Wie heeft er veulen(s) van FemkeRoodnoot??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aileentjuhxx

Wie heeft er veulen(s) van FemkeRoodnoot??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 17:39

hallo,

Ik heb sinds twee maanden de merrie FemkeRoodnoot in mijn bezit. Nu weet ik dat ze een aantal veulens heeft gehad waaronder Rigini en Zigini ( deze veulens niet gezien dus ook info over hun is welkom)
Nou wil ik graag aankomend seizoen nog een veulen met haar fokken en het lijkt me erg leuk meer info te krijgen over vorige veulens ivm doorfokken van bep. dingen.

Wie heeft er info voor me en misschien zelfs wat fotootjes........??

groetjes aileen

ART_UMA

Re: Wie heeft er veulen(s) van FemkeRoodnoot??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:53

Mag je wel opschieten gezien de leeftijd, wat is de afstamming? Uit mijn hoofd Ramiro x eclatant?
Je kan bij het KWPN een nakomelingenrapport vragen, dan staat daar op welke nakomelingen ze heeft gehad en eventueel de predicaten of test resultaten.

Aileentjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 18:03

Ja ze is nu 18. ik laat haar voor die tijd wel eerst helemaal na kijken door een da om te kijkn of ze het lichamelijk nog allemaal aan kan enzo maar wil graag een veulen houden van haar juist gezien haar leeftijd. Ja ik ga ook het kwpn contacteren maar was gewoon benieuwd iemand te vinden die een veulen van haar in bezit heeft om meer info over karakter ed te krijgen en misschien een foto..ja afstamming klopt.ken je haar? zo ja misschien advies voor een hengst die goed bij haar zou passen

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:39

Ha ha, ra ra wie ben ik. (Tipje van de sluier, Kenko was van mij). Het is het handigst om de pedigree in te vullen op www.paardenfokken.nl (of je moet het papier ff mailen, dan voer ik het in)

Ik denk als je kijkt naar de succesvolle combinaties met Ramiro, dan is het eerste waar je aan denkt Ferro:

Ferrolan = Ferro x Ramiro
Kennedy = Ferro x Saluut (vv Ramiro)
Metall = Ferro x Ramiro
Pyriet = Ferro x Ramiro
Ravel = Ferro x Ramiro
Rhodium = Ferro x Ramiro

Om de kosten binnen de perken te houden zou je ook voor een Ferro zoon kunnen kiezen en dan bestaat de mooie mogelijkheid om via lijnenteelt op Ramiro nog wat te doen.

Femke kennende zou ik kiezen voor:
- een Ferro zoon (al dan niet met Ramiro)
- rustig karakter
- niet al te lange rug,
- de rug en vooral de lendenen zeker niet strak (liever normaal en eerder aan de wat weke kant)
- Geen kortbenig type
- Adel toevoegend.

Qua karakter is denk ik Osmium een mooie optie, geeft extra hals maar misschien wat kortbenig, ik ben wel een fan van hem.
Metall geeft vaak mooie paarden maar misschien is Ramiro dan wat dicht bij.
Qua lijnenteelt is Kennedy denk ik nog wat mooier, hij geeft ook vaak mooie hoogbenige paarden, met adel en veer in de beweging.
Negro valt af want vaak wat zwaar en kortbenig

Verder moet ik er even over nadenken, maar zoals gezegd met het papier erbij is het nog wat makkelijker.

Osmium
Afbeelding
Metall
Afbeelding
Kennedy
Afbeelding

Aileentjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 22:12

is kenko een zoon van femke?
Ik vind osmium en metall erg mooie hengsten. is zeker een optie ja..ik zat eerst een beetje aan OO seven te denken vind ik ook erg mooi.....maar bovenstaande hengsten ken ik nog niet en zijn zeker het overwegen waard!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 07:44

Aileentjuhxx schreef:
is kenko een zoon van femke?
nee stond bij PRS
Aileentjuhxx schreef:
Ik vind osmium en metall erg mooie hengsten. is zeker een optie ja..ik zat eerst een beetje aan OO seven te denken vind ik ook erg mooi.....maar bovenstaande hengsten ken ik nog niet en zijn zeker het overwegen waard!
OO Seven is ook geen verkeerde. Qua karakter, bouw en type past dat denk ik ook wel.
Via Rubinstein gaat OO7 terug op Ramzes en dat zit ook in Ramiro.

De nafok van OO7 doet het steeds beter, maar ze hebben misschien wat meer tijd nodig om te groeien. Volgens zeggen zijn Doruto afstammelingen allemaal wat laat rijp (OO7 = Rubinstein x Doruto). Ze zien er soms wat slapjes uit.

Aileentjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 12:06

Wat is prs?
Sorry dak zo veel vraag hoor maar heb verder alleen arabieren dit kwpn wereldje is helemaal nieuw voor mij:D

arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:41

Je kan dit het makelijkste via de KWPN doen, als je even een kopie
van het papier van je merrie naar hun opstuurt, en verzoekt om
een uitdraai van haar na komenlingenkrijg je het toegestuurd, er staat
ook bij wat de veulens gepresteerd hebben.
Het kan zijn dat je er iets voor moet betalen hoor.maar dat kan je altijd even informeren bij de KWPN
Zo heb ik het eerste veulen van mijn merrie ook achterhaald
ook een Roodnoot trouwens.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:03

Aileentjuhxx schreef:
Wat is prs?
Stal waar Femke vandaan kwam.

Femkeroodnoot is blijbaar een volle zus van Ciniroodnoot en die gaf met BEAUJOLAIS de KWPN goedgekeurde hengst Grand Cru.