Hihi, ja, toekomstdromen! Maar stel dat ik ooit eens een veulen ga fokken van Once, dan zou ik wel een beetje willen weten welke hengst ik erop zou kunnen zetten. Jaja, ik ben nogal een leek op hengstengebied. Ik zou graag een allround paard fokken. Once zelf is dus 1.63. Aan de vader's kant zit springbloed van Alasca en aan de moederskant zit engelse volbloed. De vader van de moeder (Exkurs xx) is als het goed is op de renbaan gestart. Ik zou dus een veulen willen fokken dat kan presteren in de springsport en in de dressuursport. Once zelf is wat lang en smal met een arm bespierde rug. Ik zou dus kiezen voor een wat bredere en kortere hengst, maar ook weer niet te kort. Once is pittig, maar niet te heet. Dat karakter zou ik dus in het veulen weer willen. Ja, ik ben heel erg, want ik kijk ook een beetje op kleur. Ik wil dus absoluut niet dat er een bonte uit komt. Het liefst ook geen vosje, maar dat is niet zo heel erg. Hihi, ja, ik weet het, als ik ooit een veulen ga fokken is het toch pas over een jaar of 10 , maar ik zou toch willen weten welke hengsten er nu eventueel geschikt zijn. Hier nog even een fotootje van Once:
Een foto van de hengst erbij zou leuk zijn.
Karin
Geplaatst: 12-03-02 23:25
Ff heel erg off topic: jouw paardje heeft echt een waanzinnig mooie kleur Joleen, ik sta er elke keer weer van te kijken... Hoe heet zoiets ook alweer, muskaatschimmel toch?
Joleen
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-02 23:27
Hihi, dank je wel! Ik heb geen idee hoe die kleur heet eigelijk. Op het papier staat gewoon schimmel.
abcfgd1
Geplaatst: 13-03-02 18:53
daar zou ik me nu nog maar ff niet druk over gaan maken over 10 jaar zijn er weer hele andere hengsten. Je moet een hengst kiezen die jou merrie aanvult. Heeft je merrie een weke rug, moet je een hengst met een goede rug. Heeft je merrie een groot hoofd, een hengst die kleine koppies fokt. het is een afweging tussen exterieur, beweging en welk bloed je gaat wilt fokken!
Succes, maar dit lijkt me een zinloos topic omdat het nog erg lang gaat duren voor je wilt gaan dekken!
kuss Frederike
Joleen
Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-02 19:00
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Dat zei ik zelf ook al. Maar ik ben gewoon benieuwd welke hengsten genoemd worden. Vandaar dit topic.