Goede vraagprijs? (kruising fries)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Goede vraagprijs? (kruising fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:41

Hey iedereen,

Ik heb een advertentie gezien van een paardje wat mij op zich wel interessant lijkt, nu vraag ik mij gewoon af of het een "normale" vraagprijs is of dat er een belletje moet gaan rinkelen (dat er bv. iets mis kan zijn met het paard).

Het gaat namelijk om een kruising Fries X BWP en omdat ik altijd gedacht (en gelezen) heb dat friezen nogal prijzig zijn ...

Het is een merrie van 8 jaar (1.55m) en altijd wat dressuurmatig en recreatief (dus wandelingen) gereden. Ze zou geschikt zijn voor beginners, is verkeersmak, trailermak en heeft geen stal (of andere) gebreken. De vraagprijs is € 2 300.

Er zijn nog geen foto's beschikbaar maar deze worden mij zo snel mogelijk via mail gestuurd. Die persoon is verder wel heel vriendelijk enzo en ik zou het paard zelfs gratis bj hen mogen stallen (alle, op de weide ). Ik koop sowieso nooit een paard zonder dat de veearts er naar gekeken heeft (en ik moet ook weten dat ik het kan onderhouden natuurlijk ) en dit is dus gewoon een puur informatieve vraag.

Mij lijkt de prijs wel redelijk want het paardje is nog niet oud. Volgens mij is die ook nog niet op wedstrijden geweest e.d., dus gewoon een leuk recreatiepaardje. Maar dus omdat ik altijd heb gehoord/gelezen dat friezen zo duur zijn ...

Groetjesss

Supper_Amy

Re: Goede vraagprijs? (kruising fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:52

Volgens mij is het een redelijke prijs, je kan ook kijken wat er normaal voor friezen wordt gevraagd En met een kruising gaat er altijd iets van de prijs af

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:01

Hmmja, heb net eens op marktplaats.nl gekeken (anders sites weet ik niet zo meteen) en daar vragen ze voor een veulen al bijna evenveel als voor dit paardje :p (prijzen rond de € 1 500) ... Er staan niet overal prijzen bij maar de volwassen paarden die er staan zijn toch vanaf € 3 000 ..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:07

Een paardje als dit is toch een stuk minder duur omdat het geen echte fries is
Dus ik denk dat die prijs best reeel is.
Het paard is immers niet geschikt om mee te fokken voor het stamboek, en heeft ook niet echt gepresteerd. imo is het dus gewoon een recreatiepaard

lin_

maar dit is toch een kruizing met belgisch warmbloed paard.
dan is het geen volle fries en ligt de prijs wel wat lager.
denk dat het een mooie prijs is voor dit paardje

OemmiejO

das goed hoor!! enne.. afdingesen kan nooit kwaad he..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:09

Ik vind de prijs aan de hoge kant.
Friezen zelf zijn duur, maar kruisingen zijn haast niets waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:10

Ok, ik dacht ook wel dat de prijs goed was hoor ... maar het kan nooit kwaad om meningen van anderen te vragen

@ gabyfedde: hoezo niks waard?
Het gaat hier om een gewoon paard waar je leuk recreatief kan mee rijden (eventueel na een tijdje wat wedstrijden). Ok, het paard kan niet in het stamboek ingeschreven worden, maar is dat altijd nodig? Er zijn zoveel paarden die niet ingeschreven zijn ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:15

nee, maar je moet het dan gewoon zien als een gewoon recreatiepaard, en niet als een fries

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:21

wendytjeG schreef:
nee, maar je moet het dan gewoon zien als een gewoon recreatiepaard, en niet als een fries

Neen, ok .. dat was ook niet de bedoeling
Maar ik had zoiets van: er zit fries in dus moet de prijs dan niet standaard hoger liggen, dus niet dat je er evenveel moet voor betalen dan voor een zuivere fries ofzo .. maar toch .. is moeilijk om uit te leggen

Maar aan de ander kant:
Het is maar een gewoon paard en er zijn zoveel paarden waarvan je het ras niet weet en die worden ook rond die bedragen verkocht. Dus daarmee dat de prijs mij wel goed lijkt ...

Maar Gabyfedde zegt dat die de prijs aan de hoge kant vind, dus nu ben ik gewoon nieuwsgierig waarom

Groetjess

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:00

Omdat je er niet mee kan fokken, het niet de gangen heeft van een standaart KWPNner of NRPSser.

Maar als jij denkt er een goed paard aan te hebben en je hebt er zoveel geld voor over, dan zou ik het doen. Toch denk ik dat je voor dat geld beter een leuke KWPNner of NRPSser kan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:28

Die gangen zullen er waarschijnlijk niet zijn neen, maar een zuivere fries heeft ook niet de gangen van een standaard kwpner

Ik heb het gevoel dat de meeste mensen (ik zeg niet iedereen he) zoiets hebben van: oh jee .. kruisingen .. niet goed .. Maar ik zie echt het verschil niet tussen een kruising en een raszuiver paard, ik bedoel qua rijden en omgang enzo .. Hoeveel paarden lopen er niet rond waarvan je niet weet wat er allemaal inzit? Zijn dat daarom slechtere paarden dan eentje waarvan je precies weet wat voor ras het is of hoeveel % er van dat ras in zit? Volgens mij niet ... En ok, als je echt wedstrijden wil gaan rijden en weet ik veel wat bereiken is het beter een raszuiver paard te hebben, maar zelfs met een kruising (of een onbekend paard) kan je toch leuke wedstrijden rijden voor het plezier? Heb ik toch altijd gedacht tenminste ..

Alle, bovenstaande heeft nu wel niet echt met het topic te maken maar ik wilde het even kwijt Er zijn er nu een paar die zeggen dat het teveel geld is .. wat vinden jullie dan een geschikte prijs voor zo'n paard? (je weet nooit dat de eigenaar er mee akkoord gaat he ).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:49

Kruisingen is niks mis mee, de mijne is er ook een.
Uiteindelijk val je op een paard, niet op een papiertje (als het goed is)

Maar een raspapiertje kan de prijs wel enorm opdrijven

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:26

wendytjeG schreef:

Maar de kruising met een raspaard mag dit niet
Als ik de omschrijving zo lees is dit een ideaal recreatiedier. Dan maakt ras etc niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:21

gabyfedde schreef:
wendytjeG schreef:

Maar de kruising met een raspaard mag dit niet
Als ik de omschrijving zo lees is dit een ideaal recreatiedier. Dan maakt ras etc niet uit.

Ok, het gaat mij ook niet om het ras, meer om wat voor paardje het is Maar ondertussen weet ik nog niet wat nu volgens u een eerder ideale prijs zou zijn voor dit diertje .. en ik ben daar toch nieuwsgierig naar

Groetjess

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:23

VMR -> RP

luv_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:55

hey hallo
wees maar niet bang het is zekers een goede prijs
mijn veulen (echte fries) heeft 1.300,- gekost

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 18:58

Ik denk dat het op zich een redelijke prijs is, maar het hangt er helemaal vanaf of jij het er voor over hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:04

wendytjeG schreef:
Ik denk dat het op zich een redelijke prijs is, maar het hangt er helemaal vanaf of jij het er voor over hebt

Ik bekijk het gewoon zo: wat ik uitspaar op het aankoopbedrag kan ik gebruiken voor het onderhoud en de verzorging

Dus als iemand nu zegt van: ik vind € 1 500 een betere prijs (ik zeg nu maar een rond getal ) en anderen zijn daarmee akkoord dan kan ik altijd eens bij de eigenaar horen hoe die erover denkt .. Of bv. iets regelen dat ik er toch € 2 000 voor betaal maar dan met zadel e.d. erbij ... weet je .. zo van die dingen .. Vandaar mijn vraag dus naar wat zij een geschiktere prijs vinden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:08

Je kunt altijd 2000 bieden als de vraagprijs 2300 is. Daar is het een vraagprijs voor he

De mijne had als bijna 2-jarige een vraagprijs van 1500, ik heb er 1000 voor betaald. Die situatie is gewoon totaal niet te vergelijken.

En als je te laag biedt heb je kans dat de verkoper jou niet meer serieus neemt. Dus als je het paard echt graag wilt hebben kun je dan misschien iets hoger gaan zitten. Dus geen 1500 bieden bijvoorbeeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:14

Ok, die 1500 was ook maar een voorbeeld
Ik heb vandaag een mail gestuurd met wat praktische dingen (of keuring voor aankoop mogelijk is, of ik het paardje op proef kan nemen, of die dingen dat ik ze daar gratis mag stallen op papier kunnen enzo ..). Heb ook gevraagd of het mogelijk is van het zadel en hoofdstel enzo erbij te kopen, dus kan dan altijd eventueel iets proberen dat ik bv. dat in die prijs van € 2 300 erbij krijg, of € 2 500 betaal met dan alle spulletjes bij (ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van die spullen enzo) ... Dan betaal je toch eigenlijk minder voor het paard, maar het valt niet zo op Plus heb je dan meteen het zadel en hoofdstel enzo en moet je achteraf die kosten niet meer maken...

Groetjess

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:15

Controleer dan wel even goed of het zadel past
Anders win je er nog niks mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:21

Ja, tuurlijk hoor, komt allemaal in orde
Zit ondertussen al een hele tijd in de paarden, heb wel nog nooit een eigen paard gehad maar dat betekent niet dat je er niks van kent En ik zit heel veel op forums en daar lees je toch ervaringen van anderen waar je weer uit leert enzo ...

Dus het zal wel lukken

Groetjesss

Ps: wil nu niet doen dat ik er wel alles van ken .. maar de meeste gewone zaken enzo ben ik wel van op de hoogte

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:27

prijzen van paarden is net wat de gek er voor geeft!!!
als jij het een leuk paardje vind waar jij mogelijkheden in ziet is het die 2300 euro best waard hoor beetje afdingen kan natuurlijk geen kwaad!
zou haar ook nog even na laten kijken door een da maar verder lijkt er zo niks mis mee!
zelf heb ik mijn 1ste paard gekocht voor 750 euro! heel weinig geld ook al was het een 2 jarige zonder papieren maar ze is uitgegroeit tot een super paard wat ik nu voor geen goud meer kwijt wil!!!

succes met je beslissing!!!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:34

lin_ schreef:
maar dit is toch een kruizing met belgisch warmbloed paard.
dan is het geen volle fries en ligt de prijs wel wat lager.
denk dat het een mooie prijs is voor dit paardje

Zeg, ik ben een Belg enne een Fries kruising met een Belgisch warmbloedpaard zou de prijs enkel fors naar boven moeten drijven.