aantal Shetlandhengsten overleden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annechien

aantal Shetlandhengsten overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 14:52

Parlington Pimpernell (degene met de meeste nazaten hier in Nederland en vooral in de minimaat)
Kodna van Vaders Erve
Royal Dance van de Haarsteeg

Het ergste van dit alles is dat het Stamboek hier totaal geen aandacht aan besteedt heeft. We (van de club Stambomen van Shetlanders) zijn er achter gekomen via internet. Inmiddels ligt er al wel een klacht hierover bij het stamboek. Zeker met oog op Pimpernell, hij is behoorlijk invloedrijk geweest in de minimaat en dan mag je toch wel iets verwachten?

SeSch

Re: aantal Shetlandhengsten overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:53

er is één grote MAAR aan Parlington Pimpernell....

het is toch een beetje een omstreden hengst...toen met die kwestie met zijn afstammelingen.

En Pimpernell is niet hier in Nederland gestorven, misschien heeft het stamboek niet direct doorgekregen vanuit het buitenland dat hij toen gestorven is ....o.i.d.? En er staan tenslotte heel veel Nederlandse hengsten in het buitenland. Waar moet je dan de grens trekken welke hengsten belangrijk genoeg zijn..en ook hier geldt: het stamboek in Nederland krijgt niet te horen wanneer er een hengst in het buitenland is overleden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:07

Ik ken alleen de eerste 2 hengsten, en van de 2e(Kodna) wist ik dat hij overleden was. Heeft het echt niet bij de mutaties gestaan?

Ik dacht dat iig Sylvester van Munnikland er wel bij gestaan had(ik ben ook niet zo heel goed op de hoogte hoor).

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 06:32

SeSch schreef:
er is één grote MAAR aan Parlington Pimpernell....

het is toch een beetje een omstreden hengst...toen met die kwestie met zijn afstammelingen.

En Pimpernell is niet hier in Nederland gestorven, misschien heeft het stamboek niet direct doorgekregen vanuit het buitenland dat hij toen gestorven is ....o.i.d.? En er staan tenslotte heel veel Nederlandse hengsten in het buitenland. Waar moet je dan de grens trekken welke hengsten belangrijk genoeg zijn..en ook hier geldt: het stamboek in Nederland krijgt niet te horen wanneer er een hengst in het buitenland is overleden.

Toenmalige voorzitter (we hebben het april/mei gehoord) kwam er zelf mee en hij werkt mee aan het stamboekblad. Dus ze hadden het wel degelijk geweten moeten hebben. En als je een mail stuurt of ze het willen bevestigen krijg je geen antwoord terug..... Ze hadden kunnen mailen, van nee dat wisten wij niet en we zullen navraag gaan doen bij het Zweedse stamboek.

@Dennis: ik kan me dat niet herinneren of ik moet er overheen gelezen hebben.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 07:59

sylvester heeft er inderdaad in gestaan, maar van kodna weewt i kdit niet zker, ik wist wel dat hij overleden was, maar ik dacht dat ik dit ergens anders had gelezen.