bergkraai schreef:Hallo,
Ik heb zelf een jaarling van de volbloedhengst Pharaon. Nou ben ik benieuwd of iemand misschien foto's en een karakteromschrijving heeft van hem (of van zijn kinderen misschien)
hallo daar kan ik je wel bij helpen
Paard: Pharaon xx
Geboortedatum: 10/28/1983
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.67 m
Goedgekeurd bij: KWPN, Hann.
Afstamming: Columbanos xx - Chio xx - Coarazer xx.

Pharaon is een correct gebouwde hengst met een mooi en lang gelijnd type, goede stap en een opwaartse galop.
Springpaardenverervers African Drum xx en Furioso xx komen ook uit deze lijn.
Pharaon heeft een zeer indrukwekkende carrière achter de rug als springpaard. Als hoogtepunt maakte hij deel uit van het bronzen Braziliaanse Team tijdens de Olympische Spelen in Atlanta 1996. Pharaon werd 4e en 5e in de Wereldbeker van Rio de Janeiro en Porto Allegro. Tevens startte hij in enkele Nation Cups, o.a. in Aken, La Baule en Sankt Gallen.
Pharaon is ondanks zijn hoge leeftijd en lange sportcarrière nog steeds puntgaaf en hard in de benen, hij was tot zijn 18e volop actief in de sport.
Pharaon geeft goede veulens met maat, hardheid, krachtige bewegingen en met goede ruggen en lendenen.
Pharoan: een volbloed die niet verfijnd.
Persoonlijk vind ik het een enorme klootzak
als je met hem loopt wil hij je schoppen en bijten, hij vliegt andere paarden aan door bij de paarden boxen op de vliegen.
hij wil je in de stal ook aanvallen.
dus mijn fovoriete hengst is het totaal niet.
echt vreselijk dier . ik heb teveel met hem meegemaakt denk ik dan maar
veel succes ik hoop dat dit genoeg info is
je hasd je vraag beter bij fok en afstammelingen kunnen zetten.
misschien wil een moderator hem even voor je verplaatsen.