Windor van Rheunenvallei??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Henri3kjuH

Windor van Rheunenvallei??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 14:30

hallo Iedereen,
ik heb Selvana haar stamboek gezien en heb op internet haar vader gezocht maar ik kan niks vinden! of ik heb gewoon geen goede site's.
mischien zit er iemand op bokt met dezelfde vader?
haar vader is: Windor van de Rheunenvallei,
haar moeder is: Wiesje(meer stond er niet bij)
en haar moedersvader is: Winston van hoogenweg.
als iemand er ook nakomelingen van heeft zou ik dat graag willen weten en misschien heeft iemand er een foto van? want zelf kan ik niks vinden. alvast bedankt
Groetjes Henrieke

cvdw

Re: Windor van Rheunenvallei??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 12:04

Hoi,
M'n vader heeft ook een haflinger met als vader Windor van de rheunevallei. Ze heet Jarine van de rheunevallei. Zal wel eens een paar foto's inscannen als ik daar ben. Deze merrie heeft 4 nakomelingen gehad.

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 20:28

heej,
ja dat zou heel leuk zijn als je die foto's zou kunnen inscannen!

cvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 00:06

Hoi,
De merrie waar ik het de vorige keer over had was geen nakomeling van Windor, maar we hebben 2 maal een veulen bij die merrie gefokt van Windor. Heb een paar foto's van Djuline v.d. Konijnenbergen (nakomeling van Windor) ingescant. Ze is helaas 2 jaar geleden opverleden aan koliek, maar het was een erg mooie merrie met een zeer goed karakter. Heb ook nog het het foldertje van Windor gevonden (met foto) Heb je een email adres waar ik het heen kan sturen? Hij was toen der tijd eigendom van G. Aalberts, Hooiweg 7 in Paasloo. Groeten Corien

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:45

Ik ken die hengst! Als het de goede is teminste! Deze is geboren op 29-05-1991 en heeft als vader Were-di v/d Vrijthof.

Hij is inmiddels een ruin... En sinds bijna een jaar bij ons op de manege! Hij loopt voornamelijk in de gehandicapten lessen!

Als jullie meer weten over nakomelingen en of het hem echt is, zouden jullie het mij willen laten weten?????

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 16:23

ja ik zou heel graag weten of het hem is! en als je een foto zou hebben van hem of nakomelingen is het helemaal super!! wil graag weten of die op mijn vz haflinger lijkt!

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 17:06

Ik heb voor de zekerheid nog even zijn papieren erbij gepakt.
Maar hij heet echt zo!

(zijn naam is inmiddels verandert in Storm)

Hij staat met een helaas nie zo'n charmante foto op de site van de manege: http://www.pasmanmanege.nl

Hij doet daar heel erg belangrijk werk! Hij is de enige waar je met 2 man op kan zitten. De meeste pony's hebben nml een te korte rug. (we zijn al jaren op zoek geweest ervoor). En als ze het wel hebben zijn ze niet braaf genoeg.
Dus de gehandicapten die niet zelfstandig kunnen zitten laat hij 1 keer per week genieten!

Hij kwam zo braaf bij ons. En dat voor een 13jarige hengst. Die (wat nu blijkt) gedekt heeft. Dat wisten wij dus nog niet. Alle kinderen kunnen er zo mee weglopen!

Heb je een foto voor mij van een nakomeling(en)?

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:50

heej,
ik heb even de foto van hem gezien!! wat een lieverd! alleen lijkt die helemaal niet op Selvana. Selvana is mijn verzorgpony en is een nakomeling van Windor (Storm) zal even een foto van Selvana neerzetten.

Afbeelding

Afbeelding
en hier zit ik erop, ik vind haar dus niet zoveel op dr vader lijken.
Groetjes

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:47

Ze lijkt er idd niet echt op.

Vandaag maar een paar echte foto's gemaakt van onze "dekhengst" (ruin):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is een beetje terug gevallen. Hij heeft al ongeveer 3 maand geen werk meer gedaan. Er zitten dus bijna geen spieren meer aan.
Hij had een overvuld hoefgewricht. Maar inmiddels is hij behandeld. En van de week beginnen we langzaam weer met een beetje werk in stap. (stappen aan de hand doen we de hele tijd al.)

Henri3kjuH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 14:51

leuke foto's zeg !!
ben blij dat het weer wat beter gaat .
weet je ook enkele nakomelingen van hem?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 10:50

Ik vind ze toch wel wat op elkaar lijken hoor, vooral dat koppie..

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 16:38

Vandaag eindelijk een berichtje terug van het stamboek.

Citaat:
Windor van de Rheunevallei Hf.K.160 is in 1994 goedgekeurd voor de dekdienst. Hij heeft 27 merries en 19 hengsten voortgebracht. In 1997 is hij afgekeurd op afstammelingen.

Vandaag heeft hij voor het eerst weer gewerkt. Daarna hebben we hem gemonstert. Hij is nogsteeds niet goed...
Maandag word zijn gewrichtje opnieuw ingespoten. Met nu een langdurig werkend middel. Hij MOET beter worden.
De ruiters hebben vandaag zo van hem genoten! Maar het is nog te vroeg voor hem...

Als iemand nog een stevige pony (fjord/haf type) te koop weet met een lange rug (waar je met 2 man op kan zitten!). En de braaf is. Mail me!!!!