Wie kent afstammelingen van de hengst Kreator xx?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Wie kent afstammelingen van de hengst Kreator xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 09:51

Wij hebben dit jaar een veulen van de hengst Kreator xx, maar er is hier in Nederland weinig bekend over deze hengst. Van de hengst zelf weet ik wel het een en ander (heeft een tijd terug een groot stuk over in de Hoefslag gestaan) maar ik ken eigenlijk niemand met nakomelingen van deze hengst.
Mijn schoonvader heeft dit veulen gefokt bij zijn Burggraaf merrie (vm keur v. Voltaire) en het is echt een heel mooi veulen, en, wat ik zelf wel heel leuk vind, ze kan fantastisch bewegen! Bovendien word ze (het is dus een merrie) groot. Kan ook bijna niet anders want de moeder is bijna 1.80, maar het veulen is nu al groot. Kortom, ondanks de springgefokte afstamming zie ik er voor mij over een jaar of 4 wel een dressuurpaard in... ( de hengstenhouder waar mijn schoonvader dit jaar is gaan dekken was er ook weg van, vooral toen ze begon te bewegen )

ladydarkness

Re: Wie kent afstammelingen van de hengst Kreator xx?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:21

ja ik vind Kreator ook erg interessant, maar voordat we erbij gaan dekken willen we eerst andere afstammelingen zien.
Dus foto's zijn ook welkom hoor.
hee dat stuk in de hoefslag kan ik dat nog ergens terug vinden, ik heb geen abonnement erop namelijk.
misschien nog ergens op internet??

JollyJumper

Re: Wie kent afstammelingen van de hengst Kreator xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 07:36

Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Het is al een tijdje geleden dus ik moet een stapel van die dingen doorspitten... Maar anders kan ik het artikel wel scannen en je even mailen als je wilt. En foto's van het veulen heb ik wel, maar niet zulke goede. Het is nl. een ontzettend lief en aanhankelijk veulen dus ze liep steeds op de camera af om aan mij en het toestel te lebberen...