Wie kent er nakomelingen van Corland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 19:53

De tekst zegt het al.
Wat zijn jullie ervaringen met deze paarden,
Qua karakter en rijden en op stal en dat soort dingen.
Groetjes

Ik heb zelf een Corland nakomeling gehad een merrie maar wil graag jullie reactie's horen..
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 10-09-05 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kitag1rl

Re: Wie kent er nakomelingen van Corland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:37

Ik heb een leuke corland schimmel gekend. Leuk beestje, niet zo groot maar wel lui Leuk beestje om te zien en word nu uitgebracht in het springen!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 09:38

Ken een corland x nimmerdor, als veulen nationaal merrieveulen kampion, is nu ster.
In de omgang heel lief, maar een zwijn met het rijden. Geen een bij hun thuis kan er op rijden, na een rondje liggen ze er af en het zijn goede ruiter, maar geen helden. Nu word ze voor het fokken gebruikt, vind ik zeer jammer. Maar het is niet mijn paard.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:16

Ik heb zelf een corland x apple king xx staan..

Zeer lief maar zeer ontdeugend paard... Hij moet je eerst kennen anders doet ie niet veel voor je.. Vooral veel opstart problemen gehad... Ook snel heet te krijgenn ( maar dat komt meer door apple king )

Verder is ie op stal sociaal en naar andere paarden ook.. Als hem eenmaal hebt met rijden werkt ie goed mee, ook al zal die snel proberen om je uit te proberen.. Hij pakt me op alles wat ik verkeerd doe.. Een zeer leerzaam paard, maar niet voor iedereen geschikt..

Verder heb ik vdl stud gemaild voor info... Deze zeggen dat de corland over het algemeen lieve werkwillige nakomelingen geeft... Sommige hiervan kunnen uit het niets dingen eng vinden of soms zeer ontstuimig zijn.. Dat heeft die van mij dus..

De vdl stud heeft tevens Corland zelf staan..

Verder is het een schat van een paard... En het gaat steeds beter...

Wat zijn jou ervaringen er trouwens mee, lijkt mij ook leuk om te weten..

Afbeelding

Dit is die van mij...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:24

Ik heb ook een Corland x nimmerdor staan ,rechtstreeks nazaatje van de Molga stam. Het is een vierjarige schimmelmerrie
Afbeelding

Een gave merrie met een super karakter ,loopt volgens mij zo met jouw de slaapkamer in
Was idd de eerste weken een draak met zadelmak maken maar verder een merrie die iedereen wel op stal wil

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:50

Wij hebben een Corland x Tin Rocco hengst veulen, dus daar valt nog niet zoveel over te zeggen. Hij heeft tot nu toe een heel best karakter.
Ik heb hem een maand geleden geschoren omdat hij niet echt lekker door de verharing heen kwam en wat jeuk had. Hij heeft geen krimp gegeven. Vond het helemaal prima.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:02

corland zelf is echt een lieve een. Ook een van de rustigst daar op stal.
Wij hebben nu zelf een Corland x Indorado, hengsten veulen. Heel mooi veulen maar met karater. Wel heel nieuwgierig en wil wel graag aandacht maar als je hem het halstertje om doet, probeert ie er elke keer weer onder uit te komen, hij is al lang een halster gewend.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 09:23

Ik had zelf een Corland x Marnamai

Dit is een foto van haar.
Ze loopt L-dressuur
Ze loopt M-springen
en ze is 7 jaar oud.

Afbeelding

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 13:47

Een kennis van me had een corlan merrie corland x farn.. Was als veulen kampioen maar bleef helaas te klein voor het kwpn stamboek..1.56,5 hoog.. ze heet panda superleuk paardje ze is helaas verkocht wegens niet helemaal passen bij de ruiter maar ik kon het altijd super met haar vinden was braaf met rijden had wel af en toe haar streken maar absoluut niet gemeen...goed aan de hulpen en was bij de fokker met zijn amazone daar Z springen en M2 dressuur bij de paarden..