Opan en Goodwill

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BonnieW

Opan en Goodwill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:27

Wat zijn dit allebei voor hengsten??

Ik heb alleen een foto van Opan gezien, springer volgens mij

Gewone info kan ik denk ik wel op t net vinden, dus t gaat mij meer om persoonlijke meningen enzo

Dankje!!

Tjinta

Re: Opan en Goodwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:50

Ik heb gehoord dat Goodwill geen makkelijke is, ik heb echter een Goodwill merrie met een super karakter op stal..
Heel erg lief en betrouwbaar. Wel een beetje onzeker.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 21:32

Opan = Peter Pan en die zijn "over het algemeen" niet makkelijk, maar kunnen vaak erg goed springen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 14:40

ik heb zelf een 4-jarige Opan, super springpaard, en erg eerlijk en makkelijk, maar in het mondje met rijden duurde het wel ff voordat ik er mee overweg kon, maar nu ik het met hem in de gaten heb, gaat het best lekker, maar je hoort over Opan wel dat het geen makkelijke is, hij schijnt zelf thuis altijd werelds te springen, maar op concours komt zijn karakter weer boven.... Robert Vos rijdt/reed hem...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:11

Opan komt uit een jasper moeder niet de makkelijkste, ik heb m gezien destijds in zwolle zijn hete karakter viel daar iig niet op. Ik heb zelf een peter pan x jasper en die merrie is onzettend lief maar sensibel dat is wat anders als een rotkarakter. Verder heb ik een goodwill merrie gehad uit een ramiro x amor moeder, die merrie had haar makke buien maar soms een draak en juist helemaal nergens bang van, heel jolig en vrolijk paard.

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 18:57

ik heb een peter pan gefokt. Erg goedbegend beestje. Opan is een ondergewaardeerde hengst. Hengst fokt wel wat aan de kleine kant. Maar springgenen zitten goed gefokt in OPan.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:20

Ik heb een merrie van Goodwill, erg leuk paard mooie uitstraling en goede gangen, alleen helaas wel zijn karakter. Ze kan super springen en dressuur gaat ook steeds beter. Ik heb wel vaker gehoord dat de karakters van Goodwill nakomelingen niet een van de makkelijkste zijn, toch denk ik dat het wel een goede hengst was om mee te fokken (nu mag die toch niet meer dekken??)

BonnieW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 20:52

Ik rij nu een hengst, Opan met volgens mij direct achter de moeder Goodwill, maar kan ook wel iets verder weg.

Het is echt een onwijs braaf en lief paard. Dus hij heeft beide karakter trekken niet echt overgenomen..

Hij is pas vier, maar hij pakt alles super makkelijk op. Ik rij gewoon tussen de merries en hij staat op het land met een enkel draadje naast merries, terwijl hij regelmatig (natuurlijk) dekt. Verder lopen de kippen, katten en puppies gewoon tussen zijn benen door, echgt super mak dus.

foto's: viewtopic.php?f=53&t=468552&hilit=
het is de zwarte

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 23:04

Was het niet een Opan x Quick Star x Capitol of iets in die strekking?
Kan me niet herinneren dat hij Goodwill in zijn stamboom had zitten iig

Zat nog een zoon van Ramiro achter die ik niet kende en daarna Ladykiller.

Op zich mooi gefokt. Heb het paard een blauwe maandag gereden toen hij net zadelmak was, maar kon het met de eigenaar niet zo eens worden over het trainings- en voerschema.

Wil je hem volgend jaar mee naar Deurne nemen? Ik had begrepen dat hij verkocht zou worden, maar dat is dan zeker weer van de baan?

Maar ik ga off-topic. Moet ergens nog wel info over Opan hebben, maar dat staat denk ik op de andere computer, kan het hier niet vinden iig

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:17

hoi

we hadden zelf bijna een opan gehad..en ben bij de eigenaar in aarle rixtel geweest.. maar hij fokt wel klein t paardjes was net 1.55 maar kon zeker wel srpingen daar was zeker niks over te zeggen... en dit paardje was wel makkelijk en braaf in de omgang... de moeder lijn weet ik zo niet meer...

maar vond um zelf wat te iel en te klein... dus daarom hebben we hem niet genomen over zn kwaliteit juist wel.. maar je moet keuzes maken.. dan heb ik tog liever er heen van 1.60 is ma 5 cm ma toont wa beter...

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:20

eigenaar van de hengst klopt niet sorrie..was ff verkeerd...:S maar bedoelde de fokker van dit paardje ze hebben daar meer opans

BonnieW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 19:02

lovermier schreef:
hoi

maar hij fokt wel klein t paardjes was net 1.55 maar kon zeker wel srpingen daar was zeker niks over te zeggen... en dit paardje was wel makkelijk en braaf in de omgang...

deze is zeker niet klein, wel erg braaf. Ik denk dat hij zeker 1.75 meet

lovermier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 19:04

neej t paardje wat ik wilde kopen
was zo klein

maud__89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 17:59

Goodwill is de vader van paard!
Mijn paard heeft hele mooie gangen en is werklustig, zit geen kwaad in!
Ik denk dat Goodwill goeie hengst is aangezien zijn vader de bekende Landgraf 1 is.