dat jullie er ook even op reageren!! srry was een foutje.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:52

Leuk paard, komt uit de tak van de Marie's, de tak van Omia die het langst "gelders" is gebleven. Ik heb ook twee merries uit de Nomia-stam welke terug gaan op Omia. Als je benieuwd bent naar de merries uit de stam mail me maar ik heb wat foto's van de merrielijn.

Lexitje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 20:21

Je hebt een pm

groetjes