Omdat ik de aankoop van een ijslander in overweging neem, maar toch nog wel wat ervaringen wil horen en nog met heel wat vragen zit hoop ik dat er hier mensen zijn die me verder kunnen helpen.
Ik heb zelf enkele jaren geleden herhaaldelijk op verschillende ijslandertjes gezeten en ik vond ze stuk voor stuk geweldig. En eigenijk is die herinnering mij altijd bij gebleven.
Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn knieën niet meer zijn wat ze ooit geweest zijn, waardoor ik misschien binnenkort mijn zeer fors gebouwde kwpner zal moeten verkopen...
Hiervoor in de plaats wil ik me misschien wel weer gaan wagen aan iets kleiners of iets dat in iedergeval een heel stuk smaller gebouwd is. Ik wil het zeker niet overhaasten en me dus eerst goed gaan verdiepen in verschillende opties, zodat ik geen verkeerde keuze maak...
- Zijn er hier misschien mensen die ervaringen hebben met een ijslandertje?
- Hoe zijn ze in omgang verder?
- Zouden jullie eerder gaan voor een 4 of 5 ganger? Welke leeftijd in dat geval?
- Kan een ijslander eventueel op stal staan? (natuurlijk kan hij dan alsnog regelmatig buitenspelen samen met vriendjes en krijgt hij veel aandacht.. ) Of moet ik hem echt samen zetten met een ander paard(je) en dan nog het liefst op een grote weide?
- Zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee zou moeten houden bij een eventuele aankoop (zoals zomerexceem bijv.) ?
- Ik heb zelf altijd het idee dat ze vrij sober zijn in hun onderhoud en voedsel.. zijn er specifieke dingen die ze nodig hebben? (wat betreft bijvoeren, voedsel wat dan ook?
)
Hopelijk kom ik vanaf hier verder op weg...
Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje.. Liefs,
haha!
)Nou toen ging die vrouw wel even op die Ijslander en m'n moeder op die fjord nou allemaal leuk en aardig die vrouw zit er nog geen minuut op of hij gaat er met haar vandoor en zij valt er ook vanaf. Nou dat beestje maar weer in het weiland gezet en die eigenaresse liep wel een stukje mee en als het dan goed ging dan konden we gewoon samen. Wij zijn op het strand en we willen zo aandraven begint die ijslander van mij te bokken huppaa ik voorover eraf gedonderd nou toen hadden we het wel gehad en zijn we terug gegaan
) Maarre sorry ik heb een heel l*l verhaal opgehangen waar je helemaal niet om vroeg :S
Met gewoon (hard)lopen en trappenlopen blijft het een ramp (Dat laatste mag ik al een tijd niet meer eigelijk) maar met paardrijden is het nu dus ineens weg.. Al blijf ik voorzichtig met die uitspraak.. Maar zolang als dat het kan/mag én goedgaat ben ik dus van plan mijn eigen trouwe Lagune gewoon te houden.