GEZOCHT: Rigoletto VI

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

GEZOCHT: Rigoletto VI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 21:26

Een goede vriendin van mij heeft een paard *surprise *
nee, serieus, momenteel heet hij goliath, Maar volgens de "verhalen" zou hij vroeger op hoog niveau wedstrijden gelopen hebben in italie, hij zou dan rigoletto geheten hebben.
we hebben al iets gevonden van informatie
oa dat hij Rigoletto VI zou heten, en dat zijn vroegere begeleider Mauro Roman heette.
dit is een van zen nakomelingen (denken we:)
http://www.europeansporthorse.com/performance.htm

of hij nu dressuur, springen of beide gelopen heeft is niet duidelijk.
dus wat zoeken we nu:
mensen die dit paard zelf kennen (hij was verkocht naar nederland, maar zit nu in belgie)
-meer info over de pedigree
-meer info over de berijder
-eigenlijk alle mogelijke info dat je maar kunt vinden is voor ons meer dan welkom!
Afbeelding

Afbeelding

Bucephalus

Re: GEZOCHT: Rigoletto VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:15

De Rigoletto van Ramzes is al een tijdje dood.. In 1998 heeft Mauro Roman met Rigoletto VI nog een GP-dressuurwedstrijd gelopen in Verona..Verder de world Equestrian Games. Even googelen..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 04:38

Ik heb even voor je ge googled maar op WEG in 1998 reed Roman Mauro ook..ook op rigoletto VI..

dit paard is BRUIN...dus kan niet de schimmel zijn op bovenstaande foto...Ook is hij geboren in 1987 volgens deze lijst.

.ROMAN MAURO RIGOLETTO VI NED RP 87 G Brown ..

http://www.mrhorse.com/sport/weg/dreslist.htm

scroll naar italie. .

Op de website van het groninger paard word rigoletto VI ook genoemd, hij staat hier als zoon van de hengst Record te boek. op de site van van lijsel staat geen afstamming vermeld....

http://home.iae.nl/users/lijssel/nederlnd/zoosuper.htm

http://www.hetgroningerpaard.nl/magazine/602P11A1.asp?lang=en

Maar het paard blijkt dus een percentage gelders te zijn, maar de afstamming is niet duidelijk??

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 09:00

Oja dit vond ik ook nog...

+++Robert Zandvoort and Suzie Dunkley would like to introduce to you RLZ dressage consultancy.

RLZ dressage consultancy is conveniently located in the south of Holland, close to Aachen, midway between Amsterdam and Brussels, and fourty-five minutes from Dusseldorf.

This new facility is privately owned, and will be open to people who have a desire to compete at higher level competition.
Suzie Dunkley represented Bermuda at both the Barcelona and Atlanta Olympic Games, and also participated at the World Championships at Den Haag and Rome.

Robert Zandvoort, her husband, has over thirty-five years of experience in the horse industry; selling horses such as Aktion (Gyula Dallos); Pascal (Dr. Reiner Klimke);Dukaat (Hans Staub); Rigoletto (Mauro Roman); and many others. He is also a trainer and clinician of many Prix St. George and Grand Prix riders.

Deze man heeft dus Riggoletto verkocht een Mauro Roman en kan je dus ook wel vertellen hoe dat paard er uit ziet.......denk ik..zodat je kunt checken of ie echt bruin is....dan weet je dus zeker dat het niet het paard van je vriendin is......

dit is de website

http://www.rlz.be

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:27

Zou dit dan de vader van dit paard kunnen zijn. Deze Record is wel deels gelders gefokt. (Wat zou verklaren waarom hij op de site van Van Lijssel staat...)

Heeft het paard trouwens ook een brandmerk?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:44

Je bedoeld dat Rigoletto VI de vader is van deze schimmel.??

Rigoletto VI is van 1987, dus moet deze schimmel na die tijd gebroen zijn?

In 1998 op de WEG was ie iig ruin....maar kan zijn dat ie gedekt heeft....

Dus hoe oud is de schimmel?

Record is toch de import holsteiner sable skinflint zoon uit de moederlijn van Joost.??/.

Geboren in 1975 ggk in 1980,. in 89 afgemaakt ivm met beenbruek...

Die is niet gelders iig.....

Of bedoel je een andere ?? Hananya?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-05 14:53

paard heeft geen zichtbaar brandmerk of is zover vervaagd dat het niet meer te zien is.
ze schatten hem een jaar of 14-15.
volgens de verhalen zou hij vroeger in de hoge springsport meegedaan hebben onder de naam rigoletto, in italie.
daar is er redelijk veel fraude gebeurt, baasje is opgepakt en paard is verkocht naar belgie/nederland
na enkele handelaars gedaan te hebben (waarschijnlijk) heeft hij een jaar of 2 op een kale weide gestaan zonder verzorging.
dan is hij toegekomen op onze manege (dit was meer dan een jaar geleden)
sinds een paar maand heeft mijn vriendin hem in haar bezit.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:45

Het is iig de Rigoletto van Mauro Roman niet........

|Heeft het paard ook een chip??

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 12:02

zou ik eens moeten navragen, denk dat dat nog nooit gecontroleerd is.
hieri n belgie is het trouwens ook nog niet verplicht geloof ik, en met dat het paard toch al een jaar of 14 is denk ik niet dat hij een heeft...

Lofrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:02

dit paard is BRUIN...dus kan niet de schimmel zijn op bovenstaande foto

Dit kan dus wel. Ik heb thuis een nakomeling van Rigoletto en ze is een Blauwschimmel vos geboren. Het staat zelfs op haar papieren.
Ik heb begrepen dat Rigoletto hoog gesprongen heeft maar hoor hier dat dat ook onzeker is. Lofrika is in ieder geval erg goed in springen dus wat dat betreft zou het zomaar kunnen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 18:29

neem nu dat goliath wel een nakomeling is van rigoletto
hoe kun je dat nagaan?
we hebben dus geen duidelijke naam( kleine kans dat het dus echt goliath is), geen tattoo, geen brandmerk, chip is niet zeker.
zijn er manieren om dat na te gaan?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:50

Rigoletto v Ramzes is in 1982 al overleden.

Dus zou je paard nu altijd 22/23 jaar oud moeten zijn als hij een nakomeling van deze hengst betreft/

De G paarden zijn geboren in 1988, heb zelf nl een merrie , Gamora, die is nu 17...

Ik denk dat het vrij moeilijk word te achterhalen waar die vandaan komt...