Rosita (v. Idool) nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Rosita (v. Idool) nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 18:46

Heee!

ik heb een Pion ruin uit Rosita (keur pref prestatie) en ik was benieuwd of er meer mensen zijn met een zoon/dochter van Rosita?? Rosita is een Idool x Uron, ik denk dat ze overleden is, mijn paard was namelijk haar laatste veulen en ze was toen ong. 20 (mijn paard is 12)....dus laat het me weten, evt. met foto. Bedankt!

Sjappie

Re: Rosita (v. Idool) nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:05

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-05 13:57

dank je

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:08

He wat leuk, Rosita is van een goede kennis van mij geweest! Ze heeft altijd in Oisterwijk gestaan, die moet het zijn! Wij hebben inmiddels een kleindochter weten te bemachtigen van Rosita voor de fok, want het is echt een super stam hoor. Rosita heeft veel paarden gebracht, was dubbel prestatie, dubbel preferent.
Ik heb de Blanc Rivage (Dora) uit Rosita naar het M gereden voor een sport predikaat.
Verder staat bij de dochter van de ouwe eigenaar van Rosita nog een dochter van Rosita, Katrien. Een Esteban merrie.
Hier een foto van dus een halfzus van jouw Pion:
Afbeelding
Met haar Trento veulen.

Ik zelf rijd een Gribaldi uit de Esteban merrie. Dus Gribaldi X Esteban X Idool.
Afbeelding

We hebben ook nog een Olivi X Esteban X Idool
Met een veulen van Krack C.
Afbeelding
Afbeelding

En we hebben nog een Jazz X Esteban X Idool
Afbeelding

Rosita zelf is inmiddels overleden. Ze heeft koliek gehad en het was ook voortaan echt een oudje!

Zou je mij wat informatie over jouw Pion willen sturen. De eigenaar van de Esteban merrie uit Rosita zou dat heel leuk vinden namelijk. Ik weet dat Rosita ook nog ooit een hengst van volgens mij Jazz bij de hengstenkeuring gehad tot de laatste ronde. Als je wat meer info wilt hebben over de stam, kan ik het wel aan mijn vader vragen, die zit er echt helemaal op/in!

In mijn profiel staan nog meer foto's van onze paarden en je merkt dat wij de stam van Rosita erg graag aan willen houden. Wij zijn namelijk erg onder de indruk van deze stam. Erg fijne paarden met een goed karakter. En de merrielijn is erg belangrijk!

Denise82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 18:15

Ik heb nog eens de papieren erbij gepakt en ik zie dat Rosita in totaal 14 nakomelingen heeft gehad. De laatste was een Gribaldi, die naar Rongen is verkocht en die is op de hengstenkeuring geweest. Wel bij de laatste bezichtiging, maar net niet door.
Na jouw paard zijn er nog drie nakomelingen geweest en na de Gribaldi hebben ze drie jaar gebrobeerd Rosita drachtig te krijgen van Jazz, maar dat is niet meer gelukt.

Ik heb nu papieren voor me uit 1999 en toen liep er een Blanc Rivage (uit 1984) Z2, twee (1983, 1985) liepen er M. Een Aktion (1986) liep toen Z2. Een kaiserstern (1989) ook Z2, een Esteban (1991) Z1 en de jouwe (1993) stond toen op M2+8. Van de paarden erna weet ik alleen dat Katherina, de Esteban van de foto, voor het sportpredikaat naar het M2 is gereden.
Maar je ziet hier dus al dat het een echte prestatiestam is. Niet voor niets dubbel prestatie.
Wat ook wel leuk is, is dat Ulla Salzgeber een Jazz nakomeling heeft van een Blanc Rivage uit Rosita. Uit Belinda namelijk. Belinda is ook voor de fokkerij ingezet en heeft blijkbaar hele goede nakomelingen gehad. Vooral met Jazz was dat een goede combinatie. Ulla denkt ook echt haar volgende toppaard te hebben aan die Jazz las ik laatst in de hoefslag.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 13:10

Wat leuk! Ik pb je wel even wat foto's enzo!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 13:14

OT toch is het gek, als ze een paard naar je noemen en je weet daat niks vanaf LOL