Hello horselovers,
Ik heb een vraagje, waar ik graag jullie mening/advies/ervaring over wil.
Ik heb verzorgpaardjes. 4 tinkers (volgend jaar 5, veulen op komst) 1 shetlander (ook drachtig) en 5 belsen.
Dit topic betreft een vraag over een belgisch trekpaard, hengst.(eigenlijk 2, maar van 1 weten we zeker dat we naar de hengstenkeuring kunnen)
Hij heet mr. Bojangles en hij is van 12-04-2004 (uit mijn hoofd gezegd), de eigenaresse en ik hebben het over keuringen gehad. We willen graag met hem naar de keuring in/met de hoop dat hij evt. premies wint en met een (veel) mazzel een erkende dekhengst kan worden.
De eigenaresse die vertelde mij van de week dat er minimaal 5 of 6 (voorgaande) generaties bekend moeten zijn.
Het volgende is het geval: (vandaar de vraag!!!)
Mr. Bojangles is van een merrie genaamd Charlene. Zij heeft franse papieren en er is verder van haar kant niks bekend. (geen moeder, vader etc) Bojangles zijn vader is een erkende dekhengst. Obelix (du Fremis) dacht ik. annelies weet dit wel. In ieder geval vanaf zijn vaders kant zijn er dus gegevens bekend.
Min vraag is, kan hij deelnemen aan de keuring om op te gaan voor dekhengst ook al is er van zijn moeders kant niks bekend???
En zo, niet hoe kunnen we achter gegevens van zijn moeder komen.
Graag reacties. Alvast bedankt.
Groetjes Bianca en Annelies