Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjappie schreef:Elke keurmerrie die PROK goedgekeurd wordt wordt automatisch elite. Je moet je merrie laten prokken door een prok-arts, in Emmeloord hebben ze bv. van Muiswinkel. Als je merrie goedgekeurd wordt kun je de informatie opsturen naar KWPN en wordt je merrie (gratis) Elite.
gomir schreef:straalbeen: 0-2
sesambeenderen: geen eisen
kogelarthrose: 0-3
knie en sprong: geen ocd
.
geen wonder dat paarden gemiddeld schijnbaar maar 7 jaar worden in Ned. 
[***] schreef:maar een klein gedeelte van de paarden wordt daadwerkelijk prok, ze zijn hartstikke streng. het wordt per foto bekeken dus als ze overal nulletjes op heeft en 1 bemerking dan gaat het feest al niet door. mijn merrie is in juli op de foto geweest, nergens ocd maar op 1 foto mss een kleine bemerking op het straalbeen. de veearts zei dat ze op het moment erg streng zijn, dus ik blijf maar duimen.
gomir schreef:Je kunt op www.kwpn.nl de erkende klinieken opzoeken(weet niet meer waar, heb het van de week nog zien staan toen ik de eisen voor het PROK-predikaat opzocht).
Een keurmerrie die het prok-predikaat behaald wordt idd automotisch Elite(je betaalt alleen voor het prok-predikaat).
Eisen zijn zo uit mijn hoofd:
straalbeen: 0-2
sesambeenderen: geen eisen
kogelarthrose: 0-3
knie en sprong: geen ocd
Wat Marijke bedoeld is het sportpredikaat.

Hier schrik ik wel een beetje van eerlijk gezegd