mijn merrie drachtig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hanneke84

mijn merrie drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 12:18

Hey, ik heb mijn pony vanaf september, en zij had toen ik haar kocht een veulen van 6 maanden bij haar lopen. Ze is nu erg dik, en het lijkt alsof ze drachtig is, maar volgens mij kan dat helemaal niet of wel? Verward
De veearts is al gebeld maar die is erg druk, dus het duurt wel even voor dat hij komt. Weet iemand misschien of dit kan? En me pony moet ook ingent worden maar kan dat kwaad als een merrie drachtig is?

alvast bedankt.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 14:57

Gewoon inenten. Is nog goed voor het veulen ook als ze drachtig is. De entstof zal namelijk via het bloed van de moeder ook bij het veulen komen.

Als de veearts komt inenten kan hij de merrie ook meteen opvoelen.. spannend!! Lachen

Merries worden trouwens vaak gedekt op de eerste 'veulenhengstigheid' Dat is de eerste keer dat ze hengstig worden na de bevalling (geloof dat dat na ca 10 dagen is) De baarmoeder schijnt dat het schoonst te zijn en de kans op een geslaagde dekking het grootst. Ze zou dus best drachtig kunnen zijn.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 20:42

ik zit met hetzelfde idee/probleem?
mijn merrie heb ik sinds 10 september
ze word maandag of dinsdag opgevoeld
echt spannend
wil je een veulen of liever neit??

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-02 21:16

Hey bedankt, batje!!!
Enneh ja het is heel erg spannend, en ik hoop het aan de ene kant wel, en de andere kant niet. Ik hoop dat het ergens in mei is, als het land helemaal goed is, omdat ze dan naar buiten kunnen. Maar ik weet het bijna wel helemaal zeker Haha! Omdat ze vandaag heel snel buiten adem was, en als ik op haar buik drukte werd ze kwaad enzo. En aan de ene kant is het natuurlijk wel erg spannend allemaal, ik heb het nog nooiit meegemaakt.

Ik heb net de oude eigenaar gemailt of het mogelijk kan zijn, maar nog niks terug gehad...

Spannend!!!

En My Dominique wil jij wel een veulen of niet?
En hoop je dat het een merrie of een hengst is en waarom?

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-02 23:05

ik weet niet of ik een veulen wil
ene kant wel leuk andere kant kost het veel
ik zou dan het liefste een merrie willen, omdat die meestal makkelijker zijn in opvoeden minder dominant
en ik ben beetje bang voor de bevalling strax gaat er wat mis en dan..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-02 12:35

Idd, anders gaan we wel over op pb, als je dat wilt, ok?
Maar ik heb dat ook, als alles maar goed gaat, maar gelukkig weet ik dat er vorig jaar bij de oude eigenaar een lief merrie veulentje stond, die gezond was:D

Maar ik hoop voor je dat de veearts goed nieuws heeft, wel of geen veulen dan. En ik heb ook liever dan een merrie veulen, omdat er bij ons al dominate merries zijn, is dat anders best wel vervelend Lips are sealed