Sir Sinclair

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ghandy

Sir Sinclair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 10:31

Dit stond op www.horses.nl

Citaat:

Sir Sinclair beste 6-jarige in Amerika

14 januari - De KWPN-hengst Sir Sinclair (Lord Sinclair I x Flemmingh) is in Lexington, Amerika beste zesjarige geworden tijdens de Amerikaanse kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden. De door nationaal dressuurjurylid Monica Drohm gefokte bruine werd gereden door Belinda Nairn-Wertman.
Sir Sinclair, die als driejarige via de KWPN Select Sale werd aangekocht door de Iron Spring Farm, behaalde een score van 8,452.

(Bron: De Paardenkrant)

Was dat toen niet de veilingtopper van de Select Sale?

Brennie

Re: Sir Sinclair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:36

Klopt. Bij de dressuurpaarden was het de Lord Sinclair-zoon, Sir Sinclair, die tot de uitschieters gerekend wordt. De absolute topper van de KWPN Select Sale beschikt over veel uitstraling en een prachtig gebruik van het voorbeen. (bron: De hoefslag)

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:59

Dat klopt. Sir Sinclair is na zijn tweede dekseizoen aangekocht door de Iron Spring farm waar oa. ook Contango, Roemer, Glendale en sinds kort UB40 staan.
Een hengst waarvan je op stand wellicht wat bemerkingen kan plaatsen, zoals een licht franse stand. Maar wanneer hij in beweging komt, loopt deze hengst altijd in een prachtige tact en techniek over de benen. Daarbij is het karakter zeer goed. De hengst fokt veulens met een fraaie voorhand en veel rek in de nek. Daarbij bewegen de veulens met veel tact, techniek en goed gebruik van het achterbeen (een gemis bij veel hengsten in de fokkerij, aangezien een goed ondertredend achterbeen essentieel is voor een topsportpaard).
Heb zelf een 2 jarige Sir Sinclair gefokt uit een ster prok v. Pretendent x keur pref prest v. Vanitas x pref prest v. Erdball. Lijntje met veel nationaal geklasseerde sportpaarden, veilingveulens en pavo-cup finale paarden.
De jonge Sir Sinclair is goed ontwikkeld. Veel rek in het front. Hoofd mocht een tikje edeler. Goed ontwikkelde schouder. Bovenlijn mooi aangesloten. Lendenpartij goed ontwikkeld en aangesloten. Lange croupe die mooi lang doorloopt. De merrie heeft een mooi lang voorbeen erin. Het fundament is licht maar kwaliteitsvol. Wanneer de merrie in beweging komt vergeef je haar direct alle minpunten. Dit paard beweegt naar mijn mening met de toppers mee. Veulen liep 3e als veulen op CK Flevoland en werd in de paardenkrant beschreven als 'goed in het type staand merrieveulen. In beweging draaft de merrie met veel houding, fraaie techniek en goed achterbeengebruik'.
Ik denk dat de hengst in Nederland zeker in het eerste jaar is ondergewaardeerd, pas in het tweede jaar begon dit te komen. Ik spreek meermaals zeer gerenommeerde fokkers gesproken die van plan zijn om sperma van Sir Sinclair uit USA te laten komen.
De toekomst zal het uitwijzen, maar naar mijn mening is de hengst voor de nederlandse fokker te vroeg naar USA vertrokken (Al vind ik het niet erg dat ik nu exclusief bloed in mijn fokkerij heb).

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 14:55

Ghandy schreef:
Dit stond op www.horses.nl

Citaat:

Sir Sinclair beste 6-jarige in Amerika

14 januari - De KWPN-hengst Sir Sinclair (Lord Sinclair I x Flemmingh) is in Lexington, Amerika beste zesjarige geworden tijdens de Amerikaanse kampioenschappen voor jonge dressuurpaarden. De door nationaal dressuurjurylid Monica Drohm gefokte bruine werd gereden door Belinda Nairn-Wertman.
Sir Sinclair, die als driejarige via de KWPN Select Sale werd aangekocht door de Iron Spring Farm, behaalde een score van 8,452.

(Bron: De Paardenkrant)

Was dat toen niet de veilingtopper van de Select Sale?

Ik vind het erg jammer dat er in de paardenkrant en in de strengen alleen maar wat staat over Sir Sinclair en niet over het paard wat 5e geworden is op dezelfde wedstrijd, dit paard is door mij gefokt en is een afstammeling van de hengst Mondriaan, als veulen is hij 3e geweest van Nederland en hij heeft het op de hengstenkeuring tot de 2e bezichtiging gehaald!

Kom je alleen in aanmerking voor een vermelding in de krant als het om een hengst gaat?
Ik ben ape-trots op mijn paard, hij is toch maar mooi 5e geworden van de 6 jarigen in de V.S.!!!!
En ik ben toch wel teleurgesteld in de kwpn dat ze dit niet eens de moeite vinden om te vermelden!!!

Zo dat moest ik even kwijt.....

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 12:48

Gefeliciteerd, dat is inderdaad een hele goede prestatie en best iets om trots op te zijn....
En dat hadden ze ook best even mogen vermelden!

Ooit hoop ik dat één van mijn fokprodukten op deze positieve manier in de "picture" komt, lijkt me geweldig!

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 13:25

Dank je wel Karinna!

Wat ik nog het ergste vind is dat ik zelfs een mailtje gestuurd heb naar zowel de redactie van de Ids en van de paardenkrant (heb ik nog nooit eerder gedaan, maar ik was zo trots...) en dat ze nog niet eens de moeite genomen hebben om een mailtje terug te sturen.

Ik zal dit forum verder niet meer met "mijn probleem" lastig vallen want het ging tenslotte om Sir Sinclair.....

Dus, Sir Sinclair ze verder dan maar....