Er zijn ook nog opfokbedrijven op Texel. Maar ja, dan moet je wel met de boot. Ik heb geluk, ik heb een hengstveulen en er staat nog een hengstveulen bij ons op stal. Dus die komen gezellig met zn 2en en een 8-jarige opvoedruin in 't Zandt te staan. In de wei met een loopstal van 5 x 6m, dus ze kunnen onbeperkt naar binnen en buiten. Plus dat het maar 10 km van mijn huis is, en er komt mischien nog een derde hengstveulen bij. Eigenlijk hebben we dus zelf een opfoksituatie gecreëerd.
Hoi, zijn er mensen die een opfokbedrijf in Noord Holland weten of zelfs hebben?
En wat zijn de voor en nadelen?
Graag hoor ik het!
James..
ik weet er een in broek in waterland, vlakbij amsterdam/purmerend, neemt hengsten, merries, alles, als je interesse hebt mail dan even naar phanika1@hotmail.com en dan krijg je van mij het telefoonnummer.
Potverdikkeme Myrdal.. mij een beetje jaloers maken dat je zelf iets hebt.. Nee zonder gekheid dat is mazzel hebben voor je.. Lekker dat je dat iig geregeld heb... Dat scheelt weer.. Succes
Het opfokbedrijf in Schagerbrug is kleinschalig. Eerste jaar de winter overdag buiten, 's nachts met zijn drieen in een grote box. Zomers dag en nacht buiten. Groep jaarlingen/tweejarige bij elkaar. tweede winter wordt wat lastiger.. Dan komen ze er niet zo veel meer uit.. Dus dat moet je willen. zomers is het 50 euro, 's winters 90... geloof ik... Er komt een goede hoefsmid op het pad ! Voer is een samengesteld voer en het kuilgras ruikt fris en ziet er goed uit. Hij neemt dus alleen merries aan.. Het is de Lange aan de grote sloot in schagerbrug. Telefoonnummer weet ik zo niet maar dat is te vinden in telefoonboek. Van het weekend gaan we waarschijnlijk weer even kijken hoe ze er dan bij staat.. Zal hier dan nog wel even een berichtje plaatsen.
He wat leuk mijn inmiddels jaarling staat ook bij de Lange (Schagerbrug) in de opfok. Echt een supergoed adres. Kan ik je zeer zeker aanraden mits je inderdaad een merrieveulen hebt. Hengsten heeft hij niet in de opfok.
Zie hier de dames gezellig bij elkaar
Ik krijg de foto's helaas niet groter. Maar het geeft een idee.
Van ons staat er al een merrieveulen (v: Flemmingh) bij de Lange en medio oktober gaan er nog 2 merrieveulens van ons heen, een paardenveulen (v: Magic Ronaldo) en mijn ponyveulenmerrie.