Wie heeft er een afstamming van VDL Prestige??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcde123

Wie heeft er een afstamming van VDL Prestige??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:57

Mijn paardgefokte E pony heb ik dit jaar laten dekken door deze geweldige hengst, vind ik althans. Ik ben erg benieuwd of 1 van jullie ook een afstamming heeft van deze hengst, en hoe het karakter is van de nakomelingen. Wij verwachten er volgend jaar 2, hebben vandaag nog gescant of er wat in zat, en ja hoor in beide paarden zit een mooi veulentje! Voor de gene die niet weten welke hengst het is, hier een foto:

Afbeelding
-Bijna 100% Holsteinse gefokte dressuurhengst met front en krachtige gangen.
-Vader Silvano N is onder Ellen Bontje jarenlang op het hoogste niveau van de dressuursport succesvol geweest en is de hengst met de meeste medailles die o.a. gewonnen werden op NK’s, EK’s, WK’s en de Olympische Spelen.
-Dan vinden we in de vaderlijn de allround fokhengsten: Good Times, Cor de la Bryere en Anblick xx, die ook vele goede dressuurpaarden brachten zoals: Lucky Times, Corlandus en Venetia. In de moederlijn vinden wij Ahorn Z en Ronald, die garant staan voor kwaliteit en prestatie.
-Uit de Holsteinse stam, Nr. 456, komen vele goedgekeurde hengsten en extra presterende paarden, zoals: Rigoletto, Capo, Cabinet I, Cabinet II, Lambado, Milano en Freestyle, die de Grand Prix van Aken won.
-Prestige werd als 3-jarige verrichtingskampioen in Zweden met voor de basis gangen 8 - 8 - 10. Van de Fremdruiters kreeg hij een 9 voor de gangen en een 9 voor zijn dressuuraanleg. Als 5-jarige won hij alle vijf kwalificaties en werd hij 6e in de finale van de Breeders Trophy. Momenteel neemt hij succesvol deel aan de hengstencompetitie onder Christa Laarakkers hierin werd hij in de Z dressuur o.a. 2e in Zuidbroek en 2e in Goes.
-Vanaf dit jaar is Prestige VDL intraining bij Edward Gal, die hoge verwachtingen heeft van de hengst.
-Prestige heeft front en krachtige gangen, iets wat we nodig hebben in de dressuurfokkerij.
-Dressuurindex: 125.
-Prestige: dressuurhengst voor het grote werk uit een prestatiestam.

Gullit

Re: Wie heeft er een afstamming van VDL Prestige??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 18:13

Een halfbroertje van mijn merrie is uit deze hengst gefokt. Een plaatje al zeg ik het zelf. Heb hem als klein veulentje gezien en dit jaar als jaarling. Echt een leuk beest...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:02

degene die ik ken..als veulens....

zijn in karakter erg braaf...

mijn eigen, is helaas maar 2 wekne oud geworden, was vanaf geboorte gelijk al een heel lief dier, vriendelijk

Net zoals Prestige zelf, die is ook erg braaf vond ik, zowel onder zadel als op stal...

Die van mij kwam uit een Rex Magna x Jurriaan merrie??

wat voor bloed voert jouw merrie..??

Prestige heeft IMO wel wat een bloed merrie nodig...ander fokt ie wel veel massa....

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:21

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:28

Je hebt een mooi paard, denk dat Prestige VDL een goede keuze was

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-05 20:49

Dank je wel Ik ben ook benieuwd wat er volgend jaar april uit komt rollen:)

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 16:49

Ik hab dit jaar een
Anniek schreef:
Mijn paardgefokte E pony heb ik dit jaar laten dekken door deze geweldige hengst, vind ik althans. Ik ben erg benieuwd of 1 van jullie ook een afstamming heeft van deze hengst, en hoe het karakter is van de nakomelingen. Wij verwachten er volgend jaar 2, hebben vandaag nog gescant of er wat in zat, en ja hoor in beide paarden zit een mooi veulentje! Voor de gene die niet weten welke hengst het is, hier een foto:

http://www.vdlstud.nl/upload/paarden_fo ... .jpg[/img]

-Bijna 100% Holsteinse gefokte dressuurhengst met front en krachtige gangen.
-Vader Silvano N is onder Ellen Bontje jarenlang op het hoogste niveau van de dressuursport succesvol geweest en is de hengst met de meeste medailles die o.a. gewonnen werden op NK’s, EK’s, WK’s en de Olympische Spelen.
-Dan vinden we in de vaderlijn de allround fokhengsten: Good Times, Cor de la Bryere en Anblick xx, die ook vele goede dressuurpaarden brachten zoals: Lucky Times, Corlandus en Venetia. In de moederlijn vinden wij Ahorn Z en Ronald, die garant staan voor kwaliteit en prestatie.
-Uit de Holsteinse stam, Nr. 456, komen vele goedgekeurde hengsten en extra presterende paarden, zoals: Rigoletto, Capo, Cabinet I, Cabinet II, Lambado, Milano en Freestyle, die de Grand Prix van Aken won.
-Prestige werd als 3-jarige verrichtingskampioen in Zweden met voor de basis gangen 8 - 8 - 10. Van de Fremdruiters kreeg hij een 9 voor de gangen en een 9 voor zijn dressuuraanleg. Als 5-jarige won hij alle vijf kwalificaties en werd hij 6e in de finale van de Breeders Trophy. Momenteel neemt hij succesvol deel aan de hengstencompetitie onder Christa Laarakkers hierin werd hij in de Z dressuur o.a. 2e in Zuidbroek en 2e in Goes.
-Vanaf dit jaar is Prestige VDL intraining bij Edward Gal, die hoge verwachtingen heeft van de hengst.
-Prestige heeft front en krachtige gangen, iets wat we nodig hebben in de dressuurfokkerij.
-Dressuurindex: 125.
-Prestige: dressuurhengst voor het grote werk uit een prestatiestam.

Ik heb dit jaar een merrieveulen van Prestige gefokt uit een Noblity moeder
Afbeelding

Veulen was super braaf en makkelijk in de omgang, maar zo is de moeder ook.
Kennelijk heb je kans op nogal wat wit. De grootmoeder van dit veulen (babouschka) geeft soms ook nogal wat wit. (dit komt van roemer)

Voor meer gegevens zie mijn website
http://home.hetnet.nl/~jos.bouwens

bouwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:06

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 22:58

Hai! We hebben thuis een jaarlinger uit een stermerrie van hinault. Hij is nu bijna 1 1/2 jaar oud en echt een leuk beest. Heel braaf en makkelijk in de omgang. Hij ziet er ook al erg goed uit, vrij gespierd en mooi compact type. Heb helaas zo geen goede foto van hem. Kuss

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 23:11

Als ik dit zo hoor, word dat veulen, uhmm redelijk tam. De vader van de mijne heeft ook een 9 voor stalkarakter, en die van mij is idd ook heel rustig op stal! We zullen zien.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:15

Ik heb een paar Prestige veulens gezien en zij vielen mij nog niet zo mee. Oa. uit een rassige PSG Cocktail-merrie en dat viel in mijn ogen toch echt tegen.
Prestige wordt nu gereden door Edward Gal, ben benieuwd wanneer ze in de baan komen.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 08:58

Weten jullie misschien ook of Prestige grote veulens brengt? Dit wil ik weten omdat mijn merrie nu dus drachtig is van deze hengst, en me merrie zelf klein is gebleven, en dit veulen wil ik dan misschien wel houden, om ook te berijden, maar eerst maar eens afwachten of het gezond te wereld komt enz enz. Het heeft iig nog een lange weg te gaan.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 22:55

helemaal niemand?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 06:26

De veulens die ik heb gezien hadden een normale maat....

Dus dat weet ik niet...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 08:35

Anniek schreef:
Weten jullie misschien ook of Prestige grote veulens brengt? Dit wil ik weten omdat mijn merrie nu dus drachtig is van deze hengst, en me merrie zelf klein is gebleven, en dit veulen wil ik dan misschien wel houden, om ook te berijden, maar eerst maar eens afwachten of het gezond te wereld komt enz enz. Het heeft iig nog een lange weg te gaan.

Ik zou het ook niet weten, maar had je dat niet beter voor het insemineren uit kunnen zoeken Nu doe je er toch niets meer aan

Heb verder trouwens weinig ervaring met prestige-veulens.