Cabochon x Amethist

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noetanchamon

Cabochon x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 22:35

Wie heeft een afstammeling van Cabochon of Amethist? Ben erg benieuwd naar bewegingen, gezondheid, dressuur-ervaring, kleur etc.

Groeten Noetanchamon

_RobinA_

Re: Cabochon x Amethist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:48

Heey,

Wat is Cabochon toch een superhengst he!!!! Ik ben helemaal weg van hem. Mijn vorige paard Pocahontas was ook een nakomeling van hem. Helaas is ze drie weken geleden ingeslapen Voor foto's en het verhaal kun je in mijn profiel kijken. Enne, heb je misschien ook foto's van die van jou??? Ik ben heel benieuwd

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:53

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 10:47

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:09

ik heb een 5jr cabochon x caritas x ariban x amor hij loopt m1 dressuur. hij is heel eigenwijs en best wel dominant. maar kan super lopen

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:03

Ik was helemaal vergeten die van mij wat beter te beschrijven.
Poca was een hele werklustige merrie die altijd aan het werk wou. Zo gauw ze niet mocht lopen, werd ze soms zelfs een beetje pissig en ging ze zich in de wei uitkuren (lees: andere paarden opjagen tot ze achter haar aangingen en liet zich dan door de draad jagen) en gek doen. Ook op stal een verschrikkelijk lief dier, heel braaf. Met rijden was ze ook heel braaf. Aanhankelijk kon je haar niet echt noemen, nou ja, bij mij was ze best aanhankelijk maar bij vreemden niet, daar moest ze niets van hebben. (was ook helemaal zenuwachtig toen ze bij ons kwam)
Ze was donkerbruin met zwarte manen en staart. Ze had een kolletje tussen haar ogen, maar voor de rest niets. Ik vond dat Poca super kon bewegen. Poca had bij de vorige eigenaar L1+wp voor de L2 dressuur, maar wij hebben nooit meer als 1 wedstrijd kunnen rijden omdat ze toen last kreeg van haar gezondheid. Het bleek dat ze bij de vorige eigenaar chronische bronchitis heeft opgelopen en daar kreeg ze weer last van. Ook heeft ze later nog last gekregen van een peesblessure die niet meer overging.
Al met al heb ik haar maar een half jaar gehad, maar 1 ding weet ik zeker: Poca was voor mij HET DROOMPAARD en nadat ik vele broertjes en zusjes van Poca heb gezien weet ik het zeker: haar superkarakter en werklust komt van de superhengst Cabochon af.
Op dit moment heb ik geen Cabochon-nakomeling maar ik hoop ooit toch ook weer een nakomeling van die superhengst te hebben!!!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:31

Waarom heb je niet langer van d'r kunnen genieten? Wat had ze?
Mijn vriendin gaat een foto van Twister hier plaatsen.

Groetjes Noetanchamon

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:45

Hier twee foto's van Twister...
Deze week zal ik proberen een betere standfoto erbij te zetten.

Het is echt een superlief dier.
Met een enorme ruime stap. Die valt echt op hoor!!

Afbeelding

Afbeelding

Over twee weekjes staat deze lieve dame bij ons thuis op de wei, kan ik er dagelijks van genieten!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:48

DOM DOM DOM..........chronische bronchitis. He bah meisie wat erg! Continu benauwd dus?
Hoop voor jouw ook dat je weer zo'n prachtige nakomeling krijgt.
Tussen mij en Twister was er direct iets van chemie .
Niemand op de manege herkende Twister weer toen ik d'r reed.
Ze is best kijkerig maar ik zat op d'r rug en ze is alleen maar met mij bezig en niet met de omgeving ofzo.
Heel bijzonder

Misschien laten we d'r t.z.t wel een keertje dekken?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 19:50

Dank je wel Twinckelijntje hahahaha

Ook na december kun je van Twistertje blijven genieten omdat jullie bijna buren worden van ons in Duitsland toch?
Twinckelijntje en haar manneke zijn goud waard!

mayrom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:21

Ik heb een 19 jarige Amethyst Keur merrie en heeft 2 nakomelingen van de hengst Kimberly ( Cabochon ) de nakomelingen zijn te koop.
Ik zag hier ook een foto van een 13 jarige amethyst onze merrie lijkt daar enorm op ze heeft nu een veulen van Scandic

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:55

Duidelijke Cabochon x Amethist

De moeder van mijn [naam verwijderd] is een Amethist x Amor merrie. Zeer sterk achter en bepaald niet makkelijk en onschuldig.
Cabochon zal aan dergelijk bloed niet verluxen.
Je merrie lijkt kwa gezicht sterk op [naam verwijderd]'s moeder, jouw merrie's bouw lijkt me fijner - wat zit er verder achter?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 20:59

Ik ken een Cabochon x cocktail merrie. En helaas een erg duidelijk voorbeeld van hoe zo'n afstamming niet behoort te zijn.

vos van rond de 163, ramshoofd. Een hele breed hals, ontzettend diep uit de borst, zeer korte voorbenen, maar wel mooie schuine schouderpartij. Merrie had nog spat ook, leeftijd 5 jaar.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 21:54

ik heb een cabochon ruin gereden, een heeeele grote denk dat ie 180 was, een grote vos, was erg braaf te rijden en deed alles al netjes toen die pas net 4 was, was goed werklustig! hij is helaas afgemaakt omdat hij hele erge cornage had, waarmee die het gewoon niet redde

Zjadore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 08:18

Mayrom heb je een foto van je Amethist keur merrie?

Ik ben wel benieuwd omdat je zegt dat ze veel op die van mij lijkt.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-05 07:18

Ja, of lijkt ze veel op Twister?

V = Cabochon
M =Kamaica

VM= Gonnie
VV= Vincent

MM= Tamaica
MV= Amethist

En dan staaan er namen al Pretendent(stb), Oleprincses(stb), Commandant, Bottie en Nimmerdor(stb), Pearel(stb), Le Faquin en Jolanda(stb)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 10:10

Ik ben ooit eens wezen kijken naar een Cabochon veulen bij Van Norel in Wapenveld, wat er nog meer achter zat weer ik niet meer, ik geloof Vanitas of Pretendent. Het was een voshengst met een nogal aparte bles met de naam Slotgraaf. Is alweer een paar jaartjes geleden maar wat kon dat dier bewegen zeg Ben nog steeds benieuwd wat er van hem geworden is