hengst pharaon!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bergkraai

hengst pharaon!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 18:23

Hallo,

Ik heb zelf een jaarling van de volbloedhengst Pharaon. Nou ben ik benieuwd of iemand misschien foto's en een karakteromschrijving heeft van hem (of van zijn kinderen misschien)

XUlyssesX

Re: hengst pharaon!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:14

bergkraai schreef:
Hallo,

Ik heb zelf een jaarling van de volbloedhengst Pharaon. Nou ben ik benieuwd of iemand misschien foto's en een karakteromschrijving heeft van hem (of van zijn kinderen misschien)

hallo daar kan ik je wel bij helpen

Paard: Pharaon xx

Geboortedatum: 10/28/1983
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.67 m

Goedgekeurd bij: KWPN, Hann.
Afstamming: Columbanos xx - Chio xx - Coarazer xx.

Afbeelding

Pharaon is een correct gebouwde hengst met een mooi en lang gelijnd type, goede stap en een opwaartse galop.
Springpaardenverervers African Drum xx en Furioso xx komen ook uit deze lijn.
Pharaon heeft een zeer indrukwekkende carrière achter de rug als springpaard. Als hoogtepunt maakte hij deel uit van het bronzen Braziliaanse Team tijdens de Olympische Spelen in Atlanta 1996. Pharaon werd 4e en 5e in de Wereldbeker van Rio de Janeiro en Porto Allegro. Tevens startte hij in enkele Nation Cups, o.a. in Aken, La Baule en Sankt Gallen.
Pharaon is ondanks zijn hoge leeftijd en lange sportcarrière nog steeds puntgaaf en hard in de benen, hij was tot zijn 18e volop actief in de sport.
Pharaon geeft goede veulens met maat, hardheid, krachtige bewegingen en met goede ruggen en lendenen.
Pharoan: een volbloed die niet verfijnd.

Persoonlijk vind ik het een enorme klootzak

als je met hem loopt wil hij je schoppen en bijten, hij vliegt andere paarden aan door bij de paarden boxen op de vliegen.
hij wil je in de stal ook aanvallen.
dus mijn fovoriete hengst is het totaal niet.
echt vreselijk dier . ik heb teveel met hem meegemaakt denk ik dan maar

veel succes ik hoop dat dit genoeg info is

je hasd je vraag beter bij fok en afstammelingen kunnen zetten.
misschien wil een moderator hem even voor je verplaatsen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 19:43

Verplaatst van VMR naar FA.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:58

Ik heb ook regelmatig met hem aan het touw(lees> ketting) gelopen, en het was idd niet het meest betrouwbare paard> understatement.. hij vloog je aan, soms.... slechte stalmanieren en super gek met dekken... maar verder best leuk paardje
Uiteindelijk had ik hem wel zover dat ik zo bij hem in de stal kon met uitmesten, zonder hem vast te hoeven zetten ofzow.. hij heeft wel wat geleerd, maar draai hem nooit je rug toe... zo goed was ie ook nog nie van vertrouwen.. maar over zijn nakomelingen kan ik niks zeggen, we hebben nu een 2,5 jarige hengst van hem op stal, word klaargemaakt, en die lijkt best handzaam...

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 07:27

MMM okeej, leuk om te weten (of juist niet....) Maar goed, zo was mijn jaarling ook in het begin lees: toen hij nog hengst was... En nu hij ruin is (was dus echt moeten!!) gaat het echt allemaal een stuk beter en is hij ontzettend lief...

Ik vind het heel erg leuk dat ik een reactie van jullie gekregen heb!!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:04

Over dat aanvliegen dat slaat nergens op, het blijft natuurlijk een volbloed, ik ga ook niet onder hem liggen slapen o.i.d. maar er is echt wel met hem om te gaan. Ik heb ze wel minder meegemaakt

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:24

er is wel met hem om te gaan, een beetje pit moet er wel in zitten, maar hij was toch niet de makkelijkste en je moest hem wel constant in de gaten, houden... maar ik maakte zijn stal ook wel schoon, als ie er los inliep.. zolang je, je rug maar niet toe draaide.....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:33

Alsof dat ligt aan het soort, een volbloed..... Ik ken genoeg KWPN-ers met een nog wel erger karakter....

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:35

Is dat niet zo bij 9 van de 10 hengsten dat je niet de rug toe moet draaien, dus dat heeft niets met zijn karakter te maken.

Ik heb een paar nakomelingen hier in de buurt van hem gezien, een uit een gelderse merrie en het is een plaatje.

Weet zeker als je de meest simpele merrie door hem laat bedienen dat je een beeldschoon veulen krijgt met een heel mooi lijf.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 13:02

Dacht dat French buffet erg was, die stoopt zijn hele box deur (verveelt zich rot in de box)
Pharaon heeft ook nog op de renbaan gelopen, die beesten hebben een heel leven achter de rug, het renbaan leven is geen pretje.
Vind Pharaon wel een van de mooiste volbloed hengsten die er is. Op de Centrale keuring in Friesland waren er ook twee merrie's mooie paarden.

spunky06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 23:42

Hallo,

Ik rijd momenteel ook een nakomeling van Pharaon. Persoonlijk vind ik het een heerlijk beest met een fantastisch karakter. Ook in de stal heb ik geen problemen.