Dreamstreet en/of Faust Z, wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Effy

Dreamstreet en/of Faust Z, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 14:15

Mijn paard is een Dreamstreet x Faust Z en voordat ik zijn papieren in handen kreeg had ik nog nooit wat van deze hengsten gehoord of gezien. Daarna natuurlijk even op internet gekeken en daar staat genoeg aan info, alleen zou ik zo graag verhalen van anderen horen die ook een nakomeling van één van deze hengsten hebben. Ben namelijk nog nooit iemand tegen gekomen die één van deze twee hengsten in de afstamming van hun paard heeft zitten.

Wie wel? En hoe is jouw paard, wat doe je ermee? Wist je al meer van Dreamstreet of Faust Z voordat je je paard kocht/fokte? Vertel!

Effy

Re: Dreamstreet en/of Faust Z, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 14:16

Hmmm... Dat zijn niet veel mensen

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:52

Ik heb van beide een nakomeling ( gehad ).Wat grappig dat je een mix daarvan hebt!

Dreamstreet is een hengst die op wacht is gezet.Zonde wanneer ik kijk naar de nakomeling die ik heb gehad.Is een vrij groot en rond gebouwd paard met een 10 voor zijn karakter.Zeer vriendelijk en goedmoedig paard.

Faust Z nakomeling heb ik nu op stal staan.Een merrie die graag voor je wilt werken, goede gangen heeft en zeer vriendelijk is.

Ik ben benieuwd naar een kruizing hiervan, ga direkt even in je profiel kijken of er een foto in staat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:04

Dreamstreet merrie (wolfgang x Farn) is M1 dr en ontzettend sterk. Qua gedrag er aanhankelijk, qua rijden wat minder.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 07:54

Ooooh Er bestaan mensen die een nakomeling van één van deze twee hebben en zelfs iemand die van beide een nakomeling heeft (gehad)!

Op wacht gezet betekend dat hij voorlopig niet meer dekt toch? Ben een beetje een nitwit wat fokken en hengsten betreft

Mijn paard is vrij zwaar gebouwd, niet zo heel groot, en heeft zeer zeker ook een supervriendelijk karakter! Echt een allemansvriend en goed van vertrouwen. Het sterke waarover jij het hebt Sammie, zie ik niet in mijn paard terug. Aanhankelijkheid weer wel. Met rijden is mijn paard verder ook een zonnetje, altijd bereid te werken en hij leert zo ontzettend snel.

Hè, ik ben helemaal blij dat er nog meer mensen zijn met een nakomeling van één van deze twee

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:39

Op wachtgezet betekend eigenlijk dat z'n nakomelingen het minder dan gemiddeld verwacht het doen in de sport. Als de nakomelingen het goed gaan doen op keuringen en in de sport dan kan de hengst weer terug komen, bijv. Democraat & Ginus is dit overkomen. Bij Dreamstreet is die kans wat minder.

De merrie waar ik het over heb, is echt ontzettend sterk en wilt graag onder het werk uitkomen. Ook doormiddel door onder je vandaan te lopen. Je ziet er ook wel wat van farn in terug, d'r moeder is daar op ingeteeld. Het is een vosmerrie en ik schat 'r ong. 1.65. Naar andere paarden toe is ze erg aanhankelijk, soms te tot ergenis van andere paarden, en ook met poetsen is ze erg aanhankelijk (opzadelen wat minder). Gelukkig is ze niet van mij Zal eens kijken of ik stiekem een foto van de merrie kan maken voor je

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:14

Wanneer je het leuk vind kan je Morretje op bokt een pb sturen.Die is de gelukkige eigenaresse van de Dreamstreet en heeft daar ook nog wel foto's van.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:33

Ik heb Faust Z zelf wel gezien, in Eindhoven. 1x bij de philips Derby toen hij won, en ook tijdens een clinic bij de eerste eindhovense pony manege van John Whitaker en Geoff Billington. Henk van de POl had hem in die tijd onder het zadel. Een hele grote vos met klein hoofd en witte bles.

Ik kende een grote bruine merrie van deze hengst en dat was een heel lief dier, kon goed lopen (werd uitgebracht in de dressuur) en deed altijd goed haar best. Helaas is ze dood.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-05 19:19

Sammie schreef:
Gelukkig is ze niet van mij

Hihi, moest even een beetje grinniken hoor toen je dit zei, vergeef me

Hè ik ben echt blij dat er mensen zijn die toch wat meer weten van deze hengsten en die ervaringen hebben met nakomelingen. Maar dat heb ik al eens gezegd geloof ik

Weet iemand misschien waar de hengsten nu vertoeven? Neem aan dat ze allebei nog wel in leven zijn, kon daar niets over vinden eigenlijk...