Wie heeft er ook een Notaris

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aksuds

Wie heeft er ook een Notaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 15:12

Ik ben gewoon heel erg nieuwsgierig of er hier ook mensen
zijn die ook een Notaris hebben.
Hoe is zijn/haar karater en wat rijden jullie ermee (dres., spring of....)?

Dit is mijn mutsje

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Re: Wie heeft er ook een Notaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 15:59

Ken een Notaris x beaujolais. Z2 geworden en kon nog veel meer, helaas kreeg hij last van lichte attaxie. Springen kon hij ook zeer goed.

Foto is van een aantal jaren terug, maar om je een idee te geven:
Afbeelding

Het was geen makkelijk paard en kon ook rustig met je aan de haal gaan of omhoog (zowel voor als achter kant). Maar aan de hand super lief!

aksuds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:03

Sammie schreef:
Het was geen makkelijk paard en kon ook rustig met je aan de haal gaan of omhoog (zowel voor als achter kant). Maar aan de hand super lief!

Haha heel herkenbaar!

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:22

Onze merrie is een Notaris x Nimmerdor.

Afbeelding

Met een veulentje van Tangelo van de Zuuthoeve (hier 1 dag oud).

Leuke combinatie.

Onze merrie is M2 + 5 en L springen (was maar 1 seizoentje)
D'r zit echt een kop op maar als het erop aan komt is ze er, zoals bijvoorbeeld op wedstrijd.
Op stal en in de wei is ze heel lief en aanhankelijk zolang ze maar niet alleen staat.

Groetjes,

Aline

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:03

Oliebollenappelflap nou is mijn zus mij voorgeweest!

Jaaaah!! Gwendolyn van hierboven is lekker ook van mij en ik vind haar helemaal geweldig (behalve als ze alleen op stal staat, want dan breekt ze de tent af: walst ook zo over haar veulen heen dan.... niet zo sympathiek!).
Het eerste jaar heb ik heel veel moeite met haar gehad en moest ik met grote regelmaat de hulp van Aline ingeroepen. Na 2 jaar had ik alle knoppen gevonden (ben zelf dominater en minder tolerant geworden) en sindsdien heb ik alleen maar plezier met haar gehad!! Zie foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb er ook een mooi veulen bij gefokt (op de foto ongeveer een jaar oud):
Afbeelding

Onze Notaris kan echt super bewegen en vindt springen helemaal geweldig. Je kunt er in de meest onmogelijke hoeken voor een hindernis zetten, ze springt hem toch wel. Keihard crossen in het bos is ook altijd leuk en aan de fiets loopt ze super braaf.

Ik kan nog wel uren doorgaan, maar daar zitten jullie vast niet op te wachten.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:10

Ojaa, Gwendolyn heeft me wel een keer een hersenschudding bezorgt door me er gigantisch af te bokken. Je moet wel weten wanneer je los moet laten / op moet houden, anders lig je er naast. Echt niet een paard om zomaar iedereen op te zetten!!

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:57

hoi hoi

ik heb 2 paarden gereden uit een moeder notaris... hele leuke paarden..
de moeder is een vos van ongeveer 1.65 en heeft een smal hoofdje... kon super springen en weigerde nooit maar had niet zo'n hele fijne mond...schudde voor de sprong altijd heel erg met der hoofd... zelf heb ik die merrie niet gereden want dat was al eventjes trug ze heeft M gesprongen en toen hadden ze geen ruiter ervoor en zijn er mee gaan fokken...

ik heb wel 2 foto's van de nakomelingen.. foto van de merrie zal ik zosnelmogelijk vragen en erop zetten...

Afbeelding
jarona Z jumpilot x notaris '00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jumbal Z jumpilot x notaris '99

aksuds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 21:34

He bedankt voor al jullie leuke reacties.

Echt heel leuk dat jullie er ook foto's bij hebben gedaan

Ik heb mijn merrie nu bijna een jaar en ik loop nog vaak
genoeg tegen haar karakter aan met rijden, ze heeft echt
een kop erop. }>

Op stal is ze echt super braaf.

Springen gaat ook goed, ze heeft alleen dan ook vaak
een hele gevoelige mond en loopt lekker met haar hoofd te
schudden voor de sprong. Maar ik heb echt het gevoel dat ze
alles wil springen waar je haar maar voor zet.

Echt leuk dat veel van deze dingen ook door jullie worden
beschreven, echt heel herkenbaar dus.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 17:22

Bij mijn op stal staat ook een Notaris, hij is al op leeftijd en heeft op jongere leeftijd Z2 dressuur gelopen. Helaas had dit paard zoveel kwalen opgelopen dat hij teruggetrokken moet worden van de sport. Tegenwoordig doet hij het rustig aan en wordt recreatief gereden. Het is geen makkelijke paard, vrij koppig, maar goudeerlijk in zijn karakter.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:39

Toen ik dit topic zag had ik heel veel reacties verwacht, maar eigenlijk valt dat een beetje tegen. Zijn er nou zo weinig bokters met een Notaris, zijn de Notarissen al allemaal met pensioen of missen we nog een hoop reacties??

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:42

De meeste notarissen zijn al op leeftijd, hij is immers zelf al een tijdje dood. Daarbij zit niet iedereen met een Notaris op bokt én dan moeten ze ook nog net dit topic zien.

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:12

Mijn merrie is een Salto x Renville, en Salto is een Sadenio x Notaris. Ze is gefokt door een fokker waar Notaris een tijd lang heeft gestaan. Dus heel veel paarden die daar gefokt zijn, hebben ergens Notaris op hun papier staan.

Op mijn oude manege stonden destijds regelmatig paarden van die fokker, om ingereden te worden. Erg veel Notarissen afstammelingen, overwegend vossen. Ik heb het nu wel over zo'n 15 jaar geleden. Ik heb in die tijd verschillende Notarissen gereden. Veel vossen, het waren bijna allemaal erg goede springers, alleen hadden veel van die paarden helemaal geen hindernis nodig om een sprongetjes te maken. Ook waren ze vaak wat taai in de mond.

Hoewel mijn merrie geen eerste generatie Notaris is, herken ik wel wat dingen die vaak bij Notaris afstammelingen worden beschreven. Erg lief in omgang, maar niet bepaald de makkelijkste met rijden en gek op springen.
(voor foto's zie profiel)

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:26

Ik ken een fokmerrie (vos) Notaris (19 jaar). Deze Notaris is keur preferent en ook de moeder van de nu in Ermelo lopende Vifaldo (v. Indoctro). Merrie is een best een lief dier alleen haar kinderen zijn niet de makkelijksten. Ze fokt wel goede beesten.

aksuds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 13:16

Zucchero schreef:
Toen ik dit topic zag had ik heel veel reacties verwacht, maar eigenlijk valt dat een beetje tegen. Zijn er nou zo weinig bokters met een Notaris, zijn de Notarissen al allemaal met pensioen of missen we nog een hoop reacties??

Haha ja die hoop had ik ook toen ik met dit topic begon

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:28

Had het topic nog niet gezien, vandaar! Kom eigenlijk weinig op F&A, heb ooit wel eens gevraagd of iemand de hengst Alfonso kent, maar nee.....

Maar goed, ja ik heb een Notaris, maar dan wel via zijn moeders kant. Alfonso is een Alfonso (ja zijn vader heeft dezelfde naam) x Notaris, een ruin van 7 jaar. Pas sinds december in ons bezit en we zijn erg blij met hem, tis een loeier van een paard, meet ruim 1.80 en loopt ook zo......

In januari met hem gestart voor het eerst in de L1 en nu starten we M1, dus hij gaat best snel. Nu nog even een foto opsnorren, dan weten jullie over wie ik het heb......

Afbeelding

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:05

Wij hebben ook een notaris x nimmerdor gehad.
We hebben hem een paar maanden geleden verkocht naar amerika.
Hij is nu 16 jaar en we hadden hem vanaf 2,5 jaar op de hengsten keuring gekocht.

Hij heeft internationaal 1.60 gelopen en een keer de grote prijs van londen gewonnen.

Zo'n geweldig paard maar wel met nukken.
Buiten rijden was onmogelijk met hem, want je zag echt de bovenkant van het bos.
Rijdende vrachtwagens had ie ook echt een takke hekel aan!
Als je er net op zat was het net een houten klaas, maar als ie los was was ie ook echt los en kon ie net zo goed bokken als springen.
Verder dressuur matig had hij ook erg veel schwung, maar we hebben hem daar nooit in uitgebracht, want dat was niet zijn ding.

Kortom....zo'n super paard krijg je nooit meer!
Ben blij en zeer vereerd dat ie 14 jaar lang van ons is geweest .
En hoop dat ie het super heeft in amerika, want dat verdient ie!

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:24

haha nu weet ik waar mijn paard zn nukken vandaan heeft

ik heb sins een maand een notaris x consul (v. nimmerdor) x farn.
het is een lichte vos met erg witte manen en hij heeft 3 sokken en een bles. hij is 165cm hoog.
hij is echt heel lief maar denkt nu op zijn 16e nog dat hij een 4 jarige hengst is
mijne is verder ook erg lomp helaas. maar dat heeft ook een beetje te maken met dat hij aan een oog blind is. (heeft hij verder geen hinder van, heeft ie al als veulen)
hij is met rijden heel erg lief, alleen dan heet. maar op straat gaat het ook goed, zolang je maar zelf nuchter blijft.
ik rij er dressuur mee en ben er een beetje western mee begonnen (waar hij nog er aan moet wennen en aan mij toch al.)

hier link naar fotos van hem, net de 1e x dat ik m reed
http://www.mijnalbum.nl/Album=4JYRZEOK

wat vinden jullie er van??

ik ben er iig erg blij mee ondanks zn leeftyd en zn oog

groetjes!!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:22

Die van ons lijkt helemaal niet op die van jou.
Alleen ook een vos, maar een hele lichte en ook een brede witte bles.
Verder was ie 1.74 hoog en vrij tenger gebouwd en erg schichtig.

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 19:15

hoi hoi

ik had hier even terug ook al iets neer gezet van twee nakomelingen uit een moeder notaris.
en ik heb nu de foto dus eindelijk.

Afbeelding

jarona ( notaris x paradox x le pepin le bref )
het is een foto van 10 jaar geleden toen ze 4 jaar was in een L parcour met roald van lankveld. die haar toen uitbracht voor de eigenaar. ze hebben M gesprongen en daarna had hij zo geen stallen meer en is de merrie in de fok gegaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 10:45

ik had een Edison x Armstrong, dus ook Notaris erin.
Braaf paard maar geen doetje (moest er consequent mee zijn, maar eigenlijk bij ieder paard natuurlijk), gewoon correct bewegen maar niet spectaculair en een goede springtechniek, in de omgang echt superlief, een knuffeltje. Heb ik in de M2-dr. gestart.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 11:01

Ik heb een notaris x Doruto gehad, sprekend lijkend op dat paard van aksuds zo vanaf de foto te zien. En kleine krachtpatser van 1.65m met veel body en kracht en veel kwaliteit. Maar een gevoelig en moeilijk paard, dominant naar andere paarden in de bak toe.

aksuds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-05 12:24

Desiree, heb je misschien ook een foto? Ik ben wel heel nieuwsgierig. In je profiel zie ik helaas alleen maar kruisjes.

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:45

Hebben jullie een foto van Notaris?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 11:35

Ik heb een foto maar op een of andere manier is dat een bmp foto en ik weet niet hoe ik er jpg van kan maken. WAnt dan zou ik hem er wel in kunnen zetten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 13:07

in paint? Volgens mij kun je in een bmp foto is paint openen en opslaan als een jpg.