Hoi,
Nou ik heb pas het hele traject bewandeld en er kwam dus best (vond ik) heel wat bij kijken. Ik zal de volgorde wel opnoemen hoe je het het beste kan doen.
1) Laat je Tinker chippen
2) Zorg dat ze ingeënt is tegen tetanus en influenza. (Als het de 1ste enting is zorg dat dat deze in 2 keer wordt gegeven, maar je dierenarts zal hier alles over weten.)
3) Vraag een paspoort aan. Dit kan eigenlijk overal, maar het makkelijkste lijkt mij om het te doen bij het stamboek waar je je Tinker inschrijft. Dit is dus een paspoort dat verder niks te maken heeft met het feit of jouw paard dus een tinker is of niet.
4) Schrijf je in voor een keuring. Dit kan inderdaad bij 2 stamboeken als het om de Tinker gaat. Het I.C.S (Irish Cob Society)en het N.S.v.T.(Nederlands Stamboek voor Tinkers) De keuze is helemaal aan jezelf.
Feit is wel dat het I.C.S momenteel met nogal wat problemen zit wat betreft de erkenning hiervan. Het moederstamboek in Ierland is dacht ik ook opgeheven en de vergunningen hiervan zijn ingetrokken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als er hier en daar een foutje is ingeslopen zullen de enthuosiaste bokkers mij wel verbeteren hoop ik