Wie kent de welsh mountain merrie Kleef`s Karin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zilkesteyn70

Wie kent de welsh mountain merrie Kleef`s Karin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-05 10:28

Ik heb afgelopen zaterdag een bruin merrieveulen gekocht die afstamt van Hegelhof`s Serge en de keurmerrie Kleef`s Karin.(zie foto)
Zijn er ook mensen die mij iets meer kunnen vertellen over Kleef`s Karin?
Ze is een schimmel die geboren is in 1993 en ik ben zeer benieuwd naar haar keuringsresultaten en afstammelingen.
Afbeelding

Zilkesteyn70

Re: Wie kent de welsh mountain merrie Kleef`s Karin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 12:54

Helemaal niemand die iets over haar weet?
Moedersvader is Nachtegaal`s Ambassador.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 09:21

Kleef's Karin komt uit de lijn van Dyrin Vixen, een van de betere fokmerries die vanuit Dyrin naar Nederland is overgekomen. Dyrin Vixen werd geïmporteerd door Arthur Spronken uit Beek.

Haar eerste veulen had ze bij Stassen in genk. Dat was de merrie Hengelhoef's Alexia, die nationaal jeugdkampioene is geweest. Een ander mooie dochter was Hengelhoef's Honey van Hengelhoef's Dario.

Hengelhoef's Dorry was een mooie vosmerrie van Bengad Cockles. Haar dochter was volgens mij Kleef's Karin. Voor zover ik weet is Karin ook een mooie merrie en heeft ze ook al redelijk gefokt.

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 10:35

Toen wij dit veulen kochten werd er gezegd dat haar moeder (kleef`s karin dus) kampioen was dit jaar op de keuring, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen omdat deze merrie al 12 jaar oud is?

Hengelhoefs Dorry kreeg van Rondeels Matheus het veulen Kleef`s Sheila, deze merrie staat nog in het veulenboek.
Sheila kreeg op haar beurt weer een veulen van Nachtegaals Ambassador en dat is dan de keurmerrie Kleef`s Karin.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:42

Ik zat er dus maar één generatie langs. Kleef's Sheila ken ik zo ook niet.

Er zijn veel ervaren Welsh pony fokkers die zeggen dat je een echt goede merrie niet voor de 11 jaar moet laten zien. 11 jaar is de allerbeste leeftijd om je merrie mee naar de keuring te nemen. Merries die de top halen voordat ze 7 zijn, zijn erg zeldzaam (en je mag je afvragen of ze dan met de 11 nog aan dezelfde top staan).

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 11:15

Dus het zou toch wel heel goed mogelijk zijn dat Kleefs Karin dit jaar kampioen was op de keuring?
Ik had de indruk dat de mensen waar mijn veulen gefokt is er niet zo heel veel aan gedaan hebben want ze is nog zo wild als een kraai en volgens mij is ze niet op de keuring geweest want ze heeft geen premies op haar papier staan.
Wat grappig dat welshjes op die leeftijd op hun best zijn, bij de meeste stamboeken draait de keuring om driejarigen.
Ik ben net lid geworden van het welshstamboek en zodra ik de boekjes met keuringsuitslagen krijg zal ik eens kijken of ik Kleefs Karin kan vinden.

Ik vind het inderdaad wel knap dat je zoveel over welshpony afstamming weet, is dat allemaal uit het blote hoofd of zijn er misschien ook boeken met afstamming van welsh pony`s te koop?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:50

er zijn boeken over afstammingen te koop, maar ik ben een beetje een uitzondering

Ook zijn er veel mensen die denken dat Welsh over driejarigen gaat, maar die hebben het dan eigenlijk niet begrepen in mijn ogen

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-05 21:14

Ik zag op jullie site dat jullie al sinds 1969(!!) welshjes fokken, wat ontzettend leuk zeg jullie hebben echt al verscheidene generaties welsh pony`s voorbij zien komen.
Dan heb je inderdaad geen boeken met afstamming meer nodig, voor mij zijn ze wel nuttig weten jullie ook waar ze verkrijgbaar zijn?

Prachtige pony`s hebben jullie trouwens!