Bedankt voor de reacties!!!
Het is gewoon zo zuur!!! Maar het komt wel weer goed, natuurlijk!
Ik ga vandaag een "troost-cadeautje" voor me merrie kopen.
Dan kunnen we het mooi samen verwerken
.
T was gisteren ook zo zielig. Het scannen deed haar echt pijn en ze moest darmontspanners krijgen om echt zeker te zijn dat er ook niks zat ik een klein hoekje.
Gisterochtend zat ik met me moeder nog stomme, lachwekkende namen te verzinnen zoals Brutus, Bacon en Bengel.
En nu is de hele pret gewoon over.
Maar ik probeer het ook een beetje van de zonnige kant te bekijken (voor zover die er is en daar moet ik echt heeeel hard me best voor doen).
Volgend jaar gaat ze gewoon een hele gezonde, mooie, zwarte merrie voor me bakken. En die gaat gewoon Caylee heten (je spreekt het uit als Kaily).
Ik was met dit jaar gewoon te laat met het besluiten toch nog een veulentje te willen. Dat het in 1 keer gelukt is was al een wondertje op zich.
Bovendien kan ik in 2007 (jeetje wat duurt dat lang!!!) lekker naar de keuring en dat was had in 2006 niet gekunt.
Mijn DA zei ook dat het positief was dat ze snel drachtig wordt.
StalGriendt schreef:Wat vervelend voor je. Ik weet precies hoe het voelt. Mijn merrie had ik in 2002 laten dekken, ze was de tweede keer al drachtig. Heb haar 3 keer laten scannen en met 6 maanden nog op laten voelen. Ze was op 16 maart 2003 uitgeteld en op 25 maart 2003 lagen er opeens twee veulentjes in de stal. Een vosmerrie en een donkerbruin hengstveulen. Ze leefden allebei, maar de hengst bleek na drie dagen een gescheurde blaas te hebben en hij is tijdens de operatie aan een hartstilstand overleden. De merrie hebben we na 11 dagen in moeten laten slapen omdat ze een vergroeid achterbeen had, ze kon niet zelf opstaan of lopen.
Daarna heb ik haar 5 keer geprobeerd drachtig te laten worden maar het lukte niet meer. Heb toen een leuk welsh veulentje gekocht. In 2007 wil ik haar weer laten dekken en ik hoop dat het nu wel goed gaat.
Sterkte!
Wat jij hebt meegemaakt is natuurlijk veel erger.
Ik ben blij dat dat mij bespaart is gebleven.
Tja sommige mensen komen erachter dat hun 2 jarige per ongeluk gedekt is bij de opfok een paar weken voor de bevalling en anderen proberen het en dan lukt t niet!