Wie kent de Hengst VIDEO?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MsMarit

Wie kent de Hengst VIDEO?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 20:36

Nou ja de titel lijkt me duidelijk...

Ik heb een Ster merrie van deze hengst alleen kan ik geen info over hem vinden dus misschien dat er hier iemand is die er info over heeft!!

Alvast Bedankt...

Bosprez

Re: Wie kent de Hengst VIDEO?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:27

heej
wat is de afstamming van Video?
en welk stamboek?

mss kan je daar dan verder op in gaan...

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:53

mensen waar ik altijd mee ga naar tuigconcoursen hebben een 22jr ruin van video. het is een tuighengst, meer weet ik niet van hem

op internet kan ik niks over deze hengst vinden helaas.
mess iemand anders???

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 14:54

mensen waar ik altijd mee ga naar tuigconcoursen hebben een 22jr ruin van video. het is een tuighengst, meer weet ik niet van hem

op internet kan ik niks over deze hengst vinden helaas.
mess iemand anders???

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:31

Ik misschien.

Cambridge Cole x Gloriant x Oregon

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1982
Vriendelijk, gehoorzaam, goed humeur, opgewekt en eerlijk. Vooral eerste helft onderzoek af en toe gespannen. Gaat laatste weken enige brutaliteit tonen. Bij begin onderzoek nog groen. Zeer gevoelige maar fijne mond. Gaat gedurende gehele onderzoek met tong over bit. Daarom is zijn tong vastgezet. Tijdens eerste stadium knijpt hij door spanning dikwijls zijn staart vast. Later verbeterd maar niet geheel verdwenen. Presteert alleen goed als hij goed gemotiveerd is, anders zijn de prestaties maar matig. Hengst is in de loop van het onderzoek krachtiger geworden.
Stap verbeterd van weinig krachtig naar goed, stapt gemakkelijk. Draf ruim voldoende. Drukt in draf af en toe rug weg, waardoor draf nogal stekerig wordt. Neemt in stap maar vooral in draf zijn benen naar buiten toe op. Goed ritme in draf. In menproef voldoende verrichting. Komt voor de slede achter nog kracht tekort. Goede trekhouding, trekt rustig. Geeft voor showwagen mooi beeld. Goede stelling, levendig orenspel. Achter voldoende kracht, draf voldoende ruim. Af en toe laat hij zijn onderhals zien. Klapte aanvankelijk voor de showwagen dikwijls in zijn ijzers, later is dat verdwenen. Veel bereidheid om te werken. Plezier in het werk, looplustig. Plezierig om mee te werken. Ervaart werk als licht.
Menproef: mooie stelling, vlotte bewegingen.
Trekproef: goede trekhouding, veel bereidheid, soms te gehaast.
Showwagenproef: mooi orenspel, voldoende stuwing, voldoende ruimte.
Ruim voldoende aanleg als tuigpaard.
Bij aankomst rijke voedingstoestand. Tijdens onderzoek gespierder geworden.
Aanvankelijk in de box tamelijk gespannen, wat geleidelijk verdwenen is. Stalgedrag overigens rustig.
Bij aankomst hoest Video, wat na enige weken over is.
Rapportage afgesloten op 03-06.

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 7.5
Menproef 8
Trekproef 8
Showwagenproef 8
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 8
Puntentotaal 63.50
Max punten 80
Plaatsing 2e van 5 (4)
Jaar verrichting 1982
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1984 (veulens)
Extra ontwikkelde veulens met beste lichaamsverhoudingen liet deze hengst zien. Over het algemeen waren de veulens goed tuigtypisch gebouwd; met name in de groep uitgezochte veulens was daarvan sprake. Deze veulens hadden iets meer snit en kwaliteit.
Het hoofd is correct gevormd. De halzen zijn mooi van vorm en worden goed gedragen. De nek is fraai van lengte. Schoft- en schouderpartij is goed. De rug is goed gespierd, een enkele kon iets sterker. De lendenpartij is goed. De croupe is goed van vorm, breedte en bespiering; in de groep geprikte veulens kon de croupe soms iets langer zijn. Het voorbeen is goed gesteld met beste voorknie; een enkel voorbeen stond iets terug. Het achterbeen is goed gesteld met een goed ontwikkeld spronggewricht. De kwaliteit van het beenwerk is goed.
De stap was in doorsnee gewoon, iets kort. hetgeen vooral in de eerste groep waarneembaar was. De draf is tuigtypisch met een goed zweefmoment, goede onderbrenging en voldoende balans. De meeste veulens zouden het voorbeen royaler weg moeten zetten.
Getoond: 18 veulens uit 75 dekkingen.

Afstammelingen 1987 (3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Video voor de WPN-fokkerij gehandhaafd.

Overige informatie
Mooisoortige hengst die nog iets meer postuur mocht hebben. Ras, hardheid en kwaliteit zijn in voldoende mate aanwezig. Het achterbeen is iets lang.

1989 na dekseizoen gecastreerd en als concourstuigpaard verkocht

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 09:55

Echt heel erg bedankt.... Dat betekent dus dat mijn Merrie uit zijn laatste jaar als dekhengst stamt... mijn merrie is namelijk uit 1990

Maar nu weet ik wat meer over hem... heb je misschien ook foto's van hem kunnen vinden?!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:16

Ik heb wel een foto kunnen vinden, mensen die de foto willen zien kunnen even een PB sturen, kan de foto hier nml niet plaatsen.