Veulen gekocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winkie

Veulen gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:13

Hallo allemaal!

Als eerste wil ik zeggen dat ik dit een hele leuke site vind met veel info.
Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een veulen. Hij is nu een half jaar oud en hij komt over 2 maanden bij mij in de buurt staan. Tot die tijd kan ik nog een mooie stal voor em vinden. Ik heb hier al veel meningen gelezen over opfokstallen. De meeste vinden dat een veulen in een opfokstal thuis hoort maar zoiets is er niet bij mij in de omgeving. Dan zal ik al weer 40 kilometer moeten rijden en dat vind ik toch even te ver. Ik wil gewoon langs kunnen gaan wanneer het mij uit komt. Dus ik ben al verschillende stallen af gegaan waar ie dan eventueel wel kan staan. Bij sommige stallen staan er ook veulens en jaarlingen en bij andere alleen oudere paarden. Het liefst zet ik em bij leeftijdsgenoten maar is het erg al staat hij alleen bij oudere paarden? Ook ben ik opzoek geweest naar boeken over veulens. Er zijn daar al meerdere topics over geweest maar er staan niet veel boeken aangegeven. Heeft iemand daar misschien nog tips over? Alvast bedankt voor jullie reactie!

Zucchero

Re: Veulen gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:16

Waar woon je dan? Als het in het Oosten van ons landje is, weet ik nog wel iets.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:18

Welkom op Bokt! Leuk dat je over twee maanden je eigen veulen krijgt! Wat voor veulen is het? En heb je foto's?
Ik begrijp heel goed dat je je veulen niet in de opfok wilt hebben, 40 kilometer is een eind rijden! Als ik jou was zou ik erop letten dat zijn toekomstige stalling (veel) weidegang heeft, en dat hij bij andere veulens en jaarlingen in een koppel kan. Je schrijft dat sommige stallen dat ook hebben, en dat andere stallen alleen oudere paarden hebben. Ik zou persoonlijk voor de eerste stallen gaan dus. Een veulen leert ontzettend veel van contact met leeftijdsgenootjes en kan zo opgroeien tot een zelfverzekerd paardje.
Veel plezier met hem alvast!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:25

Welkom op bokt! Ik heb je even een PB gestuurd!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 11:36

Heey!

Wat reageren jullie allemaal snel zeg! haha
Ik woon in andijk. Dat is vlak bij medemblik. Ik ben opzoek gegaan naar opfokstallen maar de dichts bijzijnde die ik kon vinden is in wijdenes. Dat is 20 km van waar ik woon. Maar bij hun gaan de paarden zomers naar midden beemster en dat is dus 40 km verder op. Dat vind ik dus wel erg ver.
Het veulen dat ik gekocht heb is een Fries* Kwpn. Zijn moeder is een stermerrie en zijn vader een bonte hengst die toevallig daar op stal stond. Het is zelf ook een bont veulen. Ik ga proberen er foto's op te zetten. Ik weet niet of het lukt hoor!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:16

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:21

Aah wat een lief veulentje! als ik jou was had ik hem bij leeftijdgenootjes neer gezet daar kan die lekker mee spelen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:31

Het beste is niet alleen bij leeftijdsgenootjes maar ook bij oudere paarden. Een kudde bestaat ook uit alle leeftijden. Als dat niet kan prefereer ik een stal waarbij hij voldoende in de wei kan met volwassen paarden en juist niet bij leeftijdsgenoten. Volwassen paarden voeden beter op, kijk maar naar de mens, wat gebeurd er als je een stel kinderen of pubers zonder volwassenen bij elkaar loslaat?

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:55

inderdaad.

Mijn veulen staat nu ook bij m'n oudje van 20

ik heb helaas geen leeftijdsgenoten hier.

Over een poosje gaat hij gewoon weer bij z'n moeder in de wei.

Tis ook een shetlander, en kon hem dus niet bij een 3 jarige kwpner zetten, want die gaat met hem stoeien. dat moet hij niet bij de moeder van m'n veulen proberen (ook shet) wat die mept gewoon terug.

dit gaat nu gewoon goed hoor! hij vind het best gezellig bij m'n oude merrie, die kende hij toch al z'n hele leven!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 16:01

Heey allemaal!

Ik ben dus al een tijdje aan het kijken waar hij kan staan. En vanmiddag heb ik dus een stal gevonden. ( net nu ik dit topic geopend heb :S ) Hij komt te staan bij allemaal jongere paarden. Van veulen tot 3 jaar. Ik hoop dat dit een leuke groep voor em is. En in de winter kan ie ook naar buiten. Dus ik denk wel dat ie daar goed komt te staan. Ik denk dat ik em ook maar eerder hier naar toe ga halen want bij die stal was nog maar 1 plek. En ze hebben wel gezegt dat ze em voor me wil reserveren maar toch....
Maar hebben jullie helemaal geen boeken gebruikt over hoe je een veulen het beste kan opvoeden? Ik vind het namelijk erg leuk om dit soort ideeen en verschillende meningen te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:15

O wat een leuk veulen! Veel plezier ermee!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:47

Fijn dat je een stal voor hem hebt gevonden, het klinkt ideaal! Kan je de stal niet tegen een vergoeding reserveren? Dat kan bij ons wel! Het is trouwens een plaatje om te zien! De statige houding van een Fries, maar dan met vlekken! Weet je al hoe je hem gaat noemen?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 19:02

Heey!

Hij heeft al een naam. Hij heet Quintus. Het moest met een Q beginnen en zo heeft de fokker em genoemd.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:09

Woow leuk ding. Leuk koppie zit erop.

Britte91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:14

Mooi veulentje zeg!
Heel veel plezier ernog van (kan je verder niet helpen met je vraag).

Xje

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:05

Wat een mooi veulen!!!! Gefeliciteerd, wat fijn dat je een plek voor hem hebt gevonden. Succes!!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 07:14

Haha, tis net een tinkertje!!!

Ik vind hem eeug leuk. Mooie nek erop. Fier veulen en mooi getekend...

Nu maar hopen dat ie ook het behang van zijn moeder krijgt!!!
Dan wordt ie echt gaaf!!!!!!!!!!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:22

Wat een leuk stevig veulen! Gefeliciteerd!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:31

Mooi veulen, veel plezier ermee!

regina schreef:

Tis ook een shetlander, en kon hem dus niet bij een 3 jarige kwpner zetten, want die gaat met hem stoeien.
dat moet hij niet bij de moeder van m'n veulen proberen (ook shet) wat die mept gewoon terug.

Eventjes hierover. Zoiets dacht ik dus ook toen we een 1 jaar oude ezel bij mijn 2jarige zouden zetten.
Niets is minder waar. Die grote van mij speelt uiterst voorzichtig en gaat op zn kniën om met de ezel te spelen.
Je zult versteld staan hoe voorzichtig ze met elkaar doen!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 08:41

Leuk dier,
Mag ik vragen waar hij komt te staan.. Ben altijd wel nieuwsgierig naar plekjes hier in de omgeving. Want in de buurt is hier idd niet zoveel.
Veulen van mijn vriendin staat nu in schagerbrug.. Maar dat is alleen het eerste jaar aantrekkelijk.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:42

whoopylover schreef:
Mooi veulen, veel plezier ermee!

regina schreef:

Tis ook een shetlander, en kon hem dus niet bij een 3 jarige kwpner zetten, want die gaat met hem stoeien.

dat moet hij niet bij de moeder van m'n veulen proberen (ook shet) wat die mept gewoon terug.

Eventjes hierover. Zoiets dacht ik dus ook toen we een 1 jaar oude ezel bij mijn 2jarige zouden zetten.
Niets is minder waar. Die grote van mij speelt uiterst voorzichtig en gaat op zn kniën om met de ezel te spelen.
Je zult versteld staan hoe voorzichtig ze met elkaar doen!

maar deze niet, die ging zelfs met onze hond stoeien, heeft een hoef op z'n rug gehad van hem, en hij hapte keihard in z'n rug!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:53

Wat een mooi ding! Draaft ie ook als een Fries, met knieactie? Wat zijn je toekomstplannen, ga je er ook mee op wedstrijd? Zul je wel een verschijning zijn zeg, mooi hoor! Heb een keer eerder een kruising Fries x Kwpn gezien, was een donkerbruine en leek meer op een kwpner maar als ie in beweging kwam was het duidelijk een Fries.