Naar fokdag met jaarling: doen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Naar fokdag met jaarling: doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 12:34

Ik kwam zojuist het bericht tegen van de internationale fokdag in Heikant. Hier staat ook bij dat het voor jaarling merries is. Nou lijkt het mij wel interessant om mee te doen met mijn merrie. Foto's kun je hier en hier vinden. De laatste was ze 14 maanden en de eerste is het meest recent.

En haar afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=25670

Heeft het zin hier naar toe te gaan, of is het een totaal nutteloos iets?

En het is op 5 november, als ik nou besluit te gaan, heb ik dan nog genoeg tijd om te oefenen? Meelopen lukt, maar het kan een flinke drammer zijn en aan de hand draven enzo om voor te brengen heb ik nog nooit gedaan met haar. Overigens zou ik dat daar wel door iemand anders laten doen.
Het zou ook meer voor de ervaring zijn voor haar én voor mij.

Zit hier ook vrijspringen bij voor jaarlingen? Want ik zag dat het voor ruinen en hengsten jaarlingen ook vrijspringen was. (ben daar niet zo weg van)

Wat vinden jullie hiervan?

chantal1

Re: Naar fokdag met jaarling: doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:38

Ja, er zit vrijspringen bij voor de jaarlingen.
Onze jaarling zal ook mee lopen, waarschijnlijk beide rubrieken.
Ik train niet veel met haar, de komende maand komt ze veel in de hand en een week van te voren gaat ze even op stal om wat te oefenen, manen te trekken etc. Daarna gaat ze weer de wei op.
Het is altijd interessant om mensen naar je paarden te laten kijken die er verstand van hebben. Ik zou het zeker doen! En dan moeten we waarschijnlijk tegen elkaar

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 17:43

Maar in de 'gewone rubriek' voor de jaarling merries, zit daar vrijspringen bij? Ook is het tegen die tijd al wat kouder en zal ze wel al een flinke vacht hebben aangemaakt, is dat erg? Ze is nu al flink aan het verharen met die koude nachten....

Enneuh, kan je me niet komen helpen??

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 17:57

Hahaha, helpen, ik zou wel willen maar heb zelf al 2,5 dag vrij gevraagd op mijn werk om het e.e.a. te regelen.
Die van mij zal ook wel een beetje een wintervacht hebben ik hoop niet zo veel maar ja, you never know.
Ja hoor, je hoeft niet persee mee te springen, je mag het beide doen, maar hoeft niet. O,ja, enne je mag ook alleen springen.