Weltmeyer - dekgeld + waar te krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BelleFleur

Weltmeyer - dekgeld + waar te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 17:03

Kan iemand me (eventueel per pb als het hier niet kan) vertellen waar Weltmeyer I tegenwoordig nog te krijgen is en hoeveel me dat zou kosten? Alvast bedankt !!!

jubeltje

Re: Weltmeyer - dekgeld + waar te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:14

Gestüt Schmidt-Ankum, 49577 Ankum/Krs. Osnabrück
Am Mersch 6, Telefon (0 54 62) 15 08 + 74 29 13, Fax: (0 54 62) 74 29 14
Mobilfunk-Nr.: 01 72/8 05 25 00 GHW Seegers
Mobilfunk-Nr.: 01 77/6 77 45 91 GW Ohlrogge

Alleen geen idee van het dekgeld.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 17:17

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:48

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:14

Leuk bedacht van jullie, maar ik vraag me af of de topicstarter wel lid is van het Gestut Celle...

Anders kun je het sperma niet krijgen of gaat het je heel veel geld kosten. (denk maar rustig richting de 3000 euro!)

Ik heb mijn merrie ook drachtig van Weltmeyer, maar het was wel een heel gedoe om aan het sperma te komen.

Wij hebben het sperma trouwens ook zelf opgehaald uit Duitsland.

Kortom weet waar je aan begint! ( Er zijn ook genoeg leuke Weltmeyer zonen die een stuk makkelijker te verkrijgen zijn...)

Groetjes,

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:46

hananya schreef:
Leuk bedacht van jullie, maar ik vraag me af of de topicstarter wel lid is van het Gestut Celle...

Kortom weet waar je aan begint! ( Er zijn ook genoeg leuke Weltmeyer zonen die een stuk makkelijker te verkrijgen zijn...)

Groetjes,

precies!!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-05 12:00

Dank jullie. Ik vroeg het voornamelijk uit interesse, we hebben zelf 2 merries lopen waarvan 1 Weltmeyer en mijn schoonvader is helemaal gek van dat bloed, vandaar dat we het voornamelijk uit interesse vragen. Als er gefokt zal worden, zal dat waarschijnlijk met een jongere hengst zijn die we meer om zijn kwaliteit dan om zijn grote naam kiezen (zo lopen er hopelijk ook wel een aantal rond).

@Hananya : lid zijn van een stoeterij? Ik heb op internet ook wel nog prijzen gezien à la 750+750, maar weet niet exact hoe recent die sites zijn.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-05 14:31

JoAnn schreef:
Dank jullie. Ik vroeg het voornamelijk uit interesse, we hebben zelf 2 merries lopen waarvan 1 Weltmeyer en mijn schoonvader is helemaal gek van dat bloed, vandaar dat we het voornamelijk uit interesse vragen. Als er gefokt zal worden, zal dat waarschijnlijk met een jongere hengst zijn die we meer om zijn kwaliteit dan om zijn grote naam kiezen (zo lopen er hopelijk ook wel een aantal rond).

@Hananya : lid zijn van een stoeterij? Ik heb op internet ook wel nog prijzen gezien à la 750+750, maar weet niet exact hoe recent die sites zijn.

Weltmeyer staat bij het Landgestut Celle. Daar staan veel hengsten die alleen maar beschikbaar zijn voor mensen die lid zijn van die stoeterij. Wat het woord Landgestut al wel een beetje doet vermoeden is het dat je in Duitsland moet wonen om daar lid van te kunnen worden. Op die manier proberen de Duitsers dit soort hengsten te behouden voor Duitsland.
Ben je daar lid van dan klopt het wel dat je ongeveer 1500 euro moet betalen, maar ben je er niet lid van en ook nog eens buitenlander, wordt het verhaal een stuk moeilijker...

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:55

keros.be kun je ook sperma van krijgen