Ik was helemaal vergeten die van mij wat beter te beschrijven.
Poca was een hele werklustige merrie die altijd aan het werk wou. Zo gauw ze niet mocht lopen, werd ze soms zelfs een beetje pissig en ging ze zich in de wei uitkuren (lees: andere paarden opjagen tot ze achter haar aangingen en liet zich dan door de draad jagen) en gek doen. Ook op stal een verschrikkelijk lief dier, heel braaf. Met rijden was ze ook heel braaf. Aanhankelijk kon je haar niet echt noemen, nou ja, bij mij was ze best aanhankelijk maar bij vreemden niet, daar moest ze niets van hebben. (was ook helemaal zenuwachtig toen ze bij ons kwam)
Ze was donkerbruin met zwarte manen en staart. Ze had een kolletje tussen haar ogen, maar voor de rest niets. Ik vond dat Poca super kon bewegen. Poca had bij de vorige eigenaar L1+wp voor de L2 dressuur, maar wij hebben nooit meer als 1 wedstrijd kunnen rijden omdat ze toen last kreeg van haar gezondheid. Het bleek dat ze bij de vorige eigenaar chronische bronchitis heeft opgelopen en daar kreeg ze weer last van. Ook heeft ze later nog last gekregen van een peesblessure die niet meer overging.
Al met al heb ik haar maar een half jaar gehad, maar 1 ding weet ik zeker: Poca was voor mij HET DROOMPAARD en nadat ik vele broertjes en zusjes van Poca heb gezien weet ik het zeker: haar superkarakter en werklust komt van de superhengst Cabochon af.
Op dit moment heb ik geen Cabochon-nakomeling maar ik hoop ooit toch ook weer een nakomeling van die superhengst te hebben!!!