[TI] brokkentinker???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

brokkentinker???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 13:58

kvroeg me af of er van jullie ook zijn die zo'n brokkentinker hebben?
mijn ene merrie zit constant onder de schrammen.Waar ze ze vandaan haalt weet ik niet,maar altijd heeft ze er wel....nu zit er wel just een hengst bij,kan het wel van die zijn,maar mijn andere tink zit er ook bij,en die heeft dan weer geen schrammen terwijl ze ook achter die hengst mept....
nuja,ze is ook nog jong(2.5 +/-),maar toch....ik vind dat dat altijd zo zielig,terwijl zij er lekker geen last van heeft hoor....

zijn er nog mensen die zo'n brokkentinker hebben?

8nnemiek

Re: brokkentinker???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:45

Mijn tinker zit ook constant onder de wondjes en schrammen.
Het is echt een puber, en wil niks anders dan spelen als er niet veel te eten is. En sommige paarden vinden dat leuk en doen mee, maar andere gaan liever rustig grazen, en ja, dan krijg je wel eens een trap of bijt!

Maar hij heeft vroeger altijd alleen op wei gestaan, en wist in het begin totaal niet hoe hij zich moest gedragen, dus dat hebben de andere paarden hem effe moeten leren En hij had echt een plank voor zn kop, dus dat duurde een tijdje!

Maar nu gaat het steeds beter, en hij had de laatste tijd ook niet veel schrammen meer

Helaas is er één paard op wei die Mystic niet zo moet, en een paar weken terug is die zonder reden bovenop zn rug gesprongen, en had Mystic zn rug gekneusd, maar das nu weer bijna over.

Dus ja, een echte brokkentinker

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:35

tja....kheb vandaag haar schrammen keer geteld....(de grootste zijn zo'n paar vierkante cm groot),en ik kwam op 43.....vandaag had ze zelfs een nieuwe boven haar oog....hoe ze aan die kwam heb ik geen idee....kvind het dan soms zo zielig,alleen vind zij dat blijkbaar niet,want ze heeft er totaal geen last van,en blijft maar bazig doen...
nuja,ik hoop idd ook dat het beter komt....

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 16:04

mijn tinkie heeft dat ook maar die is al niet egt een pubertje meer 9 jaartjes,, en niet echt bazig gewoon vrolijk,, mede tinker houdt er niet zo van denk ik maar volgens mij houd ze er ook van om in de prikkel heg te duiken ofso :D haha ik weet ook niet hoe t komt

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:27

Tja een krasje hier en daar ,maar de jongens gaan dan nog wel eens uit hun dak.
Alleen vorige week was het ernstig Hij had een glaswond opgelopen op z'n neus
Vraag me niet hoe.
Vier hechtingen en een dikke neus
Gelukkig gaat het nu wel goed met m
Vandaag de hele dag achter de baas aangesjokt want die was in de weer met kruiwgens zand waarom de baas dat deed ? geen idee
Maar het was wel gezellie

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 12:02

ja als ik ga zoeken onder de dikke vacht kan ik altijd wel wat wondjes vinden, hoe ze het voor elkaar krijgt snap ik nooit! maar ja ze zal wel lekker lopen spelen in haar boomgaardje denk ik

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 20:36

Verdorie hebben die tr...ten weer bonje gemaakt.
Zo gaat het weken goed ,maar ja hoor vlak voor een wedstrijd klabam.
Weer een wond op d'r linkerdij en een stuk ontvelt op d'r pees.
Ik wordt er niet goed van,als je het oevr een brokkenpiloot hebt.
Ze lijkt er geen last van te hebben met lopen hoop dat het dicht is voor zondag.
Ze heeft wel een huid die gauw open ligt maar dit is niet leuk meer.
Gelukkig gaan we aankomende week uitlopen maken aan de stal want als er regen komt kunnen ze het land niet meer op.
het is de bedoeling dat er aprte uitlopen komen dan kunnen ze mekaar wel zien maar niet meer verwonden.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 22:57

Nouja... die van mij valt wel mee gelukkig.

Toch heeft ie zo 1x in de maand wel weer wat.
Net boven zn hoef aan het bloeden (langs een paal gekrast)... met zn been het stroomdraad kapot getrokken, daardoor had hij zn been ook beetje vernield.
Een wond net onder zn oor, vraag me niet hoe hij het dat had gedaan.
Nog wel meer van die dingen
En sinds vandaag heeft hij zichzelf geschoren.
Meneer had jeuk aan zn achterwerk... neemt een paal... gaat jeuken (vraag me niet hoe hij het presteert niet tegen het stoomdraad aan te jeuken (het was een hoekpaal net voor de ingang... dus de stoom hield daar wel op... maar dan nog )
Hij heeft dat ding wat aan de paal zit, waar de stroomdraad doorheen gaat, erafgesloopt. Maar die ijzerendraaipin ervan zat er nog in... is ie met zn kont langs gegaan (nog steeds aan het schuren...) en ja... nu heeft hij 2 kale plekken van ong. 10 cm lang en 3 cm breed naast elkaar op zn bil zitten. Het bloed niet... alleen de haren zijn eraf. De mafkees.

Ja... beetje onnozel is hij wel

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 05:04

die van mij is er ook erg goed in, en dat is geen jonge wildigheid van hem, hij is 12
maar hij stoot echt regelmatig zijn kop tegen het plafond van de stal (is niet zo hoog), en op zijn neus heeft hij ook bijna altijd minimaal 1 wondje omdat hij deze regelmatig stoot, en hij daarop echt een roze babyvelletje heeft

Graaskorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 11:41

Die bolle van ons zit ook constant onder de scharmmen en bulten. Of hij stoot zichzelf en haalt dan zijn neus open. of hij loopt te klooien in de wei met de andere paarden.

Nu heeft hij links en rechts onder zijn oog weer 2 verse happen zitten van het trekken aan elkaars halster. op zijn kont en zijkant zit er altijd wel ergens een schram of buts. Ik ben er inmiddels wel aan gewend.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 12:54

hmm rover heeft wel altijd wat

begon met hoefbevangen, toen ging ie tsdes hoesten, kuurtje ventipulmin ertegenaan, toen weer licht bevangen, rotstraal, verschillende keren tussendoor kreupel geweest, toen kreeg hij kanker, dus geopereerd om gezwel weg te halen, 90 % kans op terugkomst maar is nog niet gebeurd, voor de vakantie heeft hij de hele bal van zn hoef opengehaald, laatst issie wer flink bevangen gewest en net toen dat over was iisie door een weidemaatje kruepel getrapt....dus kan nu al zo'n 2 weken niet rijden

trouwens: zijn hoefbevangen is chronisch, het is niet zo dat ie dag en nacht op een volle weide staat, maar soms speelt het ineens op en moet ie weer 2 weken op pijnstillers....