Romantico,Ricardo, Romantic Popcorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orchid

Romantico,Ricardo, Romantic Popcorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 14:55

Hoi, mijn merrie is gedekt door Romantico.
Alleen was dit ook absoluut de eerste en de laatste keer dat ik daar een merrie heenbracht.
Mijn merrie heeft er een maand lang in een ontzettend smerige stal gestaan, was maar 1 keer uitgemest.
Dus een halve meter stront
En toen we belden om dr op te komen halen zeiden die mensen dat ze niet meer hengstig was, en toen we eraan kwamen rijden waren ze dr nog aan het dekken!
Hartstikke hengstig..
De eerste keer toen ze dr stond zag ze er toch redelijk verzorgd uit.
Maar toen stond ze er ook maar een weekje...
En toen we die hengst kwamen bekijken zag ook alles er toch wel vrij net uit.
Maar nu zaten haar hoeven compleet onder de stront, waardoor ze nog mok heeft gekregen ook.
En wat ik me dus af vroeg, zijn er nog meer mensen met deze ervaring bij de Martinimanege??

Kylan

Re: Romantico,Ricardo, Romantic Popcorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 17:16

Wat jammer, ik vind het zulke leuke hengsten. Wel raar zeg, dat ze er zo'n puinhoop van maken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:18

mmm. de keren dat ik daar geweest ben (heb mijn veulen daar gekocht) stonden alle paarden er keurig bij. Dit lijkt me eigenlijk ook niets voor Petra en Frank, die zijn in mijn ervaring juist heel erg goed voor de paarden. Ik weet wel dat Petra de afgelopen maanden best ziek is geweest, toen ik haar op de keuring sprak in Augustus was ze zelfs nog niet helemaal hersteld- dat zou natuurlijk ook geen excuus zijn. Heb je ze erover aangesproken ? want dat zou ik toch doen als ik jou was, beter de wereld uit helpen dan scheve gezichten houden.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 20:03

Ja ze heeft er een maand gestaan, en na 2 week ben ik nog een keer langs geweest.
Toen was het ook al een bende.
We hebben er toen wat van gezegd, en Orchid heeft toen meteen een schone stal gekregen, we dachten dat het dan verder wel goed zou komen.
Naja niet dus.
Ik vond het er ook wel net uitzien toen ik er gewoon even een kijkje kwam nemen of Romantico wat voor Orchid was.
Die stal was nog tot daar aan toe, daar kunnen ze idd wegens omstandigheden eens mee achter raken (dan vind ik dat nog geen reden om andersmans paard zo te behandelen..), maar het meest gekke vond ik dat ze gewoon liegen?
We hadden vrijdag gebeld of ze hengstig was, ze zeiden dat ze nog even moesten schouwen, maar ze niet dachten dat ze nog hengstig zou zijn.
De volgende dag hebben we weer gebeld en zeiden ze dat ze niet hengstig was, terwijl ze het wel was.
M'n vader zij dat hij het ook een vreemde gang van zaken vond, en niet alleen hierom.
Financieel ook.
Maarja dit was voor ons geheel de eerste keer dus tsja dan denk je bij sommige dingen dat het normaal is.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:57

Heeel vreemd!! mijn ouwe Z pony staat daar, die heeft de lion club in de winter op gekocht voor deze manege ik vind het 1 van de weinige goeie manege in Nederland. Echt dikke klasse! Dus ik vind dit verhaal ook heeel heel vreemd.
Ik zou het nog een keer proberen en goed overleggen ofzow.. ben het zelf niet van frank en petra gewend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:06

Misschien is ze in de tussentijd van bellen en ophalen hengstig geworden? Aangezien je geen navraag erover hebt gedaan is het wel heel makkelijk om met een vingertje te wijzen.
Bovendien zijn hengstenhouders nou niet zo dat ze de merries ook nog uitgebreid gaan poetsen en zo. Je wilt niet weten hoe ik mijn appaloosa-merrie dit jaar tot 5 keer toe heb terug gekregen, helemaal onder de stront en zo. Stal uitmesten had wel iets vaker inderdaad mogen gebeuren, maar als ze in een stal met 2 weken mest staat en ze daar mok van krijgt, is ze gewoon een mokgevoelig paard en dat kun je de hengstenhouder ook niet kwalijk nemen. Een normaal paard zou daar namelijk geen mok van krijgen.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 08:33

ik heb mijn bericht maar verwijderd want ik wil geen boze gezichten zien
maar ik weet waar je het over hebt!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 12:51

Er zat een dag tussen het bellen, we wisten dat ze aan het begin van de week hengstig was, we belden vrijdag, ze zouden schouwen, we belden zaterdag, niet meer hengstig, we kwamen zaterdag wel hengstig dus.
2 week mest is echt heel veel als een paard dag en nacht op stal staat...Tuurlijk poetsen ze haar niet, maar stal uitmesten..
Bovendien stond Ricardo er net zo bij, vieze stal, en nog een paar paarden in dat rijtje..
@ Marlo, ik stuur je een pb

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 15:20

Hee Dames is het niet beter om dit verder per pb te doen...

Vieze stal, tja wat is vies, de een vind 3 drollen in de stal vies en de ander weer wat anders...

Misschien doen ze de boxen 1 x in de week leeg en waren jullie net de dag ervoor.
Ik vind dit nu niet iets om ver te gaan vallen, maar goed dat is mijn mening....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 11:43

curly2day schreef:
Hee Dames is het niet beter om dit verder per pb te doen...

Vieze stal, tja wat is vies, de een vind 3 drollen in de stal vies en de ander weer wat anders...

Misschien doen ze de boxen 1 x in de week leeg en waren jullie net de dag ervoor.
Ik vind dit nu niet iets om ver te gaan vallen, maar goed dat is mijn mening....

mijn idee. van 2 weken in een vieze stal staan hebben paarden echt geen mok. Rotstraal zou ik nog kunnen begrijpen als het paard daar gevoelig voor is.

Miss_Monet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 16:29

ja, ik ben er ook een keer geweest, naar een ponytje kijken(waar ik helemaal gek van ben, koop is niet doorgegaan vanwege zn hoogte) maar toen stonden alle paardjes er ook prima vrolijk te eten...! Ik vind het zulke superleuke hengsten... vooral popcorn en Romantico ook... mijn moeder wil haar paard misschien door romantico laten dekken

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:35

Mijn merrie en die van een vriendin van mij hebben er ruim een maand gestaan om te dekken. En geen probleem hoor!! Ze stonden er prima bij en gingen lekker het land op. Ik was dik tevreden over Petra & Frank.