Hoi,
Toevallig, ik heb afgelopen zaterdag mijn merrieveulen uit de kliniek gehaald. Ik heb haar afgelopen maandag gebracht, dinsdag is ze geopereerd en gisterenochtend mocht ze weer mee naar huis.
De eerste dag had ze spierverslappers gehad om haar wat rustig te houden. De 2e dag werd de wond dikker en kwam er wondvocht uit. De derde dag ging alles goed en mocht ze zelfs naar huis donderdag avond, helaas donderdagmorgen had ze verhoging en moest ze blijven. Vrijdag was alles ok en mocht ik haar zaterdag om 09.00 uur ophalen.
Mijn merrieveulen is ook super mager op het moment. Ik voer haar nu in 4 voerbeurten een halve kilo. Konstant heeft ze hooi en 's avonds kuil. Normaal staan bij ons de paarden op het land en zij moet gewoon 6 weken binnen blijven echt boxrust. Is dat bij jou veulen ook het geval. Ben daar wel heel benieuwd naar.
Hoe oud is jouw veulen, die van mij is precies 6 maanden. Ik heb het ook hoor een schuld gevoel, maar dan denk ik toch ook aan wat de veearts tegen mij zei. Dat wanneer de darmen erdoor heen komen dat ik verder van huis ben, dan maar ff 6 weken drukke toestand en boxrust. Wat ik wel doe is 2 x per dag met haar een klein stukje wandelen, ze is nogsteeds vrij rustig en ik loop niet met een bommetje naast me. Op zich is ze ook vrij rustig. Maar goed ze staat morgen precies een week op stal. Ik hoop dat ik dat vol kan blijven houden. Dan kan ze toch ff beentjes strekken.
Ik hoop dat ik nog iets van je hoor. Want ben wel heel benieuwd. Ben echt weken op zoek geweest naar iemand met dezelfde ervaring......
groetjes angelique sorry voor het lange verhaal