dekadvies gevraagd voor Ferrolan x Ditmar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

dekadvies gevraagd voor Ferrolan x Ditmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 22:03

Ik krijg heel vaak de vraag van klanten, als ze naar een merrie komen kijken, Welke hengst zou jij gebruiken?

Ik ben niet zo heel erg thuis in de fokkerij.

Dus vraag ik t maar vast even hier aan de kenners.

Het gaat nu over een
Ferrolan x stb Ditmar x keur Armstrong x ster preferent prestatie Saros

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Welke hengst zouden jullie gebruiken om een fijn alround sportpaard te fokken en waarom juist die hengst?
alvast bedankt voor het advies
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-09-05 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Missouri

Re: wat zouden jullie adviseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:08

Voor deze merrie (helpt dat ik haar nu eens in het echt gezien heb) zou ik een hengst met een sterk lijf en achterbeen kiezen.

Veel lengte heeft ze niet nodig, iets meer rasuitstraling zou wel leuk zijn.
En iets opwaartser gebouwd als je een dressuurpaard zou willen.

Maar voor de allround... tja ik ben Numero Uno-fan
Hmz... *denkt verder*
Rhodium, Olivi...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 06:55

Ik ga met Missouri mee wat betreft Numero Uno. Hij geeft ook goede bewegers met een zeer goed achterbeen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 07:02

Als ik naar de hals kijk zou er best een hengst op gaan die wat meer bovenhals bespiering vererft. Voor een goede allrounder met een sterke achterhand (vind ik toch) denk ik aan Sultano. Dekt bij het NRPS en aangezien deze merrie een Ferrolan is veronderstel ik dat ze ook NRPS papieren heeft. Anders Cantos.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:10

Oh, even een vergissinkje zie ik... zei ik Rhodium? Ik bedoelde Florencio, ik weet niet hoe ik nou weer bij Rhodium kwam... sorry...

Petraaken, Cantos heeft nog wel eens de neiging kleintjes te geven. Ook al ben ik erg weg van de hengst zelf
Dan zou Casantos ook nog een optie zijn, een super mooie hengst, fijn bewegen, super door het lijf. En héél veel uitstraling

Volgens kenners doet Armstrong het goed met 'wat' Voltairebloed dus zou Solitair ook nog een optie zijn (als je het ver wilt zoeken). Die beweegt ook fijn alleen is de rasuitstraling minder.

Ik blijf bij Numero Uno of Florencio, denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:57

Ik ben ook Uno fan, en Odermus fan, en Prestige is ook allround gefokt. Overweeg Parcival eens, veel front, doet het goed in de dressuur en had ook aardige springcijfers. Mijn ervaring is dat de allroundhengsten allemaal wel wat meer massa hebben, daar moet je dus wel van houden.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:48

Als ik zelf moest kiezen zou ik voor Jazz gaan, ik heb al meerdere malen goede paarden gezien van die combinatie. Olivi of Ub40 passen ook wel denk ik, alleen heb je pech met Ub40 omdat hij naar amerika is.
Als je voor allround gaat zou ik Voltaire bloed kiezen. Komen vele goede dressuur en springpaarden uit voort!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:56

Cantos heeft nog wel eens de neiging kleintjes te geven. Ook al ben ik erg weg van de hengst zelf

Wij hebben op m'n werk een cantos staan die uit een pony komt.
Paard is toch 1.65 m dus daar heeft ie wel degelijk vergrotend gewerkt

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: dekadvies gevraagd voor Ferrolan x Ditmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:43

ik heb een burggraaf x Ditmar, voor foto's kijk in mijn profiel. Mooie nek zit erop, heeft prima gangen maar stap kan beter. Hij loopt M2 dressuur en L springen, maar kan zeker meer.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 20:29

dat is best nog wel veel keuze.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 19:22

sollitair zo wel leuk zijn

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 23:22

[***] schreef:
Ik ben ook Uno fan, en Odermus fan, en Prestige is ook allround gefokt. Overweeg Parcival eens, veel front, doet het goed in de dressuur en had ook aardige springcijfers. Mijn ervaring is dat de allroundhengsten allemaal wel wat meer massa hebben, daar moet je dus wel van houden.

Odermus is ook wel een optie, ik heb geen idee hoe die fokt maar ik verwacht niet erg hoogbenig, dat moet deze merrie nou juist wel hebben.

Om die reden valt Parcival af (nou ja, in mijn ogen dan).

Prestige dus ook. Bovendien vind ik dat geen paard wat veel lossigheid mee gaat geven... (ook weer in mijn ogen, ik vind dat een vreselijk onpraktisch paard).

Solitair is zeker iets om te gaan bekijken voor deze merrie, ik heb er nog geen nafok van gezien, ben wel benieuwd